Anadolu’da “Beylikler Dönemi’nde (13. yy.) yaşamıştır. Kesin olmamakla birlikte ailesiyle Belh şehrinden Akşehir’e gelmişlerdir. Babası Şeyh Hasan Paşa’dır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HACI BEKTAŞ,SEYYİD NESİMİ,HALLACI MANSUR VE PİR SULTAN ABDAL
Advertisements

YUNUS EMRE EYLÜL DAMLA OKTAY 4/C 546.
BATTALNAME Seyyid Battal Gazi'ye ait kahramanlık hikâyelerini içine alan bir eserdir. Battal Gazi, 8. yüzyılda Emevilerin Anadolu'da Bizanslılara karşı.
Konu : Yunus Emre Araştırması
Kazanım 5. Şehir incelemesi yoluyla. Türk kültür, sanat ve estetik anlayışındaki değişim ve sürekliliğe ilişkin kanıtlar gösterir.
MEVLANA MÜZESİ.
Vakıf Nedir? Vakıf, kurumlaşmış bir YARDIM ANLAYIŞI ‘nı ifade eder.
(Acele ve Mühimdir) Konya: Başvekâlete Konya ‘da, asırlarca devam etmiş ihmaller sebebiyle büyük bir harabe içinde bulunmalarına rağmen sekiz.
Büyük düşünürler HZ.MEVLANA YUNUS EMRE İBNİ SİNA PİRİ REİS İÇİNDEKİLER.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE SELÇUKLU DEVLETİ
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK 1.KONU ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI
Batı yönündeki giriş kapısında yer alan kitabesinden anlaşıldığı üzere, 1271 yılında Sahib-i Ata Fahreddin Ali tarafından yaptırılmıştır. Taç kapı ve girişteki.
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
Sosyal Bilgiler TÜRKLERİN YENİ YURDU ANADOLU
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
ANADOLU TÜRK BEYLİKLERİ H.N.Y.
Hazal Simge Engez 7-A 1413 ÖĞRETMAEN:Aygün BIYIKSIZ
BalkanlardakI osmalI eserleRI
MEVLANA'NIN HAYATI.
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
CAMİLER AKŞEHİR ULU CAMİ: Akşehir’de, Ahi Celal mahallesinde, Ulu Cami Caddesi ile Kalaycı Sokağın kesiştiği köşede Eski Akşehir’in ortasında yer almaktadır.
SEYYİD MAHMUT HAYRANÎ (?-1268)
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Yunus Emre:  Yunus Emre (d Sarayköy, Mihalıçcık, Eskişehir - ö. 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü mutasavvıf ve filozof, Anadolu'da yaşamış.
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
Hacı Bektaş Veli.
Mevlevîlik.
Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası Divriği - Sivas
A Kartallar Diyarı RNAVUTLUK.
Eşrefoğlu Süleyman Bey Camii Anadolu’da ağaç çatı ve direkli düz tavanlı ulu camilerin en güzel örneklerden birisidir. Taçkapısı, mihrap ve minberi, üstün.
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
Anadolu ve Mezopotamya
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
On dördüncü yüzyılda yaşamıştır. Osmanlı padişahı Kanuni Sultan Süleyman Han zamanında Isparta valisi Hızır Beyin dâveti ile Horasan’dan Anadolu’ya.
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
Ahi Evran.
5.HAFTA ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI 1. 2 Doğu ile Batrı arasında doğal bir köprü görünümünde olan Anadolu, coğrafi konumu, iklimi ve doğal güzellikleriyle.
SOSYAL BILGILER 3.ÜNİTE.  Anadolu daki ilk akınlar 4.yy hunlar ve 6.yy sibirler tarafından yapılmıştır. Ancak bu 2 türk boyunun amacı Anadolu ya yerleşmek.
Oğuz Han Cerit 9-B / 150 Konu : Yunus Emre Araştırması.
Mevlana Celaleddin Rumi Amaç n Mevlana’nın hayatı hakkında bilgi verme n Mevlana’nın düşüncelerini anlatmak. n Mevlana’nın tasavvufunu öğretmek. n Mevlana’nın.
DEDE KORKUT Maltepe Askerî Lisesi.
………………………ANADOLU LİSESİ
Türkiye Selçuklu Devleti, Ne zaman ve Nasıl Kuruldu?
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLUŞU / Anadolu Beylikleri Dönemi
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
TÜRKÇE METNİ.
YUNUS EMRE.
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
DEDE KORKUT. DEDE KORKUT KİTABI Kitabın asıl adı "Kitab-ı Dede Korkut Ala Lisan-ı Taife-i Oğuzan" dır. Anlamı Oğuzların Diliyle Dede Korkut Kitabı’dır.
Anadolu’da kurulan ilk beylikler hangileridir?
Türk-İslam Mimarisine Ait Örnekler Sunu
YUNUS EMRE HAYATI.
Yunus Emre ŞENEL 9-C / 233 Konu : Yunus Emre Araştırması.
DEDE KORKUT Maltepe Askerî Lisesi. DEDE KORKUT KİTABI Kitabın asıl adı "Kitab-ı Dede Korkut Ala Lisan-ı Taife-i Oğuzan" dır. Anlamı Oğuzların Diliyle.
ANKARA ANADOLU MEDENİYETLERİ MÜZESİNİ ZİYARET.
 Ahmed Yesevi, İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasında önemli bir rol oynamış olan, büyük alim ve sufilerden; Türk illerinin manevi hayatında, asırlar.
ORTA ASYA’DAN ANADOLUYA
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
DEDE KORKUT Maltepe Askerî Lisesi. DEDE KORKUT KİTABI Kitabın asıl adı "Kitab-ı Dede Korkut Ala Lisan-ı Taife-i Oğuzan" dır. Anlamı Oğuzların Diliyle.
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Anadolu Türk kültürünün yüzlerce yıllık mirası 1930 yılından beri faaliyet gösteren Etnografya Müzesi'nde, Türk Sanatının Selçuklu Devrinden günümüze.
 Çengelhan, Kanunî Sultan Süleyman döneminde, Mihrimah Sultan’ın eşi Damat Rüstem Paşa tarafından 1522–1523 yıllarında yaptırılmıştır. Beş yüz yıla yakın.
İÇ ANADOLU BÖLGESİ. Bölgede yaşayan bir çok geleneksel oyunları olsa da en çok HARMAN DALI ve HALAY oynanmaktadır.Geleneksel kıyafetleri:
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
Sunum transkripti:

Anadolu’da “Beylikler Dönemi’nde (13. yy.) yaşamıştır. Kesin olmamakla birlikte ailesiyle Belh şehrinden Akşehir’e gelmişlerdir. Babası Şeyh Hasan Paşa’dır. Mevlana, Hacı Bektaş-ı Veli, Seyyid Mahmud Hayranî ve Nasreddin Hoca’nın çağdaşıdır. Akşehir’in Hamitoğulları Beyliği( ) yönetiminde olduğu yıllarda yaşamıştır. Orta Asya’dan kopup gelen Müslüman Türkün tarihinden devraldığı sevgi, barış, saygı, uzlaşma hoşgörü mayasını gittikleri her yere tüm sıkıntı ve zorluklara rağmen tutturmaya çalışan Yesevî tarikatına bağlı mutasavvıf İslâm bilgesidir.

Hacı İbrahim Veli ‘nin yaşadığı dönem Anadolu Selçuklu Devletinin çöküş yıllarıdır. Bir yandan Moğol istilâları bir yandan Selçuklu hanedanının halktan kopuk yönetimi çaresiz ve fakir Türk halkının sığınağı olarak tekke ve zaviyeler olmuştur. Hacı İbrahim Veli,Akşehir ve çevresindeki bazı köylerin(Karabulut, Alanyurt, Yeniköy, Yahsiyan, Gürnes… gibi) kurucusudur. Orta Asya’dan Anadolu’ya taşınan bilim, kültür ve sanatın özelliklerinin Akşehir’de tüm canlılığıyla yaşanması Hacı İbrahim Veli ‘nin çabalarıyla olmuştur. O’nun yolu Hoca Ahmet Yesevî’nin yoludur.

Hacı İbrahim Veli, babası, Hasan Paşa’nın kurduğu vakfiyenin (babasının ölümünden sonra) başına geçmesiyle vakfiyeyi genişletmiş; burada kalan öğrencilerin, misafirlerin ve köylülerin her türlü ihtiyaçlarını (maddî, manevî) karşılayabilmek için, çiftlikler kurmuş, hayvan yetiştirmiş, küçük el sanatları için atölyeler açmış, hanlar, hamamlar (Akşehir’deki Şifa Hamamı… gibi), medrese ve sosyal amaçlı misafirhaneler ve mezarlık yaptırmıştır. Vakfın bünyesinde Alanyurt köyündeki bağlar ve arazi, Nadir Köyü’nde bağlar ve araziler bulunmaktadır. Buralardan elde edilen gelir tamamıyla Hacı İbrahim Velinin isteği doğrultusunda ihtiyaç sahiplerine harcanmıştır.

Hacı İbrahim Veli Vakfı’nın (H./770- M.1368) tarihli vakfiyenâmesinde(Vakfi- yenâme aynı zamanda edebî bir değerdir; mükemmel bir üslûpla kaleme alınmış, özünde incelik, özgünlük ve güzellik bulunan bir sertifikadır.) vakfiyenin çalışmaları ve malları belirtilmiştir.

Hacı İbrahim Veli Türbesi Alanyurt’ta(Maruf), Hacı İbrahim Veli tarafından babası Hasan Paşa için yaptırılmıştır. Türbenin içinde üç mezar bulunmaktadır. Mezarlardan biri Hasan Paşa’ya, diğeri Hacı İbrahim Veli ’ye, üçüncüsü de Hacı İbrahim Velinin eşine aittir. Türbenin taş işçiliği bölgede daha önce hüküm sürmüş medeniyet eserlerinden toplanmış malzemelerden yapılmıştır. Türbenin çift kanatlı ahşap kapısı dönemin ahşap işçiliği şaheserlerindendir. Türbede bulunan bir sanduka Alman Hügnen tarafından (1906 yılında )çalınmıştır. Sanduka bugün Almanya’nın Berlin şehrinde Doğu Asya ve İslâm Sanatları Müzesi’nde sergilenmekte, asıl yerine getirileceği günü beklemektedir.