GEZEN YAZILAR DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
Niçin Değerler Eğitimi ?
DEĞERLERİMİZ Sevgi Dostluk Saygı Hoşgörü Merhamet Adalet Dürüstlük Yardımlaşma Merhamet Adalet Dürüstlük
Değer Nedir? Mevlana Mesnevisinde “Değer Nedir?” diye sorar ve cevaplar: “Buğday ve un değerlidir. Asıl amaç ve ürün olan ekmek daha değerlidir. En değerli nedir? Tohumun ekmeğe dönüşmesine şükreden insan daha değerlidir. Bu insan sadece bedenini değil canını da beslemiştir. Önce yok olmuş sonra başak vermiştir.”
DEĞERLER Değerleri iki gruba ayırmak mümkündür. Beşeri Değerler : Evrensel değerlerdir. Yani bütün dinlerin, inanç sistemlerinin hepsi tarafından kabul gören davranış biçimlerine denir. Adalet, yardımseverlik, şefkat, merhamet gibi değerler beşeri değerlere örnek olarak gösterilebilir. Milli Değerler : Bir ülkenin sahiplenilmesi ile ilgili değerlerdir. Vatan sevgisi ve bayrak sevgisi gibi değerler örnek olarak verilebilir.
DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR? Değerler eğitimi: Çeşitli etkinlikler ve yöntemler yoluyla değerlerimizin çocuklarımıza ve gençlerimize kazandırılması olarak tanımlanabilir. 18. eğitim şurasında okullarda tüm derslerde değerlerin kazandırılması amaçlı etkinliklere yer verilmesi kararlaştırılmıştır
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Okullarımızı, sadece akademik açıdan başarılı bireylerin yetiştirildiği kurumlar olarak değil, aynı zamanda, temel insanî değerleri benimsemiş bireyler yetiştiren ve öğrencilerine çağın getirdiği olumsuz durumlar karşısında rehber olabilen kurumlar olarak görmek için.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Aile ve okul tarafından verilen değerlerle televizyon ve dış dünyanın verdiği değerler çoğu zaman farklılık göstermektedir. Bu noktada anne babaların işleri daha da zorlaşmaktadır.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Hızlı ve baş döndürücü şekilde değişim içinde olan değerler, bunlarla baş etmek zorunda kalan ve değer karmaşası yaşayan çocuklar için değer aktarımı çok daha önemli bir hâle gelmiştir. Ortak değerler oluşturamayan bir toplumun bütünleşme değil, tersine toplumsal çözülme yaşaması kaçınılmaz bir gerçektir.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Çocuklarımızın zihinlerini bilgiyle doldurarak öğretim yaparken gönüllerini de sevgiyle donatıp onların ahlâklı birer fert olarak yetişmeleri için okullarımızda Değerler Eğitimi çalışmalarına başlanılmıştır.
BİLİNÇALTI VE GENEL ÖZELLİKLERİ Günlük hayatımızda yaşadığımız bazı sorunların bilinçaltımızdan kaynaklandığını hep söyleriz ama acaba kaçımız bilinçaltımızın gücünün ve öneminin farkındayız? Otomatik bir pilot gibi bütün tecrübelerimizi depolar. Bir hafıza deposudur. Tecrübelerinizi hatıralar şeklinde depolar. Bilinçaltı heyecanlarımızı, sezgilerimizi, alışkanlıklarımızı ve güdülerimizi depoladığı gibi, bunların faaliyete dökülmesinden de sorumludur.
25. KARE TEKNİĞİ Sinema filmleri art arda gelen fotoğraf kareleri ile ortaya çıkıyor. Gördüğümüz bir anlık görüntü, 24 fotoğraf karesinden oluşuyor. 1 saniyede 24 fotoğraftan oluşan bir görüntü ortaya çıkacakken 1 saniyede fotoğraf sayısı bir artırılarak 25′e çıkarılıyor ve 25. fotoğraf karesi de verilmek istenen mesajdan oluşuyor. Filmi izlerken fark edilmesi neredeyse imkânsız olan 25. fotoğraf karesi ilk bakışta algılanamasa da insanların bilinçaltına ulaşıyor.
Değerler Eğitiminin Amacı Nedir ? İyi karakterli bireyler yetiştirmek Toplumsal birlik ve beraberliği kuvvetlendirmek Doğruluk, dürüstlük gibi kavramların sözde kalmaması ve davranışa dönüşmesini sağlamak
TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM 2012 tarihinde Bolu Valiliğimizin öncülüğünde uygulamaya konulan Temiz İnsan Temiz Toplum projesi ile Ağız ve Diş Sağlığı projesi kapsamında Bolu merkez ve ilçelerindeki öğrencilere, değerler eğitimi aktarılmaya başlanılmıştır.
GAZİLERİMİZİN ÖRNEK HAYATI Gazilerimizin Örnek Hayatı projesiyle de öğrenciler , milletimizin en değerli unsurları gazilerimizden, değerler eğitimini dinlemişlerdir.
GEZEN YAZILAR PROJESİ Suyun taşı delmesi, suyun kuvvetinden değil; suyun sürekli akmasındandır kaidesince değerler eğitiminin öğrencilere farklı metotlarla kesintisiz verilmesi gerekmektedir.
GEZEN YAZILAR PROJESİ Bu bağlamda okullarımızda değerlerimizi öne çıkaracak, öğrencilerde olumlu ve kalıcı davranış değişikliği sağlayacak sözlerin öğretilmesini içeren Gezen Yazılar Projesi başlatılmıştır.
GEZEN YAZILAR PROJESİ Gezen Yazılar Projesi, Proje kapsamında oluşturulan Bolu’da Temiz İnsan Temiz Toplum isimli facebook sayfasına gönderilen, başta gazilerimiz ve aileleri olmak üzere, velilerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin en beğendiği sözlerden oluşmaktadır.
GEZEN YAZILAR PROJESİ Beğenilen sözler görsellik kazandırılarak, öğretmenlerin gözetiminde sorumlu öğrenciler tarafından her sabah sınıflara asılacak, sözlerin her gün yenileriyle değiştirilmesi sonucu proje canlı tutulacaktır.
Gezen Yazılar GEZEN YAZILAR PROJESİ Proje’ye “Gezen Yazılar Projesi” ismi, öğrencilerin sözleri her sabah yenileriyle değiştirmek amacıyla diğer sınıfa götürüp, diğer sınıftan yeni sözleri kendi sınıfına getirmesi dolayısıyla verilmiştir. Gezen Yazılar
GEZEN YAZILAR PROJESİ Sözlerin koridor yerine sınıflara asılmasıyla daha uzun süre göz teması sağlanmış olacağı gibi, her gün yenileriyle sözlerin değiştirilmesi sonucu algıda seçicilik arttırılmış olacaktır. Öğrencilerin bizzat kendi beğendiği sözleri, sınıflarda görsellik kazandırılarak asması sözleri daha tesirli hale getirecektir.
GEZEN YAZILAR PROJESİ Ayrıca, Fatih Projesi dolayısıyla 400 sınıfa takılan akıllı tahtalara belirlenen sözler yüklenecek, öğretmen dersi işledikten sonra dersin işleyişini engellemeyecek şekilde sözler, masaüstü görüntüsü olarak değişen yazı şeklinde görüntülenecektir.
KARŞILAŞILABİLECEK SORUNLAR Müfredat Kaynak Projeye Olumsuz Yaklaşım Ders içinde motivasyona etki Sıradanlaşma ve Duyarsızlık Marjinal Fayda
GEZEN YAZILAR PROJESİ Projenin başarıya ulaşması ancak okul yönetimi ve değerli öğretmenlerimizin üstün katkılarıyla mümkün olacaktır. Gerekli özveriyi göstererek projenin görselliğini ve başarısını artıran okullar ödüllendirilecektir.
TEŞEKKÜR EDERİZ.