Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Topraktaki Kadın Eli (Toka) Projesi
12.MAG ÇALIŞTAYI 7 Ocak 2010 Maltepe Yılı Faaliyetleri.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
AİLE SOSYAL DESTEK PROGRAMI (ASDEP) EĞİTİMİ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
Avrupa Birliği Bakanlığı
BALYA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Proje Çıktıları
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
MESLEKİ EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
12/03/ / 09 / 2009 HEDEF: HEDEF: Atık Elektrik ve Elektronik Ekipmanlar (AEEE) konusunda AB ile uyum standartlarını sağlamak AMAÇ: AMAÇ: Bu.
12/03/ / 09 / 2009 HEDEF: HEDEF: Atık Elektrik ve Elektronik Ekipmanlar (AEEE) konusunda AB ile uyum standartlarını sağlamak AMAÇ: AMAÇ: Bu.
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERNEĞİ
ÇOCUK MAHKEMELERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLMAK
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Yargıtay Genel Sekreter Yardımcısı
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Sunum transkripti:

Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi

Projeye Dair Genel Bilgiler Proje Adı: Mahkum Kadınlar için Kariyer Planlama Merkezleri Projesi (2012-1-TR1-LEO05-35162) Yararlanıcı Kurum: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü Fon Sağlayıcı Program: Hayat Boyu Öğrenme, Leonardo Da Vinci Proje Bütçesi: 242.245 Avro Proje Süresi: 27 ay (01/11/2012-30/01/2015) Sözleşme Makamı: AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı

Projenin Amacı Proje ile Portekiz’deki ISQ araştırma enstitüsünün ürettiği ve hüküm giymiş kişiler de dâhil olmak üzere dezavantajlı bireylere yönelik uyguladığı “Ön Öğrenmelerin Değerlendirilmesi” (Assessment of Prior Learning- APL) modeli ile Almanya’daki dezavantajlı bireylere kariyer planlama hizmeti veren bir “Yeterlilik Ajansı” olan BBS START GmbH’nin çalışmalarının birleştirilerek Türkiye’de uygulanabilir bir model oluşturulması amaçlanmıştır

Proje Süreci Proje ilk hazırlandığında Aile ve Sosyal Destek Programı (ASDEP) kapsamında görev alacak sosyal çalışmacılar ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları üzerinde kurgulanmıştır. Temmuz 2014 tarihi itibariyle proje ekibinde yapılan değişiklik ile Adalet Bakanlığı Ceza Tevkifevleri Genel Müdürlüğü dahil edilerek proje faaliyetleri yeniden planlanmıştır. Yeni kurguya uygun olarak bir Proje Akademisyen Ekibi oluşturulmuştur.

Proje Ortakları-1 Portekiz ISQ: Portekiz’de 1965 yılında kurulmuş, dünyanın her tarafında 30’dan fazla ülkede faaliyetler yürüten bağımsız ve kâr amacı gütmeyen bir teknoloji kurumudur. Hem ceza infaz kurumlarında hem de ceza sonrasında eski hükümlülere eğitimler vermektedir. “Önceden Edinilmiş Bilgilerin Değerlendirilmesi” (APL) modeli geliştirmiş olup Projemize APL modeli için dahil edilmiştir.

Proje Ortakları-2 BBS START GmbH: Almanya’da kurulmuş, ana hissedarı bölge yönetimi olan ve kâr amacı gütmeyen bir şirkettir. 20 yılı aşkın süredir dezavantajlı kesime yönelik olarak iş danışmanlığı, yönlendirme, sosyal kaynaşma ve mesleki eğitim alanlarında çalışmaktadır. BBS START tarafından dezavantajlı bireylere kariyer planlama hizmeti veren “Yeterlilik Ajansı” oluşturulmuştur.Projemize Yeterlilik Ajansı yapılandırılması yönüyle dahil edilmiştir.

Türkiye Uygulaması Portekiz ve Almanya Çalıştayları yolu ile yerinde gözlem yapılarak altyapı çalışmaları yapıldı. Türkiye’de yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren kurum/kuruluşlar ve hizmetler incelendi. Araştırmacı akademisyenler tarafından 8 adet değerlendirme ölçeği ve 45 adet meslek formu geliştirildi. Ankara ve Kocaeli Ceza İnfaz Kurumları’nda kalan 380 kadın mahkum örnekleminde pilot uygulama yapılarak ölçeklerin değerlendirilmesi yapıldı. Uygulama sonuçları analiz edilerek Kariyer Planlama Merkezleri ve Yeterlilik Ajansı yapısı modellendirildi.

Önerilen Model Kariyer Planlama Merkezleri’nin (KPM) Ceza İnfaz Kurumları’nda kurulması Bu merkezlerde çalışan personelin psikolog, sosyal çalışmacı, psikolojik danışman olmasının sağlanması Yeterlilik Ajansı’nın Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak açılması ve bu ajansın KPM’ler arasındaki koordinasyonu sağlaması öngörülmüştür.

Çıktılar Yetişkin eğitimi konusunda Türkiye Durum Raporu ve Proje ortaklarının buna yönelik değerlendirmeleri. Projeyi ve modeli tanıtan 10.000 tanıtım broşürü; 100 meslek broşürü; 100 afiş; 100 USB Flash Disk. Modelin uygulamasına ilişkin detayı bir rehber kitap. Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sitemi’ne (UYAP) entegre bir yazılım. Proje Web Sitesi (www.apltransfer.gov.tr) Cezaevlerinde görev yapan 24 sosyal çalışmacıya yönelik Eğitici Eğitimi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı arasında Protokol

Sürdürülebilirlik Proje ile üretilen modelin etkin, verimli ve sürdürülebilir kılınması amacıyla Bakanlığımız ve Adalet Bakanlığı arasında protokol imzalanmıştır. Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü’nün bu sistemi daha etkin bir şekilde kullanabilmesini sağlamak amacıyla UYAP’a entegre bir yazılım geliştirilmiştir. Eğitici eğitimleri yapılarak modelin uygulanması sağlanmıştır.