AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
Advertisements

Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Eğitim İçeriğinin Sunumu
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
KARMAŞIK SAYILAR.
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Küçük Grup eğitimi.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Paydası 10 olan basit kesirler
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Simülasyonların Kullanımı
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRENME GALERİSİ.
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
UZAKTAN EĞİTİM. Ana Hatlar ● Uzaktan Eğitim Nedir? ● Tarihçesi ● Avantajları / Dezavantajları ● Geleneksel Eğitimle vs Uzaktan Eğitim.
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
POSTER.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
T.C. TÜRKİYE KAMU HASTANELER KURUMU BURSA İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
BÖLÜM 1 Bilişsel Psikolojiye Giriş
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Merceklerin oluşturduğu görüntünün özelliklerini keşfeder.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
Proje Adı | Şirket Adı | Sunucu Adı
Yapay Zeka Nadir Can KAVKAS
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Hem bugüne hem de geleceğe yönelik fikirler
Görev 12.
Sunum transkripti:

AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİ KARTOPU

KARTOPU Kartopu, daha fazla sayıda kişiyi kattıkça tartışmanın büyüdüğünü ifade eden basit bir terimdir (kartopunun karda yuvarlandıkça büyümesi ile aynı).

KARTOPU Verilen bir problem ya da konu ile ilgili olarak öğrenciler önce tek başına düşünüp sonra iki, dört, sekiz kişilik gruplarla tartışırlar. Kartopu denmesinin nedeni grubun giderek büyümesidir. Ulaşılan sonuçlar sınıfa sunulur.

Kartopu tekniği uygulanırken dikkat edilmesi gerekenler Tartışma süresini belirleyiniz ve bu süreye sadık kalınız. Bu faaliyetten nasıl bir çıktı beklendiği konusunda net bilgiler veriniz. Katılımcılara tartışma için süre veriniz.

Kartopu tekniği uygulanırken dikkat edilmesi gerekenler Sonunda ortak çıktı sınıfa sunulmalı Gruplar ortak çıktılara ulaşmalı Gruplar büyüdükçe daha önceki çıktıların tartışılması sağlanmalı

Avantajları Grup tartışmasındaki fikirlerin paylaşılması nedeniyle yeni fikirler yaratır. Gruplar çekirdekten başladığından dolayı her öğrencinin aktiviteye katılımı sağlanır.

Dezavantajları Sınıfa hakim olmak zordur. Tartışmalar sırasında gürültü oluşur. Aktif Öğrenme tekniklerinin zorlukları bu teknik içinde geçerlidir.

Kaynaklar http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/serdogan.htm http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96rnekleme#Kartopu_.C3.B6rneklemesi education.ankara.edu.tr/~aksoy/eay/eay/b0506/delmaci.doc web.sakarya.edu.tr/~adurmus/statistik/acikogretim/unite07.pdf