Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
21. Yüzyıl becerileri.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
REHBERLİK DERSİ III.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
Probleme Dayalı Öğrenme
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÇATIŞMA ÇÖZME.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
REHBERLİK DERSİ III.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi /

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Seminer İçeriği Düşünme Becerileri Problem Çözme Yaratıcılık

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Gelişim Döllenmeden ölüme kadar insan bünyesinde meydana gelen değişikliklerdir. Yapısal ve sayısal olan bu değişiklikler bedensel ve motor, bilişsel ve dil, sosyal ve duygusal süreçleri kapsamaktadır

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Büyüme Organizmanın fizyolojik boyuttaki sayısal değişikliklerini kapsamaktadır. Kilo, boy artışı gibi bedende gerçekleşen sayısal değişiklikleri içermektedir

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Olgunlaşma Kişinin doğuştan getirdiği potansiyelin büyüme ve öğrenme ile birlikte ortaya çıkmasıdır. Çocuğun kalem tutabilmesi için kaslarının belli bir olgunluğa ulaşması gibi. Problem çözme becerisi için belli bazı düşünme süreçlerine erişebilmesi gibi.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Bilişsel Gelişim Bilişsel gelişim, çocuğun kendisini ve çevresini anlamasını / kavramasını, bilgiyi, bellek ve hatırlama gücünü, akıl yürütmeyi, sorun çözmeyi, kavramlar ve düşünmeyi yani zihni içine alır.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Dü ş ünme Süreçleri

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Düşünme Boyutları Anlama Sorun Çözme Karar verme Araştırma Düzenlem e Sözel Anlatım Kavram oluşturma

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Eğitim ve Yaşam İçin Düşünme Becerileri Üretici Düşünme Yaratıcı Düşünme Eleştirel Düşünme

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti PROBLEM ÇÖZME HEPİMİZ BUNU HER GÜN YAPIYORUZ

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Problem Çözme Tanımları* * Sonmaz, Sibel “Problem Çözme Becerisi ile Yaratıcılık ve Zeka Arasındaki İlişki” 2002 YL Tezi s:5 BİLİŞSEL UNSURLARDUYGUSAL UNSURLARSOSYAL UNSURLAR Kişinin özgün çözüm yolları geliştirmesi Hedefe ulaşmayı engellemeBireysel olarak sorunla başa çıkma Temel düşünce süreçlerinin kullanılması Çatışma ortaya çıkarmaBaşkalarının çözüm yollarından örnek alma Güçlüğün tanımlanmasıÇözüme kadar sabır gösterebilmek Dış kaynakların neler olduğunu araştırma Çözümü engelleyebilecek gerçeklerin ortaya konulması İç kaynakları araştırmaYeni yeteneklerin ortaya çıkması İlgisiz bilgileri dışarı çıkarmakEngelleri azaltarak gerginliği azaltma İnsanlığın gelişimi için gerekli Uygun çözüm yolunun hangisi olduğuna karar vermek İç dengeye kavuşma Uygun yanıtları geliştirmeYeni yollar deneyebilmek için risk alabilmek Sürekli geliştirilmesi gereken yetenek İrade gereksinimi Yeni yollar denemek Geçmiş deneyimlerden çıkarımlarda bulunmak

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Problem Çözmede Süreçler Problem alanını belirlemek ve problemi seçmek Ne biliyoruz ve hangi bilgi bizim için yararlı? Problemin olası nedenlerini araştırmak ve temel nedeni bulmak Çözüm için ihtiyaç duyulan ve istenen ölçütleri geliştirmek En iyi çözüm yolunu seçebilmek, plan oluşturmak Çözüm planını yerine getirmek Uygulanan çözüm yolunun test edilmesi Yeniden incelemek

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti YARATICILIK Yaratıcılık özelliği her insanda var. Ancak insanlar farklı konularda farklı derecelerde yaratıcılıklarını ortaya koyuyor. Bir insan her alanda yaratıcı olamaz. Aynı alanda yaratıcı olanların da yaratıcılık dereceleri farklılık gösterir.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Yaratıcılığın Kişiliği Kendine güvenli Meraklı Kararlı Israrcı Hayal gücü yüksek Karmaşık fikirlerden ürkmeyen Hata bulabilen Tartışmaktan hoşlanan Sorgulayan “Başka?” Esnek Kendi başına çalışmaktan hoşlanan Konsantre olabilen Araştırmacı Mizah duygusu olan Farklılıklardan korkmayan Kendisinin ve çevresindekilerin farkında olan Cesaretli / Risk almaktan korkmayan Coşkulu /Enerjik Duygularını ifade edebilen Dış uyaranlara duyarlı

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti İyi öğretmenler tarafından eğitilen kişiler zayıf olduklarını düşündükleri alanlarda daha güçlü bir duruma gelebiliyorlar.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Çocuğa yaratıcılığı öğretmek değil, yaratıcılığını geliştirebilmesi için ona rehberlik yapmak gerekir.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Öğretmenin konuya yaklaşımı ve çocukları tanıması, onların ilgi ve yeteneklerinden haberdar olması önemlidir.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Okul Öncesinde Yaratıcılığın Gelişimi Yaratıcılıklarını oyunlar sırasında ortaya koyarlar. Gelişimsel özelliklerinden biri olan “merak” öğrenmeye yönelik istekleridir. Çeşitli materyallerle orijinal ürünler ortaya koyabilirler.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Bebeklik döneminde taklit ve keşif (denemeler) 2 – 4 yaşta bağımsızlık duygusu ve bir şeyler yapma isteği çevresine olan ilgisini daha aktif hale getirir. 4 – 6 yaşta olaylar arasında ilişki kurma, hayali oyunlarda rollere girme, duygu ve düşüncelerini fark etme, kendi yeteneklerini ve ilgilerini keşfetmektedir.

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti “Hayal gücü bilgiden daha önemlidir, çünkü hayal gücü sınırsızdır.” Einstein

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ORTAM Esneklik Yenilik Araştırma yapılabilecek bir ortam Materyal ve oyuncak sunumu (uyarıcı zenginliği) Yapılandırılmamış ortam Düşünmeye sevk etme

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Taklit, kopya etme öğrenmenin bir parçası Ancak bunu kendimize özgü hale getirmek YARATICILIK

Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti