ÖĞRENME STİLLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çalışma x Yetenek = Başarı
Advertisements

. ÖĞRENME STİLLERİ VE ÇOKLU ZEKA.
Hazırlayan:Esma AYDIN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
ÖĞRENME STİLLERİ “Her insan farklı bir dünyadır
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
TEMSİL SİSTEMLERİ (Öğrenme sitilleri)
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
TASARRUF NE GÜZELDİR.
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğrenme Stilleri.
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
ÖĞRENME STİLLERİ “Her insan farklı bir dünyadır
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Beynimiz iki yarıkürede hareket eder,reaksiyon gösterir,düşünür,işlem yapar İki yarıküre birbirinden farklıdır,genellikle.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ÖĞRENME STİLLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
Öğrenme Stilleri. Öğrenme stilleri, genel olarak, herkesin en iyi öğrendiği yolu bulup, o yolu açmak ve o yolda ilerlemesini sağlamak için kullandığı.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Öğrenme stillerimiz,kan grubumuz gibi doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir. Öğrenme stilimiz yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı.
Verimli Ders Çalışma Semineri
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRENME STİLLERİ - STRATEJİLERİ
Yrd.Doç.Dr. M.Betül YILMAZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME
Sunum transkripti:

ÖĞRENME STİLLERİ

“Öğrenme stilleri Her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken,öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır.”(Rita Dunn)

ÖĞRENME STİLLERİ NEDEN ÖNEMLİ? Öğrenme stillerinin bilinmesi, tembel veya yaramaz olduğunu sandığımız pek çok öğrencinin sadece öğrenme stilleri bilinmediği ve dikkate alınmadığı için öğrenemediği veya istenmeyen şekilde davrandığı gerçeğinin anlaşılmasını da sağlayacaktır.

ÖĞRENME STİLİ Öğretmenlerin de farklı öğrenme stilleri vardır. Öğrencilerin öğrenme stillerini belirleyebilmek için geçerli bir testin kullanılması gerekir. Öğrenciler kendi öğrenme stilleri hakkında bilgi sahibi oldukça öğrenmeye ilgileri artar.

İnsanlar genellikle üç yoldan bilgi edinirler: 1. GÖRSEL: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, grafik ve haritaları tercih ederler. 2. İŞİTSEL: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler. 3. KİNESTETİK/DOKUNSAL: Öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler. (Gezme, dramatize etme)

GÖRSELLER -- Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar GÖRSELLER -- Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. -- Net ve güçlü görüntülerle renkleri kullanırlar. Bundan zevk alırlar, düşünür ve öğrenirler. -- Resimlerle ve sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar. -- Kitap kurdu olmaya müsaitler. -- Yüzleri iyi hatırlarlar. -- Liste yapmayı severler. -- Planlı ve programlı olurlar. Genellikle daha sessiz,eşyalarını daha iyi korur ve görüntülerine önem verir.

GÖRSELLER devam -- İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar GÖRSELLER devam -- İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. -- Ders anlatırken not alamazlar. -- Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler. -- Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. -- İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. -- Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler.

İŞİTSELLER -- İşittiklerini hatırlarlar. -- Yazarken konuşurlar İŞİTSELLER -- İşittiklerini hatırlarlar. -- Yazarken konuşurlar. -- Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar. -- Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır. -- Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodi onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar.

İŞİTSELLER devam -- Gürültüden rahatsız olurlar İŞİTSELLER devam -- Gürültüden rahatsız olurlar. -- Resimler ve resimli anlatımlardan rahatsız olurlar. -- Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler.Yabancı dil dersine yatkındırlar.Öğretmenin ahenkli telaffuzu öğrenmelerini kolaylaştırır. -- Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler -- İsimleri hatırlarlar. --Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar gözle okuma esnasında hiç bir şey anlamaz.

KINESTETIK / DOKUNSAL -- Konuşulanları ve görüleni hatırlamakta zorlanırlar. -- Okumakta zorlanırlar. -- Yazım hatası yaparlar. -- Okumayı sevmezler. -- Vücutları ile karşılık verirler. (atarlar, iterler, vururlar) -- Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar. -- Dağınıklardır.

KINESTETIK / DOKUNSAL -- Yapılanı hatırlarlar KINESTETIK / DOKUNSAL -- Yapılanı hatırlarlar. -- Dokunma ve hareket önemlidir. -- Oyunlara bayılırlar. -- Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar. -- Rahat giyinmeyi severler. -- Hissettiklerinden konuşmayı severler. -- Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler -- Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar.

KINESTETIK / DOKUNSAL devam --Kendilerine göre bir düzenleri vardır ama bu görsel değil fonksiyonel bir düzendir. --Genellikle istenmeyen öğrencidir. --Kinestetik çocuk dağınıklıktan rahatsız olmaz,ve niçin bu kadar olay çıkardığınıza anlam veremez.hatta sizin huysuz,kavgacı ve bıktırıcı biri olduğunuzu düşünür. --Öğretmenin tahtayı kim silecek demesi kinestetik öğrencinin burnunun dibinde bitmesi için yeterlidir.

Kinestetik çocuk bir yandan ders çalışıp bir yandan ayağının altındaki topu hareket ettirebilir. Görsel anne-baba bunu anlayamaz ve ” ayağında topla mı ders çalışıyorsun? Ver bakalım o topu” diyerek ,onun keşfettiği bu yöntemi de ellerinden alır,sonra da “neden bizim çocuğumuz ders çalışmıyor” diye sorar. --Kinestetikler için somut ve hareket belirten kısa anlatımlar ve vücut dilini bariz bir şekilde kullanarak yapılan anlatımlar etkilidir.

Kinestetik eşinizin ve çocuğunuzun bir şeyi yapmasını yada hatırlamasını istiyorsanız,onlara bunu kinestetik mesajlarla vermelisiniz. Ör:ekmek alınacaksa ‘ekmek bayat mı bir bakar mısın?eğer yoksa akşama gelirken bir ekmek alır mısın?’diyerek ekmeğe dokunmasını sağlayın.çünkü ekmeğin yanına gitmesi ve ona dokunması hatırlamasını kolaylaştırır.

Görsel eşiniz ya da çocuğunuz için aynı şeyi yazıp vermeniz gerekir Görsel eşiniz ya da çocuğunuz için aynı şeyi yazıp vermeniz gerekir. Bunu yaparken ekmek kutusunu ya da poşetini havaya kaldırıp görmesini sağlayın. İşitseller için ise sözlü olarak söylemeniz çoğunlukla yeterli olacaktır.

Yeni bir televizyon aldınız diyelim: Görseller kullanma kılavuzunu dikkatli bir şekilde okuyacak ve basamak basamak uygulamaya başlayacaktır. İşitseller sizden kılavuzu okumanızı isteyecek siz okudukça onlar uygulayacaktır. Kinestetikler büyük bir ihtimalle hiçbir şeyi okumayacaklar ve hemen sağına soluna dokunarak televizyonu açacaklardır.

GÖRSEL ÖĞRENCİLERE HİTAP ETMEK İÇİN Çalışabilecekleri derli toplu bir yere ihtiyaçları vardır. • Harita, şema, şekil ve diğer görsel araçlar kullanılmalı, • Kelimeler yerine sembol, işaret ve grafikler tercih edilmeli. • Bilgi ve kavramları sembol ve resimlere dönüştürülmeli • Öğrenmeleri gereken materyalleri kendi planlamalı ve organize etmeli. • Ders dinlerken veya konu çalışırken anladığını kısa cümle ya da birkaç anahtar kelimeyle özetlemeli.

İŞİTSEL ÖĞRENCİLERE HİTAP ETMEK İÇİN Duyduklarını veya dinlediklerini en iyi şekilde öğrenirler. Anlatırken de öğrenirler. • Öğrenmeyi kolaylaştırmak için çalışma grupları oluşturulmalı ya da bir çalışma arkadaşı bulunmalı, • Ders çalışmak için sessiz bir ortam oluşturulmalı, • Konular tekrar edilirken yüksek sesle okunmalı. • Öğrenilmesi gereken materyal şarkılara dönüştürülüp ve yüksek sesle söylenebilir. • Problem çözerken akıldan geçenler sesli olarak anlatılmalı. • Öğrenci, panel ve seminerlere katılmalı. Kasetçalar/CD kullanılmalı.

KİNESTETİK ÖĞRENCİLERE HİTAP ETMEK İÇİN Çalışırken kendi istediği yerde ve şekilde çalışmasına izin verilmeli. • Ders dinlerken hareket etmelerine ya da bir şeyle oynamalarına izin verilmeli. • Ellerini kullanabileceği çalışmalar yapmalı. • Derse konsantre olabilmek için ön sıralarda oturmalı, • Laboratuar çalışmaları için fazladan zaman ayrılmalı, evde deneyler yapmaları için izin verilmeli. • Konu ile ilgili müze, tarihi yerler gibi yaşayarak öğrenebileceği mekanlar ziyaret edilmeli. • Sözcükleri ya da sözel bilgileri öğretirken sözcükler kuma yazdırılabilir.

GÖZ HAREKETLERİNDEN ÖĞRENME STİLİ TESPİTİ

BAŞARISIZ ÖĞRENCİ YOKTUR KAYNAKLARI VE İLGİLERİ YÖNLENDİRİLMEMİŞ ÖĞRENCİ VARDIR.

BAŞARININ %1’i YETENEK, %99’u ALIN TERİDİR. Thomas Edison

. YETENEK MAÇ KAZANDIRIR. ZEKA VE TAKIM RUHU ŞAMPİYONLUK GETİRİR. Michael Jordan

İLGİYLE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. OMÜ VAKFI KOLEJİ ÖZEL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ NİHAL ÇİNKA AKMAN