DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Advertisements

Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MESLEK TANITIMLARI.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen)
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALAN TANITIMI…
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ULUS KAYMAKAMLIĞI Abdipaşa Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
SUR MESLEK İ VE TEKN İ K ANADOLU L İ SES İ. MESLEK İ TANITIM.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
TANILAMA.
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
YAŞLI BAKIM TEKNİKERİ KİMDİR? Yaşlı bakımı teknikeri; almış olduğu yaşlı bakımı eğitimi ile yaşlı bakım bilgi ve tekniklerini kullanarak, yaşlı ve bakıma.
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen) MESLEK TANITIMLARI DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen) İletişim: durmuscavdar@gmail.com

ZİHİN ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Bu bölümde çeşitli seviyelerde zekâ geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır. Amaçlar zeka seviyesi bakımından çeşitli derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır.

Zihinsel engelliler sınıfı öğretmenliği bölümünü ilk 5 tercihte yazan ve kazanan adayların bazılarına MEB destek bursu verilir.

MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER Çok sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi Dikkatli, işine özen gösteren Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ALANLARI Milli eğitim bakanlığında Sosyal hizmetlerde ve çocuk esirgeme kurumunda, Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler. Ayrıca olanakları olan özel eğitim merkezi açabilir. Kazançları devlette yaklaşık 2.500 TL’dir. Özelde ise başlangıç olarak 1.750 TL ile işe başlayabilmekte ve bu ücret 4 bin TL ye çıkabilmektedir.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince, Eğitime Giriş, İnsan Biyolojisi, Psikolojiye Giriş, Gelişim Psikolojisi, Eğitim Teknolojisi ve Özel Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Zihin Engelliler, Eğitimde Yaratıcılık, Eğitim Yönetimi, Özel Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenme Psikolojisi, Zihin Engellilerde Dil Gelişimi ve İletişimi, Okuma-Yazma Öğretimi, Hayat Bilgisi-Fen Bilgisi-Sosyal Bilgiler Öğretimi, Matematik Öğretimi, Aile ve Çevre Eğitimi, Davranış ve Sınıf Kontrolü, Özel Öğretimde Yasa ve Yönetmelikler, Ders Planı Hazırlama Teknikleri, Öğretim Materyalleri Hazırlama Teknikleri gibi dersler verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri sırasında 3. ve 4. sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

Zihinsel engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

İŞİTME ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

Bu bölümde; işitme kaybı 70 desibel’den fazla olması nedeniyle normal eğitim ve öğretim etkinliklerinde işitme gücünden yararlanamayan sağırların tüm düzeltmelere karşın işitme kaybı 25-75 desibel arasında olan, çeşitli yardım ve araçlarla eğitim ve öğretimden yararlanabilecek ağır işiten çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler yetiştirmek için eğitim ve araştırma yapılır.

Sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi Dikkatli, işine özen gösteren Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Milli eğitim bakanlığında Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumunda Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler. Kazançları devlette yaklaşık 2.500 TL’dir. Özelde ise başlangıç olarak 1.750 TL ile işe başlayabilmekte ve bu ücret 2.500 TL ye çıkabilmektedir.

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitime Giriş, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Özel Eğitime Giriş, Psikoloji, Dil Gelişimi ve İletişim, Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım, Türkiye Tarihi, Eğitim Yönetimi, Öğrenme Psikolojisi, Ses Bilimi ve Ses Bilgisi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, İşitme Engelli Çocuklarda Dil Gelişimi, Odyoloji, İşitme Engelli Çocuklara İletişim Becerileri Kazandırma, Aile Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Özel Eğitimde Yasa ve Yönetmelikler, Öğretim Materyalleri Hazırlama Teknikleri, İşitme Cihazlarının Kullanımı vb. dersler verilmektedir. Öğrenciler, eğitimleri sırasında 3. ve 4. sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

İşitme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

GÖRME ENGELLİLER SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Bu bölümde öğrenciler; görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin eğitimi alanında, bebeklik döneminden erişkinliğe uzanan süreci kapsayacak bilgi ve becerileri kapsayan yeterlilikte eğitim almaktadırlar. Öğrenciler, görme yetersizliği ile beraber zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, duygu davranış bozuklukları veya öğrenme yetersizliği gibi farklı pek çok yetersizlik alanlarında da yeterli bilgi ve becerilerle mezun olmaktadırlar.

MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER Sabırlı, anlayışlı, sevecen, hoşgörülü olması İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi Üst düzeyde genel ve sözel yeteneğe sahip Sosyal bilimlere ve özellikle psikolojiyle ilgili olması İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi Dikkatli, işine özen gösteren Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ALANLARI 1- Milli eğitim bakanlığında görme engelliler öğretmenli olarak çalışırlar. 2- Ayrıca kendi branşı dışında ayrıca aylık karşılığı okutabileceği dersler şunlardır; Görme Engelliler İlköğretim Okullarının 1-5 Sınıf Dersleri , İlköğretim Okullarının Görme Engelliler Özel Eğitim Sınıfı (1-5 sınıf dersleri) Gezerek Özel Eğitim Uygulamaları, Grup Gözetimi ve Eğitimi Uygulamaları, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Özel Eğitim Alan Uygulamaları, İşitme ve Zihin Engelliler Alanına Ait Dersler, Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Özel Eğitim Merkezi Uygulamaları (Okul öncesi / anasınıfı öğretmeni veya çocuk gelişimi ve eğitimcisi ile birlikte görev yapar), Özel Eğitim Okulları Bünyesinde Okul Öncesi Eğitim Verilen Sınıflardaki Eğitim Uygulamaları (Okul öncesi / anasınıfı öğretmeni veya çocuk gelişimi ve eğitimcisi ile birlikte görev yapar) Birden Fazla Yetersizliği Olan ve Yetersizliklerinden biri görme olan öğrenciler için açılan Özel Eğitim Sınıflarının 1-8 Sınıf Dersleri (İlköğretim okulu programından farklı bir özel eğitim programı uygulanan sınıflar) gibi dersler 3- Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumunda 4- Rehabilitasyon merkezilerinde çalışabilirler.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Çocuk Gelişimi, Güzel Konuşma, Eğitim Bilimine Giriş, Eğitim Sosyolojisi, Dil Gelişimi ve İletişim, Braille (körler alfabesi) Yazı Öğretimi, Görme Engelliler Resim ve Model Öğretimi, Görme Engelliler İçin Okuma-Yazma Öğretimi, Görme Engelliler İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Davranış Değiştirme vb. dersler almaktadırlar. Öğrenciler, eğitimleri sırasında 4.sınıfta okullarda uygulama yapmaktadırlar.

Görme engelliler sınıfı öğretmenliği bölümü YGS-4 puan türünden öğrenci almaktadır.

BRAİLLE (KÖRLER) ALFABESİ

OKUL ÖNCESİ SINIFI ÖĞRETMENLİĞİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Okulöncesi eğitim; 0-72 ay (0-6 yaş) grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun, zengin ve uyarıcı çevre olanakları sağlayan; onların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerden gelişimlerini destekleyen; toplumun kültürel değerleri doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren ve onları ilköğretime hazırlayan; temel eğitim bütünlüğü içinde yer alan eğitimdir. Bölümün amacı, insan yaşamında kalıcı etkileri bulunan 0-6 yaş grubunun eğitim sorumluluğunu üstlenebilecek yeterlilikte öğretmenler yetiştirmektir. Okul öncesi öğretmeni, oyun odası, bahçe gibi ortamlarda çalışır, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz tozludur.

Okul öncesi öğretmenliği bölümünü ilk 5 tercihte yazan ve kazanan adayların bazılarına MEB destek bursu verilir.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı, Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan, Çocukların duygularını anlayabilen, öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen, Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Okul öncesi öğretmenliği bölümü YGS-5 puan türünden öğrenci almaktadır.

ÇALIŞMA ALANLARI MEB’e bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liselerinde, İlköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında, Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler. Ayrıca olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Eğitim süresi 4 yıldır. 3 ana bilgi grubundan dersler içerir: Teorik dersler: Çocuk gelişimi kuramları, dil gelişimi ve erken yaşlarda okuma yazma, erken müdahale, okulöncesi eğitimde kültürlerarası akımlar, özel eğitim, çocuk sağlığı ve beslenmesi, eğitim yönetimi gibi dersler. Araştırma dersleri: Program geliştirme, araştırma yöntemleri gibi dersler. Uygulama dersleri: Staj (3 ve 4.sınıfta), toplum hizmeti, aile katılımı, erken çocuklukta sanat eğitimi, müzik ve hareket eğitimi ve drama gibi dersler.