SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
ULUSLARARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ULUSLARARASI BAKALORYA DİPLOMASI
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ Hazırlayan Aysel Akpolat
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
HAYRULLAH KEFOĞLU ANADOLU LİSESİ
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
Hayat Biçimini Seçmektir
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Üniversite Yolunda N asıl Üniversiteli Olurum. LYS.
ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının yetiştirilmesine kaynaklık etmesi amacıyla kurulmuştur. Şu an toplam sayısı 31'e ulaşmıştır.Yeni dönüştürülen okullarla birlikte sayıları 74’ya ulaşmıştır.

SBL'nin amaçları şöyle açıklanmıştır: a) Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim adamlarının yetiştirilmesine kaynaklık eder. b) Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. c) Öğrencilerin bilimsel, kültürel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil öğrenmelerini sağlar.

d) Öğrencilerde geçmiş nesiller ile çağdaşları arasında ortak duyguların uyandırılmasını sağlar. e) Türk sanat ve kültür birikimini anlayıp yorumlayabilen, yeni bilgi ve projeler üretebilen bireyler yetiştirir. f) Toplumun ekonomik ve kültürel kalkınmasına bilinçli bir şekilde katkıda bulunur. g) Öğrencileri edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında araştırmaya yöneltecek ve gelişmelere ilgilerini uyandıracak ortam ve şartları hazırlar.

Sosyal bilimler liseleri, eğitim-öğretim süresi hazırlık sınıfı hariç 4 yıl olan yatılı ve karma okullardır. Bu okullarda öğrenci velilerinin istekleri doğrultusunda gündüzlü öğrenciler de öğrenim görebilirler. Sosyal bilimler liselerinde öğrenciler; Türkçe-Matematik ve Sosyal Bilimler Alanlarında öğrenim görebilmektedirler. Bu okullarda Bakanlıkça uygun görülen ders çizelgeleri ve öğretim programları uygulanır. Eğitim-öğretim Türkçe yapılır. Uluslararası Bakalorya Programı (IB) uygulamasına da yer verilebilir. Uluslararası Bakalorya Programını uygulayan okullarda Matematik ve Fen Bilimleri dersleri yabancı dille okutulur.

Bu okullarda birinci yabancı dil olarak İngilizce okutulmaktadır Bu okullarda birinci yabancı dil olarak İngilizce okutulmaktadır. Bu okullar arasında öğrenci nakilleri; açık kontenjan bulunması, öğrencinin yerleştirmeye esas puanının, naklen gitmek istediği okulun kendi sınıf seviyesindeki öğrenciler için uygulanan yerleştirmeye esas taban puanından az olmaması ve puan üstünlüğü esaslarına göre yapılır. Bu okullardan mezun olan öğrenciler, ÖSS'yi kazanmaları halinde mezun oldukları alanları ile ilgili yükseköğretim programlarına devam edebilmektedir.

KISACA TOPARLAYACAK OLURSAK 1 yılı İngilizce hazırlık olmak üzere toplam 5 yıllıktır. Sınıf mevcutları 30 olan, beş şubeli karma-yatılı bir okuldur. Okulda dil dersleri, insan ve toplum üzerine psikoloji, tarih, ekonomi gibi dersler bulunur. Sosyal bilimlerin ağırlıkla okutulacağı lisede öğrencilere uluslar arası denkliği olan bir diploma verilir.

SOSYAL BİLİMLERLE İLGİLİ SORU İŞARETLERİ ???

Hazırlık+4 Yıl: SBL de IB programı uygulandığından bazı dersler İngilizce olarak işlenecek ayrıca diploma uluslar arası denklik sağlayacaktır. Bu nedenle İngilizcenin çok iyi öğrenilmesi gerekmektedir.

Alan/Dal Tercihinin Olmaması: Ortaokulda öğrencinin hedefini belirlemiş ve hedefe kilitlenmiş olarak gelmesi başarısını yükseltecek bir avantaj sağlayacaktır. Çünkü okulumuzda Türkçe Matematik alanı dışına başka alan yoktur.

Matematik dersi neden zorunlu? IB sisteminde Matematik, İngilizce ve anadil ( bizim için Türkçe ) başarılması zorunlu derslerdir. Üst öğrenime geçerken eşit ağırlıklı bir bölüm tercih edecek öğrenciler için de SBL’ ler doğru bir tercih olacaktır. Bu nedenle matematik dersinde başarılı olmayan öğrenciler için SBL'ler doğru tercih değildir.

Nerelerde SBL var: ? SBL ‘ler Türkçe Matematik alanından mezun olan öğrencileri kabul eden ÜNİVERSİTELERİN bulunduğu yerlerde kurulur.

SBL’de Bilim projelerinin, sempozyumların, çalıştayların yeri ve önemi nedir ? SBL'lerde, öğrencilerin bilimsel, kültürel, sosyal faaliyetlere katılım oranı ve kalitesi yüksektir. Bugün TÜBİTAK gibi, USOBO gibi ulusal çağdaki yarışmalarda SBL öğrencileri harika işler çıkartıyorlar. Siz bu harikaları yaratan kişiler olmalısınız.

’Sosyal bilimlerde nokta yoktur, virgül vardır ’Sosyal bilimlerde nokta yoktur, virgül vardır. Bu çalışmalarınızın sonu olmayacak hep devamı olacak demektir. Çünkü toplum hep akar. Sizler de geleceğin sosyal bilimcileri olarak bu topluma yön vereceksiniz." " "

ULUSLARARASI BAKALORYA DİPLOMASI

Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, kültürler-arası anlayış ve saygı yoluyla, daha güzel ve daha barış dolu bir dünya yaratmaya yardımcı olacak, sorgulayan, bilgili ve duyarlı gençler yetiştirmeyi hedefleyen, lisenin    son iki senesinde,16-19 yaş gurubu öğrenciler tarafından alınan, bütünü ile bir eğitim programıdır.

Uluslararası Bakalorya Diploma Programı Nedir? Uluslararası düzeyde üniversiteye giriş sağlayan diplomadır.

Tarihçe Okulların uluslararası ortak bir müfredat oluşturması ve bunu tüm dünyada üniversiteye girişte ortak kriter olarak kullanma düşüncesinin ürünü olarak uygulamaya konan Bakalorya sistemi, 1968’ten beri merkezi Cenevre’de bulunan Uluslararası Bakalorya Organizasyonu tarafından gerçekleştirilmektedir.

Amerika Avrupa-Afrika-Ortadoğu Asya-Pasifik Dünyada IB Amerika Avrupa-Afrika-Ortadoğu Asya-Pasifik

Dünyada IB 2013 yılı itibariyle 146 ülke ve 3677 okulda, 1.139.000’den fazla öğrenci tarafından uygulanmakta ve 146 ülkede 2838 üniversite tarafından kabul edilmektedir. Uluslararası Bakalorya Diploma Programı uygulamaya ülkemizde 30 okul hak kazanmıştır.

Ülkemizde Programı Uygulayan Okullar *Ahmet Ulusoy College *Aka Schools *Bilkent Laboratory & International School *British International School *Doğa Koleji Eğitim kurumları A.Ş. *The English School of Kyrenia * ENKA Schools *Eyüboğlu High School *Koç School *Özel Kılıçaslan Liseleri *İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Erzurum Laboratuvar Lisesi *Kültür High School *Istanbul International Community School *Kültür 2000 College *İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi *Kasımoğlu Coşkun Lisesi Kılıçarslan Lisesi *MEF Schools of Turkey *İTÜ Geliştirme Vakfı Özel Ekrem Elginkan Lisesi *Özel Bilkent Lisesi *İzmir American Collegiate Institute *Tarsus American School * TED Ankara College Foundation High School *Marmara PrivateHigh School  *TEV İnanç Türkeş High School for Gift Students *TED Bursa College                              

Uluslararası Bakalorya KİMLER İÇİN Uluslararası Bakalorya Diploma Programı Ortaöğretimin son iki yılında olan 11. ve 12. sınıfta öğrenim gören 16 – 19 yaş arası öğrenciler için tasarlanmıştır.

IB DİPLOMA PROGRAMININ AMACI Özgüven, öz denetim ve sorumluluk duyguları gelişmiş yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazanmış hayat boyu öğrenmeyi benimsemiş toplumsal sorumluluklarının bilincinde değişik kültürleri tanıyan dünya vatandaşları yetiştirmeyi hedefliyor. ARAŞTIRMACI: Bilimsel araştırma yapabilen, ulaştığı bilgiyi kullanabilen, öğrenmekten zevk alan ve bunu hayatın bir parçası olarak gören bireyler olurlar BİLİGİLİ: Ulusal ve uluslar arası konularda araştırma yapıp bilgi birikimine sahip olurlar. Bu konularda yorum yapabilme yeteneğine sahip olurlar ELEŞTİREL DÜŞÜNEN: Mantıklı ve ahlaki kararlar verebilir, karşılaştığı karmaşık problemlere çözümler üretebilirler. İLETİŞİM KURABİLEN: Birden fazla dilde bilinçli bir şekilde fikir ve bilgi alıp bunları yorumlarlar. Özgüvenleri yüksek bir şekilde kendilerini ifade eder ve iletişim kurabilirler. RİSK ALABİLEN:Alışık olmadıkları durumlarla telaşlanmadan yüzleşebilirler. Yeni rol, düşünce ve stratejileri araştırmak için kendilerine güvenleri vardır ve bağımsızlık ruhuna sahiptirler. İnandıkları şeyleri cesurca ve rahatça savunurlar. İLKELİ:Hak, hukuk ve adaleti hayat felsefesi haline getirip, yaptıkları iş ve davranışların sorumluluğunu alırlar.   DUYARLI:Diğer insanların ihtiyaçlarına karşı duyarlı, topluma yararlı işler yapmaktan zevk alan bireyler olurlar AÇIK FİKİRLİ:Kendi değerlerini kaybetmeden diğer bireylerin kültür, görüş, değer ve geleneklerine saygı duyarlar. Yeniliklere açıktırlar DENGELİ:Fiziksel, duygusal ve zihinsel dengenin, bireysel huzurun öneminin bilincindedirler. DÖNÜŞÜMLÜ DÜŞÜNEBİLEN:Kendi öğrenme süreçlerini, deneyimlerini dikkatle ele alırlar. Öğrenimlerini, kişisel gelişimlerini desteklemek için güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilirler

IB Diploma Programı Dersleri

DERS DÜZEYLERİ Dersler Yüksek Düzey (240 saat) ve Standart Düzey (150 saat) olmak üzere iki farklı düzeyde alınmaktadır.

Grup 1 Ana Dil derslerini içermektedir. Her ülkenin kendi dil ve edebiyatını içerir.

Grup 2 Grup 1 derslerinde olduğu gibi dil dersleridir. Ancak bu grupta sadece yabancı dil dersleri verilebilmektedir.

Grup 3 Sosyal alan derslerinden oluşmaktadır; Tarih, Coğrafya, Sosyoloji, Psikoloji, Ekonomi gibi.Fakat okulların isteğine bağlı olarak, bulundukları ülkelerin değerleri göz önüne alınarak ulusal bir program yapılabilmektedir.

Grup 4 Biyoloji, Fizik ve Kimya gibi deneysel bilim derslerinden oluşmaktadır.

Grup 5 Matematik, Matematiksel Yöntemler, Matematik Çalışmaları ve İleri Düzey Matematik derslerini içerir.

Grup 6 Bu grup içerisinde Görsel Sanatlar, Müzik, Dans, Sinema, Tiyatro, Ekonomi, II. Yabancı Dil, Uluslararası İlişkiler gibi dersler seçilebilmektedir.

Bitirme Tezi (Extended Essay) İki sene içerisinde, öğrencilerin 6 temel dersten birinde, akademik olarak özgün bir konuda bağımsız çalışma yürütecekleri ve maksimum 4000 kelime sınırında bilimsel etik kurallarına uygun olarak tamamlayacakları tez çalışmasıdır.

Bilgi Kuramı (Theory of Knowledge) Temel Bilimler, Sosyal Bilimler, Matematik, Sanat ve Etik gibi çeşitli akademik alanları birleştirip öğrenmeye anlamlı bir yaklaşım getirmeyi hedefleyen 100 saatlik bir derstir.

CAS Creativity, Activity, Service Amaç öğrencilerin sorumlu, duyarlı vatandaşlar olarak yetişmelerini, kendi yeteneklerinin farkına varmalarını, grup içinde çalışma becerisi kazanmalarını, paylaşmalarını ve yaşadığı toplumun ihtiyaçlarının bilincine varmalarını sağlamaktır.

CAS Yaratıcılık (Creativity) Okul müfredatı dışında sanat ve yaratıcılık içeren diğer tüm aktiviteleri; ve öğrencinin, toplum hizmeti projelerini tasarlamada ve gerçekleştirmede kişisel yaratıcılık göstermesini kapsar. Etkinlik (Action) Okul müfredatı dışında gezilere, bireysel sporlara, takım sporlarına ve fiziksel aktiviteye katılmalarını sağlar. Toplum Hizmeti (Service) Başkaları için kendi başına ve başkaları ile birlikte bir çalışma yapmak ve buna kendini adayarak başkalarına yardım eden bir birey haline gelmeyi sağlar.

Bu Faaliyetleri Kısaca Şu Şekilde : * Gazete, dergi, yıllık hazırlama * Müzik, dans, Örneklendirebiliriz fotoğrafçılık, tiyatro vb. alanlarda kendini geliştirmek * Münazara * Bir edebiyat dergisine yaratıcı bir yazıyı basılmak üzere sunma * Herhangi bir yabancı dili öğrenme (IB DP dersleri haricinde) * Herhangi bir kulüpte ya da okulda bir spor faaliyetinde bulunmak * İhtiyaç duyulan konularda yardım toplamak ve bu yardımı yerine ulaştırmak * Öğrendiği ya da hali hazırda bildiği bilgileri başkalarına(okul arkadaşlarına, ihtiyaç duyan diğer okullara v.b. öğretmek) * Huzur evlerini ve çocuk esirgeme kurumlarını ziyaret etmek Öğrencilerin iki yıl içerisinde toplam 150 saatlik ve ders saatleri dışında yapılan CAS programlarını tamamlamaları gerekmektedir.

ÖLÇME DEĞERLENDİRME * Okul İçi * Okul Dışı olmak üzere iki aşamada yapılmaktadır.

Okul içi Ölçme ve Değerlendirme Okul içi Ölçme ve Değerlendirme Diploma Programının, derslerine göre değişmekle beraber, ortalama olarak %25’ni içermektedir. Değerlendirmeler pratik çalışmalar (deneyler), projeler, bazı konular üzerine yazılan yazılar, yabancı diller ve Bilgi Kuramı için sözlü sunumları içermektedir. Okul içi Ölçme ve Değerlendirmeler ders öğretmenleri tarafından yapılmaktadır. Ancak değerlendirmeler her dersin kendisine ait IB uzmanları tarafından yurt dışında gözden geçirilmektedir. Kriterlere uygun bulunmayan değerlendirmeler, IB uzmanları tarafından tekrar değerlendirilmeye alınır.

Okul Dışı Ölçme ve Değerlendirme Diploma Sınavları, Bitirme Tezi, Dil dersleri yazları (Türkçe, İngilizce,İkinci Yabancı dil) ve Bilgi Kuramı Makalesini kapsar. Diploma Sınavları 12. sınıfın Mayıs ayında, üç hafta içerisinde yapılır. Yurt dışında IB Organizasyonu tarafından hazırlanan sınavlar okullara kapalı zarflar içinde gönderilir.Ülkemizdeki tüm IB Diploma Programı öğrencileri, sınavlara eş zamanlı olarak girerler ve sınav evrakı sınavın bitiminde kontrol edilip zarflanarak 24 saat içinde IB Organizasyonu tarafından belirlenmiş uzmanlara değerlendirilmesi için gönderilir. Öğrencilerin her ders için alabileceği en yüksek not 7’dir.

+3 puan Bitirme Tezi, Dünya Edebiyatı Yapıtları ve Bilgi Kuramı Makalesi çalışmalarını IB Diploma Programı öğrencisi 11. ve 12. sınıflarda yapıp tamamlayarak kendilerine verilen çalışma takvimindeki son teslim tarihlerine göre IB Diploma Koordinatörlüğü'ne teslim eder. IB Koordinatörü, bu materyalleri IB Organizasyonu tarafından belirlenmiş uzmanlara değerlendirilmesi için gönderir. Bitirme Tezi ve Bilgi Kuramı ortak bir not olarak 3 üzerinden değerlendirilir.

Diploma için 150 saatten oluşan CAS faaliyetlerinin, Bitirme tezinin, Bilgi Kuramı sunum ve makalesinin ve okul içerisinde değerlendirilen tüm ödev ve çalışmaların bitirilmiş olması ve okul içi ve okul dışı değerlendirmeler sonucunda toplam alınan notun en az 24 olması gerekmektedir.

MEB Diploması Öğrencilerin IB diplomasının yanı sıra Milli Eğitim Diploması da alması gerekmektedir.

Üniversitelerce Kabul IB Diploması almaya hak kazanan öğrenciler, yurt dışında okumak isterlerse başta İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Avustralya olmak üzere farklı ülkelerdeki 2838 üniversite tarafından doğrudan kabul edilmektedir. Oxford, Cambridge, Stanford, Harvard, Yale Üniversitesi gibi iyi bilinen üniversiteler örnek olarak verilebilir.

Ülkemizde bir üniversiteye girebilmek için tüm öğrenciler gibi IB diplomasına sahip öğrenciler de Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girmek zorundadır.

IB Bursu Başkent Üniversitesi Beykent Üniversitesi Doğuş Üniversitesi Işık Üniversitesi İstanbul Bilgi Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Kadir Has Üniversitesi Koç Üniversitesi Maltepe Üniversitesi Okan Üniversitesi Özyeğin Üniversitesi Sabancı Üniversitesi TED Üniversitesi Yeditepe Üniversitesi

Ted Üniversitesi IB Diploma notu 32-37 olana %75, 38 ve üstü olana %100 burs vermektedir. Kadir Has Üniversitesi IB Diploma notu 32-37 arasında olan öğrencilerden eğitim ücretinin yarısını, 38 ve üzerinde olanlardan ise tümü alınmaz.

Kazanımlar Öğrenciler dünya çapında tanınırlığı olan bir program ve müfredattan yararlanır. Uluslararası başarı standartları esas alınmaktadır. Uluslararası ve çok kültürlü bir bakış açısı kazandırır. Zamanı iyi kullanma becerisini ve çalışma alışkanlıklarını geliştirir.

Program, akademik açıdan en hevesli öğrenciler için bile kamçılayıcıdır. Öğrenciler dünya çapında tanınırlığı olan bir program ve müfredattan yararlanır. Uluslararası başarı standartları esas alınmaktadır. Uluslararası ve çok kültürlü bir bakış açısı kazandırır. Zamanı iyi kullanma becerisini ve çalışma alışkanlıklarını geliştirir. Öğrenciler, motivasyonu çok yüksek olan diğer öğrencilerle aynı sınıfları paylaşır.

Toplumsal hizmet aktivitelerine katılırlar Toplumsal hizmet aktivitelerine katılırlar. Burstan yararlanma imkanları artar. Pek çok üniversitede bazı derslerden kredi saydırabilir ya da sınıf atlayabilirler. IB Programı’nın felsefesi, çok kültürlü ve rekabetin olduğu bir ortamda yükseköğrenim için, temeli sağlam öğrenciler yetiştirmektir. IB öğrencileri, çalışmaları dünya üzerindeki yükseköğrenim kurumları tarafından tanınan, uluslararası bir öğrenciler topluluğu arasındaki yerlerini alırlar.

IB öğrencileri, dünya çapındaki önemli üniversitelerde ilk yıl, üç krediye kadar dersten muaf tutulabilir ve diğer öğrencilere göre daha avantajlı bir konumda olabilirler. Burstan yararlanma imkanları artar. IB öğrencileri, çalışmaları dünya üzerindeki yükseköğrenim kurumları tarafından tanınan, uluslararası bir öğrenciler topluluğu arasındaki yerlerini alırlar.

Türkiye’de IB diploması alan genç insanlar sadece birkaç okuldan mezun olan küçük bir gruptur. İşverenlerin bu küçük gruba yönelmesi hatta elden kaçırmaması gerekliliği görünendir.

Katılımınıza teşekkür ederiz