Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
BÜTÇE MEVZUATI DERS NOTLARI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
1. Bütçe ve Yasal Dayanağı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
1 03 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 4. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İLGİLİ YASA MADDELERİ:
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Aralık 2009, ANKARA Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması Yükseköğretim Hizmetleri Dairesi.
olarak tanımlanmıştır.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
KESİN HESAP.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
BAKANLAR KURULU ORTA VADELİ PROGRAM KABUL EDİLİR. MAYIS AYI SONUNA KADAR RESMİ GAZETEDE YAYIMLANIR DPT.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
1 BÜTÇE Hazırlık Uygulama ve Sonuçları Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı Bütçe ve Kesin Hesap Daire Başkanı V. Yalova, 02 Haziran 2008.
Merkezi Yönetim Bütçeleme Süreci ve Hazırlık Aşaması
Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇESİNİN HAZIRLANMASI Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması

Bütçe Nedir? 5018 sayılı kanuna göre Bütçe: - Belirli bir dönemdeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulanmasına ilişkin hususları gösteren ve usulüne uygun olarak yürürlüğe konulan belgedir.  Merkezî yönetim bütçe kanunu : -Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin gelir ve gider tahminlerini gösteren, bunların uygulanmasına ve yürütülmesine yetki ve izin veren kanundur

Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması (5018.S.K.17.Mad)              a) Orta vadeli program ve malî planda belirlenen temel büyüklükler ile ilke ve esaslar,             b) Kalkınma planı ve yıllık  program öncelikleri ile kurumun stratejik planları çerçevesinde belirlenmiş ödenek tavanları,             c) Kamu idarelerinin stratejik planları ile uyumlu çok yıllı bütçeleme anlayışı,             d) İdarenin performans hedefleri,             Dikkate alınarak hazırlanır.

Orta vadeli program ve orta vadeli malî plan Kalkınma planları, stratejik planlar ve genel ekonomik koşulların gerekleri doğrultusunda hazırlanan ve makro politikaları, ilkeleri, hedef ve gösterge niteliğindeki temel ekonomik büyüklükleri de kapsayan bir programdır. - Orta vadeli malî plan : Orta vadeli program ile uyumlu olmak üzere, gelecek üç yıla ilişkin toplam gelir ve gider tahminleri ile birlikte hedef açık ve borçlanma durumu ile kamu idarelerinin ödenek teklif tavanlarını içeren mali plandır.

Bütçe Hazırlama Süreci a) Mayıs ayı sonuna kadar; D.P.T Müsteşarlığınca hazırlanan Orta Vadeli Programın Bakanlar Kurulunca kabul edilip,aynı süre içinde Resmi Gazetede yayımlanmasıyla başlar. b) 15 Hazirana kadar; Maliye Bakanlığınca hazırlanan Orta Vadeli Malî Plan Yüksek Planlama Kurulu tarafından karara bağlanıp Resmi Gazetede yayımlanır.

c) Haziran ayının sonuna kadar; - Maliye Bakanlığınca: Bütçe çağrısı ve eki bütçe hazırlama rehberi, - DPT Müsteşarlığınca: Yatırım genelgesi ve eki yatırım programı hazırlama rehberi hazırlanarak, Resmi Gazetede yayımlanır.

d) Temmuz ayı sonuna kadar; -Kamu idareleri stratejik planları ile bütçe hazırlama rehberinde yer alan esaslar çerçevesinde, Bütçe gelir ve gider tekliflerini gerekçeli olarak hazırlarlar ve yetkilileri tarafından imzalanmış olarak, Maliye Bakanlığına gönderir. - Kamu idarelerinin yatırım teklifleri ise; değerlendirilmek üzere, DPT Müsteşarlığına gönderilir.

- En geç Ekim ayının ilk haftası içinde YPK’ da bütçe büyüklükleri görüşülür. - Merkezi Yönetim Bütçe Kanun tasarısı Mali yıl başından en az 75 gün önce (17 Ekim’e kadar) Bakanlar Kurulunca T.B.M.M. ne sunulur. - T.B.M.M. Bütçe kanun tasarısının metnini maddeler, - Gider ve gelir cetvellerini kamu idareleri itibariyle görüşür ve bölümler halinde oylar. -Mali yıl başından önce Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Resmi Gazetede yayımlanır.

Bütçe işlemlerine ilişkin ilke ve esaslar: Bütçe ödenekleri; (5018 S.K. 20.Mad.) a) Maliye Bakanlığınca vize edilen ayrıntılı finansman programına, b) Serbest bırakma oranlarına, c) Tahsis edilen amaçlar doğrultusunda kullanılır. d) Cari yılda kullanılmayan ödenekler yıl sonunda iptal edilir.

Ayrıntılı Finansman Programı (AFP): 5018 sayılı Kanuna ekli (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan idareler tarafından hazırlanacak olan ve içeriğinde giderin (ekonomik sınıflandırmanın ikinci düzeyinde), gelirin ve net finansmanın aylar itibariyle gerçekleşme hedefini gösteren programdır.

Ayrıntılı Finansman Programı oluşturma ilkeleri Kamu idareleri finansman programı tekliflerini kesintili bütçe başlangıç ödeneklerine göre; - Uygulanmakta olan ekonomik program, - Önceki yıllar bütçe gider ve gelir gerçekleşmeleri ile AFP vize oranları, ilgili yıla devredebilecek nakit imkanları, - Teşkilat yapılarındaki değişiklikler, - Mevsimsel özellikler, - Harcamaların niteliği ve diğer özel durumları dikkate alarak hazırlarlar.

AYRINTILI FİNANSMAN PROGRAMININ (AFP) HAZIRLANMASI BİRİMLER STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI AFP AFP AFP İCMALİ AFP İCMALİ MALİYE BAKANLIĞI

Revize işlemi: Ayrıntılı Finansman Programında (AFP) yıl içindeki gelişmeler neticesinde yapılacak her türlü değişiklik işlemini ifade etmektedir.

AYRINTILI FİNANSMAN PROGRAMINDA (AFP) REVİZE YAPILMASI BİRİMLER AFP REVİZE STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI AFP REVİZE AFP İCMAL REVİZE AFP REVİZE MALİYE BAKANLIĞI

Aktarma işlemi Belirli bir tertibe tahsis edilmiş olan ödeneğin, - 5018 sayılı yasa, - Yılı merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer kanun hükümlerine dayanarak, bir tertipten düşülüp başka bir tertibe eklenmesi işlemidir.

Aktarma ile ilgili yasaklar (5018 S.K.21.Mad.) - Personel Giderleri tertiplerinden - Aktarma yapılmış tertiplerden - Yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden diğer tertiplere aktarma yapılamaz.

Aktarma işleminin yapılabilmesi için; Aktarılacak ödeneğin, işlemin yapıldığı tarih itibariyle; - Serbest, - Ödenek gönderme belgesine bağlanmamış, - Ön ödeme yapılmamış durumda olması, - 06-Sermaye Giderleri” kodunda yer alan ödeneklerle ilgili aktarma talebinde bulunulmadan önce “2009 Yılı Programın Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar’a” uygun olarak gerekli program değişikliklerinin yapılması gerekmektedir.

AKTARMA İŞLEMİ BİRİMLER STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MALİYE YAPILACAK TERTİBİN KBÖ %20 SİNİ GEÇEN TALEPLERİ BİRİMLER AKTARMA TALEPLERİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MALİYE BAKANLIĞI AKTARMA YAPILACAK TERTİBİN KBÖ %20 SİNİ GEÇMEYEN İŞLEMLERİ MALİYE BAKANLIĞI (Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü) (Muhasebat Genel Müdürlüğü) SAYIŞTAY BAŞKANLIĞI

-Ayrıntılı Finansman Programı (AFP) yürürlüğe girmeden önceki dönemde, Serbest İşlemi -Ayrıntılı Finansman Programı (AFP) yürürlüğe girmeden önceki dönemde, -Aylık finansman ilgili genelgelerle düzenlenen harcama izinlerinin yetersiz kaldığı durumlarda, ödenek kullanımına izin veren işlemdir.

Bütçe ödeneklerinin dağıtımına ilişkin planlamalarda dikkate alınması gereken hususlar a) Tertipteki bütçe ödeneğinin tutarı, b) Ayrıntılı Finansman programındaki serbest ödenek tutarı, c) Birimlerin ihtiyaçları ve talepleri, d) Teşkilat yapısının özellikleri ile mevsimsel özellikler, e) Harcamaların niteliği, daha önce aynı tertipten düzenlenen ödenek gönderme belgeleri ve bu belgelerden tahakkuka bağlanan ve bağlanmayan tutarlar ile geçmiş yıl gerçekleşmeleri gibi bilgiler dikkate alınacaktır

E bütçe üzerinde icmal liste oluşturulur. Ödenek Gönderme Belgesi Akış İşlemi Ödenek gönderme belgeleri birimlerce düzenlenir E bütçe üzerinde icmal liste oluşturulur. BİRİMLER HARCAMA YETKİLİSİNE İMZALATTIRILIR STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI KONTROL EDİLEREK ONAY İŞLEMİ YAPILIR NOT: Tenkis işleminde de aynı süreç takip edilir.

KAMU YATIRIM PROGRAMI Kamu yatırım projeleri 19.6.1994 tarihli ve 540 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, Yatırım Programı Hazırlama Rehberi ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde hazırlanır, uygulanır ve izlenir. Buna göre Kamu Yatırım Programı; -D.P.T Müsteşarlığınca hazırlanır. - Malî yılın ilk 15 günü içinde Bakanlar Kurulu kararıyla Resmi Gazetede yayımlanır. - Toplu projelerin detay programları kuruluşun bağlı veya ilgili olduğu bakanın onayı ile tespit edilir. - Bu detay programlar Yatırım Programının Resmi Gazetede yayımlanmasının müteakip 30 gün içinde D.P.T.Müsteşarlığına bildirilir.

NOT: Merkezi yönetim bütçenin hazırlanması ile ilgili eğitim notları; Mali Hizmetler Uzmanı Mümin Ceylan ve Mali Hizmetler Uzmanı Merdan Günaltılı’nın sunumdan yararlanılarak hazırlanmıştır.