BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitim Öğretimde Planlama
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Web Sitesi Hazırlama.
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
SİMÜLASYONLAR.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
Eğitsel Oyunlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI

Giriş Öğrenme ve içerik Öğrenmeyi yönlendiren metodlar ve faktörler Projenin başından sonuna kadar izlenecek adımlar

Neden? Bilgisayar aracılığı ile nasıl etkin iletişim kurabiliriz? & Öğrenme olayının gerçekleşeceğini nasıl garanti ederiz? Uygulamaya yönelik kurallar & Öğretim tasarımı teknikleri

İletişim Süreci Kaynak Medya Alıcı (Mesajı gönderir) (Mesajı taşır) (Mesajı çözer) Ders Kitap Görsel-işitsel materyaller BDE Öğretmen Basılı kelimeler Görsel materyaller & ses BDE yazılımı Dinler Okur Seyreder Bilgisayarla etkileşim kurar

Öğretim Tasarımı Yaklaşımı Standartlara dayalı Görgül (empirical) yaklaşım Proje yönetimi Bilişsel psikoloji kurallarına dayalı Fikirlerin tartışılmasından uygulamaya giden bir süreç Yaratacılık Takım çalışması yaklaşımı

SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ

Projenin gerektirdiği standartlar Varolan standartlar STANDARTLAR SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ

SÜREKLİ DEĞERLENDİRME STANDARTLAR PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ SÜREKLİ DEĞERLENDİRME Varolan standartların uygulanması Her adımda tekrarlayan değerlendirme

PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi Planlama STANDARTLAR PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi Planlama Sürecin izlenmesi İletişim

Planlama İçeriğin belirlenmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Planlama İçeriğin belirlenmesi Öğrenci özelliklerinin ortaya çıkarılması Sınırlılıkların belirlenmesi Bütçelendirme Planlama dokümanının oluşturulması Stil dokümanının oluşturulması Kaynakların belirlenmesi ve elde edilmesi Ön tartışmaların/beyin fırtınalarının yapılması Görünümün ve kullanışlılığının belirlenmesi Kullanıcı görüşünün alınması

Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi İşlem ve kavram analizlerinin yapılması Programa ilişkin ön tanımın yapılması Protatip hazırlanması Akış şemaları ve öykü yapraklarının hazırlanması Senaryoların yazılması Kullanıcı görüşünün alınması

Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme Güncellemelerin yapılması SOn güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması

Değerlendirme Formu İçerik Yardımcı Bilgiler Duyuşsal Etkiler Kullanıcı Arayüzü Pedagoji Görünmeyen özellikler Güçlü kılan yönler Destekleyici Materyaller

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (20021). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.