GEZEN YAZILAR DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
TUTAK ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Hazırlayanlar; Mehmet KÖK Ümit YAMAN
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Öğretmenler.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
AİLE bilgidagi.com.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ANADOLU EFES İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ SUNUSU.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
1- İmam Hatip Okulları nedir?
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
BIRADOST SELKİ KIZILTEPE İLÇE SINIF ÖĞRETMENLERİ ZÜMRE KOÇU
PROF. DR. FUAT SEZGİN ANADOLU LİSESİ
KALEARDI 75. YIL İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ SUNUSU
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
SİVAS YILDIZELİ TAT İLKOKULU
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
DEĞERLER EĞİTİMİ 1.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
 Toplum olarak bizi biz yapan değerler vardır. Son dönemlerde bu değerlerde bozulmalar meydana geldi. Okul olarak bu değerlerimizi yeniden yaşatmak,
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Eğitimin ve Toplum.
DEĞERLER EĞİTİMİ
DEĞERLER EĞİTİMİ VE GENÇLİK
DEĞERLER EĞİTİMİ MÜJDAT YÜKSEL Şube Müdürü
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
NEREYE GİDİYORUZ ? ASIL SUÇLU KİM? YA KAYBETTİKLERİMİZ ???
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
Sunum transkripti:

GEZEN YAZILAR DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ

Niçin Değerler Eğitimi ?

DEĞERLERİMİZ Sevgi Dostluk Saygı Hoşgörü Merhamet Adalet Dürüstlük Yardımlaşma Merhamet Adalet Dürüstlük

Değer Nedir? Mevlana Mesnevisinde “Değer Nedir?” diye sorar ve cevaplar: “Buğday ve un değerlidir. Asıl amaç ve ürün olan ekmek daha değerlidir. En değerli nedir? Tohumun ekmeğe dönüşmesine şükreden insan daha değerlidir. Bu insan sadece bedenini değil canını da beslemiştir. Önce yok olmuş sonra başak vermiştir.”

DEĞERLER Değerleri iki gruba ayırmak mümkündür. Beşeri Değerler : Evrensel değerlerdir. Yani bütün dinlerin, inanç sistemlerinin hepsi tarafından kabul gören davranış biçimlerine denir. Adalet, yardımseverlik, şefkat, merhamet gibi değerler beşeri değerlere örnek olarak gösterilebilir. Milli Değerler : Bir ülkenin sahiplenilmesi ile ilgili değerlerdir. Vatan sevgisi ve bayrak sevgisi gibi değerler örnek olarak verilebilir.

DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR? Değerler eğitimi: Çeşitli etkinlikler ve yöntemler yoluyla değerlerimizin çocuklarımıza ve gençlerimize kazandırılması olarak tanımlanabilir. 18. eğitim şurasında okullarda tüm derslerde değerlerin kazandırılması amaçlı etkinliklere yer verilmesi kararlaştırılmıştır

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Okullarımızı, sadece akademik açıdan başarılı bireylerin yetiştirildiği kurumlar olarak değil, aynı zamanda, temel insanî değerleri benimsemiş bireyler yetiştiren ve öğrencilerine çağın getirdiği olumsuz durumlar karşısında rehber olabilen kurumlar olarak görmek için.

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Aile ve okul tarafından verilen değerlerle televizyon ve dış dünyanın verdiği değerler çoğu zaman farklılık göstermektedir. Bu noktada anne babaların işleri daha da zorlaşmaktadır.

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Hızlı ve baş döndürücü şekilde değişim içinde olan değerler, bunlarla baş etmek zorunda kalan ve değer karmaşası yaşayan çocuklar için değer aktarımı çok daha önemli bir hâle gelmiştir. Ortak değerler oluşturamayan bir toplumun bütünleşme değil, tersine toplumsal çözülme yaşaması kaçınılmaz bir gerçektir.

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Çocuklarımızın zihinlerini bilgiyle doldurarak öğretim yaparken gönüllerini de sevgiyle donatıp onların ahlâklı birer fert olarak yetişmeleri için okullarımızda Değerler Eğitimi çalışmalarına başlanılmıştır.

BİLİNÇALTI VE GENEL ÖZELLİKLERİ Günlük hayatımızda yaşadığımız bazı sorunların bilinçaltımızdan kaynaklandığını hep söyleriz ama acaba kaçımız bilinçaltımızın gücünün ve öneminin farkındayız? Otomatik bir pilot gibi bütün tecrübelerimizi depolar. Bir hafıza deposudur. Tecrübelerinizi hatıralar şeklinde depolar. Bilinçaltı heyecanlarımızı, sezgilerimizi, alışkanlıklarımızı ve güdülerimizi depoladığı gibi, bunların faaliyete dökülmesinden de sorumludur.

25. KARE TEKNİĞİ Sinema filmleri art arda gelen fotoğraf kareleri ile ortaya çıkıyor. Gördüğümüz bir anlık görüntü, 24 fotoğraf karesinden oluşuyor. 1 saniyede 24 fotoğraftan oluşan bir görüntü ortaya çıkacakken 1 saniyede fotoğraf sayısı bir artırılarak 25′e çıkarılıyor ve 25. fotoğraf karesi de verilmek istenen mesajdan oluşuyor. Filmi izlerken fark edilmesi neredeyse imkânsız olan 25. fotoğraf karesi ilk bakışta algılanamasa da insanların bilinçaltına ulaşıyor.

Değerler Eğitiminin Amacı Nedir ? İyi karakterli bireyler yetiştirmek Toplumsal birlik ve beraberliği kuvvetlendirmek Doğruluk, dürüstlük gibi kavramların sözde kalmaması ve davranışa dönüşmesini sağlamak

TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM 2012 tarihinde Bolu Valiliğimizin öncülüğünde uygulamaya konulan Temiz İnsan Temiz Toplum projesi ile Ağız ve Diş Sağlığı projesi kapsamında Bolu merkez ve ilçelerindeki öğrencilere, değerler eğitimi aktarılmaya başlanılmıştır.

GAZİLERİMİZİN ÖRNEK HAYATI Gazilerimizin Örnek Hayatı projesiyle de öğrenciler , milletimizin en değerli unsurları gazilerimizden, değerler eğitimini dinlemişlerdir.

GEZEN YAZILAR PROJESİ Suyun taşı delmesi, suyun kuvvetinden değil; suyun sürekli akmasındandır kaidesince değerler eğitiminin öğrencilere farklı metotlarla kesintisiz verilmesi gerekmektedir.

GEZEN YAZILAR PROJESİ Bu bağlamda okullarımızda değerlerimizi öne çıkaracak, öğrencilerde olumlu ve kalıcı davranış değişikliği sağlayacak sözlerin öğretilmesini içeren Gezen Yazılar Projesi başlatılmıştır.

GEZEN YAZILAR PROJESİ Gezen Yazılar Projesi, Proje kapsamında oluşturulan Bolu’da Temiz İnsan Temiz Toplum isimli facebook sayfasına gönderilen, başta gazilerimiz ve aileleri olmak üzere, velilerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin en beğendiği sözlerden oluşmaktadır.

GEZEN YAZILAR PROJESİ Beğenilen sözler görsellik kazandırılarak, öğretmenlerin gözetiminde sorumlu öğrenciler tarafından her sabah sınıflara asılacak, sözlerin her gün yenileriyle değiştirilmesi sonucu proje canlı tutulacaktır.

Gezen Yazılar GEZEN YAZILAR PROJESİ Proje’ye “Gezen Yazılar Projesi” ismi, öğrencilerin sözleri her sabah yenileriyle değiştirmek amacıyla diğer sınıfa götürüp, diğer sınıftan yeni sözleri kendi sınıfına getirmesi dolayısıyla verilmiştir. Gezen Yazılar

GEZEN YAZILAR PROJESİ Sözlerin koridor yerine sınıflara asılmasıyla daha uzun süre göz teması sağlanmış olacağı gibi, her gün yenileriyle sözlerin değiştirilmesi sonucu algıda seçicilik arttırılmış olacaktır. Öğrencilerin bizzat kendi beğendiği sözleri, sınıflarda görsellik kazandırılarak asması sözleri daha tesirli hale getirecektir.

GEZEN YAZILAR PROJESİ Ayrıca, Fatih Projesi dolayısıyla 400 sınıfa takılan akıllı tahtalara belirlenen sözler yüklenecek, öğretmen dersi işledikten sonra dersin işleyişini engellemeyecek şekilde sözler, masaüstü görüntüsü olarak değişen yazı şeklinde görüntülenecektir.

KARŞILAŞILABİLECEK SORUNLAR Müfredat Kaynak Projeye Olumsuz Yaklaşım Ders içinde motivasyona etki Sıradanlaşma ve Duyarsızlık Marjinal Fayda

GEZEN YAZILAR PROJESİ Projenin başarıya ulaşması ancak okul yönetimi ve değerli öğretmenlerimizin üstün katkılarıyla mümkün olacaktır. Gerekli özveriyi göstererek projenin görselliğini ve başarısını artıran okullar ödüllendirilecektir.

TEŞEKKÜR EDERİZ.