E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Nesneye Dayalı Programlama
YAPAY ZEKA ÖDEV - 3 Kenan KILIÇASLAN Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Görsel Okur-Yazarlık *
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
SAN-TEZ Bilgilendirme ve Tecrübe Paylaşım Günü
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÜNİTE 8 SUNUM PROGRAMLARI
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Derya Duygu KARSLI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Kütüphane Oryantasyonu
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Projenin Adı : Verimli ve Doğru Çalışma Bölüm Adı : Sunanın Adı : 1.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Görsel İletİşİm TasarImI
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Makine Mühendisliğine Giriş
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
GÖRSEL TASARIM.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
ELEKTRONIK KÜTÜPHANELER Tacettin İnandı. Kapsam E – kütüphane Tıp – Sağlık Kütüphaneleri Hastane Kütüphanesi Elektronik yayınlar.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
7th International Congress of Research in Education
Etkili Sunular Hazırlama
İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektronik ve Otomasyon Bölümü Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı Akademik Yılı.
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
MOBİL CİHAZLAR İÇİN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP GELİŞTİRME
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Akademik Yılı Güz Dönemi Sistem Analizi ve Tasarımı I Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.

E kitap görüntülemeye yarayan araçlardan bazıları kitap okumaya özel olarak geliştirilmiştir. Bu araçların metin okumaya özel ekranları bulunmaktadır.

Ancak e kitaplar bilgisayar, telefon gibi araçlarda da görüntülenebilmektedir.

E kitaplardan bazıları yalnızca metin içerirken bazıları metnin yanında sabit ve hareketli görseller de içermektedir.

Yapıları bakımından e kitaplar üçe ayrılır: Basit e kitaplar; yanıca metin içermektedir. Bileşik e kitaplar; bazılı bir kitap biçimindedir. Bu kitaplar durağan görselleri içerebilir, sayfalar arasında gezinmek için çeşitli özellikler barındırırlar. İleri düzey e kitaplar; çoklu ortam ögelerini, metin arama işlevlerini, benzeşimleri, başka kaynaklara bağlantıları içeren kitaplardır. Bu tür kitaplar z kitap zenginleştirilmiş kitap) olarak da adlandırılmaktadır.

E kitapların birçok güçlü yönü bulunmaktadır: E kitapların iletilmesi ve saklanması basılı kitaplara göre daha kolaydır. Ayrıca e kitaplar çoklu ortam ögeleri, arama bölmesi, sözlük gibi özellikler içerdiğinden daha ilgi çekici olabilmektedir. E kitapların üzerine kolaylıkla not alınabilmektedir.

Diğer taraftan e kitapların görüntülenmesinde kullanılan araçlar kırılgandır ve bu araçların batarya ömürleri kısadır. Ayrıca telefon gibi arka ışığı bulunan bir okuyucudan yapılan okuma bir süre sonra göz ve baş ağrılarına yol açmaktadır.

Kaynaklar Dağlı, M. (2014). Fatih Eğitim Projesi Kapsamında Hazırlanan Z-kitapların Göz İzleme ve Geçmişe Dönük Sesli Düşünme Teknikleri İle Kullanılabilirliğinin İncelenmesi. Yüksel Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Hatipoğlu, N. (2011). Yenilenebilir Etkileşimli ve Hipermedya Destekli E- Kitap Şablonu Tasarımı. Yüksel Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.