Bağımsız Denetime (ve TMS’ye) geçişte Tecrübe Paylaşımları Sn. Yener Şahin – EÜAŞ Mali İşler ve Finans Yönetimi Dairesi Başkanı Sn. Muhsin Karakurt – DHMİ Mali İşler Dairesi Başkanı 9 Mayıs 2015, Kızılcıhamam
Dünya Bankası desteği ve TC Hazine Müsteşarlığı’nın himayesinde gerçekleştirilen KİT’lerde yeni TTK ile birlikte Muhasebe ve Bağımsız Denetim alanında Teknik destek Danışmanlık Projesi Pilot Şirketler: DHMİ ve EÜAŞ
Türkiye Muhasebe Standartları’na Geçiş Yol Haritası Tanımlama & Planlama Kullanıcı Kabulü Veri Aktarımı Geliştirme Tasarım Eğitim Canlıya Geçiş Başlama 1. Adım 2. Adım 3. Adım VUK esaslı muhasebe kayıtları ve mali tablolar TMS esaslı muhasebe kayıtları ve mali tablolar V VUK ile UFRS arasındaki farkların tespiti ve muhasebe politikalarının oluşturulması Teknoloji alt yapısının, insan kaynağının ve muhasebe ve raporlama süreçlerinin UFRS ile tam uyumlu hale getirilmesi UFRS’ye uygun muhasebe kayıtları ve UFRS uyumlu mali tabloların hazırlanması Proje Yönetimi: Organizasyonel değişim, Muhasebe ve Finansal Raporlama, İnsan Kaynağı ve TMS Eğitimi ve İç Kontroller
Kurumsal ve Finansal Raporlama Alanında Yeni Dönem Geçişte Karşılaşılabilecek Başlıca Sorunlar Muhasebe Uygulamaları : Sabit kıymet ve yatırım amaçlı gayrimenkuller Değer düşüklüğü Vergiler İnşaat sözleşmeleri Borçlanma maliyetleri Çalışanlara sağlanan faydalar İlk geçiş Konsolidasyon ve iştiraklerin muhasebeleştirilmesi Bölümlere göre raporlama Finansal araçlar İşletme birleşmeleri Gelirlerin tanınması
Kurumsal ve Finansal Raporlama Alanında Yeni Dönem Başarı İçin Anahtar Faktörler Değişimin yararlı ve erişilebilir olduğunun anlaşılmasına yardım etmek için gerçekçi beklentiler ve net bir vizyon ortaya koymak; Üst yönetimden aktif destek, farklı iş birimlerinin de katılımı; Önemli tarafların da (iç ve dış) içinde olacağı ve değişimlerin önemini açıklayacak etkin bir iletişim programı.
Kurumsal ve Finansal Raporlama Alanında Yeni Dönem Başarı İçin Anahtar Faktörler TMS’ye geçiş için denenmiş ve test edilmiş bir metodoloji kullanarak projenin bütün ana unsurlarının (stratejik planlama, çalışanların kapasitesi, sistemler, süreçler ve kontroller) düzgün bir şekilde ele alınmasını, sorumlulukların açıkça anlaşılır olmasını ve sürprizlere yer bırakılmamasını sağlamak;