OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
Advertisements

HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
YAŞLILARDA ALZHEİMER HASTALIĞI
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİMİ OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GENETİK HASTALIKLAR - AKRABA EVLİLİĞİ
OTİZM.
FEN ve TEKNOLOJİ / KALITIM
TİK BOZUKLUKLARI.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
A) Genetik Hastalıklar B) Akraba Evliliği
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OBEZİTE İLE MÜCADELE.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Selda KUTLU Ümraniye RAM Müdürü
Mesane kontrolü gündüz 2-3 yaş gece 3-4 yaş civarında kazanılmaktadır.
Artık benim için yaşamak bir ıstırap. Eskiden çok değer verdiğim şeyler dahi anlamını kaybetti. En ufak şeylerden zevk alırdım. Şimdi dünyaları verseler.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Otizm. Üç farklı duygu 1. Konsantrasyon Duygusu aylarda gelişir 2. Zihinsel yoğunlaşma, postural tonusun gelişmesini kolaylaştırır. 3. Bebeğin.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
Erken Çocukluk Döneminde
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
OTİZM.
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Otizmin tarihsel gelişimi, tanımı ve sınıflandırılması
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
DİĞER TUTUMLAR.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Otizm, Otizmli Çocuklarda Davranış Problemleri
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
GENETİK ve ÇEVRESEL TEMELLER
ÇOCUK VE SUÇ.
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Ezgi Günger, Medine Taşdemir, Selin Kaymaz, Alize Yılmazlar, Asiye Gok
Sunum Planı Çocuklarda görülen kanserler Görülme sıklıkları Nedenleri
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Özel Gereksinimli Çocuklar
GENETİK HASTALIKLAR Yrd. Doç. Dr.Tülay AYYILDIZ.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Öğrenme Güçlüğü Ahmet GENÇ. Öğrenme Güçlüğü: Yazılı-Sözlü dili anlamayı, kullanmayı içeren temel psikolojik süreçlerin bir veya birkaçında oluşan bozukluk.Bu.
MÜSKÜLER DİSTROFİ (KAS DİSTROFİSİ) Zeliha IŞIK
KONULAR A) Genetik Hastalıklar B) Akraba Evliliği.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Sunum transkripti:

OTİZM

OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı değildir. Otizm, arkadaşlığa, paylaşıma,sevgiye engel değildir.

PEKİ NEDİR? Otizm, doğuştan gelen ya da yaşamın ilk üç yılında ortaya çıkan karmaşık bir gelişimsel bozukluktur. Otizmin her ırk, toplum ve ailede var olduğu göz önünde bulundurulunca sebebinin genetik mi çevresel faktörler mi olduğu anlaşılamamaktadır; fakat bu iki faktörün de otizmde etkili olduğu kabul edilmektedir. Otizm, bazı çeşitlerinde zeka gerilikleri görülse de temelde nörolojik sebeplere dayanan bir davranış ve sosyal çevreye uyum problemidir.

Kimlerde Görülür? Yaklaşık her 500 çocuktan birinde görülür. Erkeklerde görülme sıklığı kızlardan dört kat fazladır. Kızlarda daha ileri düzeyde seyreder.

Her yaşta, her kültür düzeyinde ve dünyanın her yerindeki insanların otizmli bir çocuğu olabilir. Otizm henüz, çocuk anne karnındayken teşhis edilemiyor. Çocuk sahibi olmayı isteyip istememenizin, çocuğunuza ilgi gösterip göstermemenizin, eşinizi sevmenizin ya da sevmemenizin çocuğunuzun otizm hastası olması ile hiçbir ilgisi ya da etkisi yoktur.

Belirtileri Nelerdir

Nedenleri Nelerdir? Bazı ailelerde daha sık rastlanması nedeniyle kalıtsal (genetik) olabileceği düşünülmektedir. Ancak henüz geni ya da genleri belirlenmiş değildir. Nörolojik, beyindeki yapısal ya da işlevsel bozukluklardan kaynaklanan bir yetersizlik olduğu kabul edilir.

Ne Yapmalı Mutsuzluk ifadesini telafi etmek gerekir. En çok haz veren duygular gıdıklama, dokunma ve kassal gevşemeyle elde edilir. Oyun oynayan insanlarla ilgili beklenti oluşturulmalıdır. Rahatlık duygusuna yol açacak yumuşaklıkta davranılmalıdır.

İletişim zevkli hale getirilmelidir. Diğer otistik çocukların aileleri ile temas kurarak paylaşım sağlanmalıdır. Otizmi hemen kabullenin. Onu toplumdan soyutlamayın. Ona hem özel hem de normal davranın. Onu otizme özel eğitim kurumlarına gönderin.