Ajanda 1. Neden MEF? 2. Üniversite Seçim Rehberi 3. Sorular.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
Advertisements

Nevşehİr Ünİversİtesİ
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY TTO’lar için değişik modelller Lale Akarun Boğaziçi Üniversitesi.

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
FULBRIGHT. FULBRIGHT BURSLARI Yüksek Lisans Yüksek Lisans Doktora / Bütünleşik Doktora Doktora / Bütünleşik Doktora Doktora Tezi Araştırma Doktora Tezi.
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
Üniversite Sanayi işbirliği ile başarmak Prof. Aytül Erçil Sabancı University
Ahmet Hakan BAYRI İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
2015 Doğru Tercih Hoşgeldiniz.
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
Tercih İstatistikleri 2014
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
LOGO YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ.
Yurtdışı Eğitim Şartları-Diploma Denkliği
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
İÇERİK overview Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Hacettepe Teknoloji Transfer Merkezi (HT-TTM) Girişimcilik Ofisi
Mezun Web Yönetimi Mezun Veri Tabanı Yönetimi Mezun Bilgi Güncelleme Mezun Analizleri oluşturulması ABD Mezunlar Buluşması Müzede Buluşma Mezunlar Algı.
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
Yükseköğretimin Geleceği Erhan Erkut, MEF Üniversitesi TÜRKİYE ÖZEL OKULLAR DERNEĞİ 15. Eğitim Sempozyumu 30 Ocak 2016, Antalya 1.
Tanımlar Artıları: Saygınlık, yurt dışı olanakları Eksileri: Gelir düzeyi, iş yükü, araş gör.lük Özel Sektörle Karşılaştırma Sonuçlar.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ MESLEKLER VE KARİYER PLANLAMA
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
Prof. Dr. Ahmet Çamsarı Mersin Üniversitesi
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
ÜNİVERSİTE SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ??? ÜNİVERSİTE SEÇERKEN
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Misyon-Vizyon Misyon Türkiye’nin ihtiyacı olan alanlarda bilim insanı yetişmesini yarışma, burs ve eğitim programları aracılığı ile yönlendirmek ve teşvik.
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
Ankara Üniversitesi Akademik Performans Çalışması:
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Ajanda 1. Neden MEF? 2. Üniversite Seçim Rehberi 3. Sorular

MEF’in Farkları  Flipped Class – Tersyüz Eğitim  3+2 (ya da 3+1+X)  3+1 (ya da 3 yılda lisans ve 1 yılda yüksek)  Yenilikçilik (örneğin YKB MYO)  Gerçek vakıf  Akademisyenlerce yönetiliyor  En iyi açılış performansı  Yüksek burs (%61)  Maslak, Uniq

Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi Hangi Üniversite?

Okumadan Tercih Yapmayın  Çantanızda  Üniversite Seçim Rehberi (21 Temmuz 2014)  Üniversite Tercihi (Temmuz 2015, Hürriyet)  Meslek Seçimi (Temmuz 2015, Hürriyet)  Kendini Farklılaştıran Öğrenci Dünyayı Farklılaştırır (3 Mayıs 2012)  Yeni Kurulan Bir Üniversiteyi Neden Seçelim? (31 Temmuz 2014)  Blogumda (  Yatay Geçiş (31 Ocak 2015)  Üniversite Kurma Ekonomisi (8 Şubat 2015)  Üniversitelerin Araştırma Çıktıları Üzerine (4 Mayıs 2015)

Tercih Yaparken…  Kısıtlar  Alternatifleri elerler  Kriterler  Elenmemiş alternatifler arasından tercihi sağlarlar  En fazla bir saatte gidebileyim.  En çok 20,000 TL verebilirim.  Benim için yurt dışı olanakları klüplerden daha önemli.  Akademisyen olmak istediğimden araştırma güçlü olmalı.

Elemeler  Kısıtları uyguladınız  Bölümde en az 4 öğretim üyesi  Öğrenci hoca oranı en fazla 30  Ulaşım en fazla bir saat  Yıllık toplam maliyet en fazla 20,000  İstediğim çift anadalı yapabilme esnekliği  Kalan alternatifler arasından nasıl seçim yapacaksınız?

Hangi Üniversite? Akademisyenler ÖğrencilerSistem (Fiziksel, Mali, Eğitim) Üniversite

Akademisyenler  Eğitim (hangi üniversitelerde)  Deneyim (akademik + mesleki)  Sayı  program sayısı ve seviyesi  açılacak derslerin sayısı  öğrenci sayısı  Denge ve Farklılıklar

Akademisyenler: Denge ve Farklılıklar  Eğitim farklılıkları (farklı okullar/ülkeler)  Yaş farklılıkları  Cinsiyet dengesi  Öğretim üyesi/öğretim görevlisi dengesi  Akademik düzey farklılığı (Prof, Doç, YarDoç)  Tam zamanlı/yarı zamanlı dengesi  Akademisyen/pratisyen dengesi  Uzmanlık alanı dengesi

Akademisyenler  Ders yükü (haftada 6 saat, 9, 12, 15, … mi?)  Yayınlar  TÜBİTAK ULAKBIM Cahit Arf Bilgi Merkezi  Google Scholar  Araştırma desteği  Kişisel araştırma fonları  Araştırma için gereken ortamın sağlanması  Ders yüklerinin dağıtımı  Ödüller ( TÜBİTAK)

Kritik Sorular -- Akademisyenler  Tam zamanlı öğretim üyeleri/nin  sayısı ne?  ders yükü haftada kaç saat? (kontrat)  derslerin yüzde kaçını veriyorlar?  yüzde kaçı dünyanın ilk 200 ve Türkiye’nin ilk 5 üniversitesinden doktoralı?  geçen yıl yazdıkları endeksli makale sayısı, aldıkları araştırma desteği miktarı, ve ödüller neler?

Öğretim üyesi başına düşen yayın sayısına göre ilk 10 üniversite ( )

Öğretim üyesi başına düşen atıf sayısına göre ilk 10 üniversite ( )

URAP 2013 (Ist Vakıf)

Girişimci Yenilikçi Üniv. (TÜBİTAK) İstanbul (Devlet + Vakıf)

Kritik Sorular -- Öğrenciler  Öğrencilerinizin yüzde kaçı mezun olabilmekte? ortalama mezuniyet süresi?  Mezunların yüzde kaçı (3 ay sonra) maaşlı bir iş buldu (nerede, ne olarak)? aile şirketinde çalışıyor? askere gitti? kendi işini kurdu? lisans üstü ve doktora programlarına dâhil oldu (nerede)? hala iş arıyor?  Mezunların özgeçmişlerini görebilir miyiz?

Kritik Sorular -- Sistem  Kütüphanenizde kaç kitap ve kaç sürekli yayın var?  Veri tabanlarına yılda ne kadar harcıyorsunuz?  Öğrencilerin yüzde kaçı Erasmus ile değişime gidiyor?  Hazırlık sonrası ortalama TOEFL skorunuz nedir?  Yılda kaç öğrenciyi staja yerleştiriyorsunuz?  Birinci sınıfta ortalama sınıf büyüklüğü nedir?  Öğrenci başına kaç metrekare kampüs alanınız var?  İngilizce öğretmenlerinin yüzde kaçı yabancı?  Eğitim sistemi hangisi (ders, vaka, lab, aktif, flipped)?

Kritik Sorular -- Sistem  Maliyet  Eğitim ücreti + yaz okulu ücreti  Ek ücretler (spor, teknoloji, sağlık, öğrenci hizmetleri, kayıt, not dökümü vs.)  Ulaşım ve/veya yurt ücreti  Yemek ücreti  Ders malzemeleri (kitap vs.) ücreti  Yıllık bütçenizin ne kadarını vakfınız karşılıyor?  Klüplere yılda ne kadar bütçe ayırıyorsunuz?  Öğrenci başına yıllık harcamanız nedir?

Tasarım Robotu

Erhan Erkut -- İletişim      Blog: 21