SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
MERKEZ HAKEM KURULU İL GÖZLEMCİ KURSLARI 17 MAYIS 2011 GÖZLEM TEKNİĞİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
BİREYSEL VE GRUP TAKTİĞİNE YÖNELİK HIZLI HÜCUM ANTRENMANI
Konya n. Erbakan Üniversitesi
YILLIK ANTRENMAN PLANLAMASI
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
Ölçme ve Değerlendirme
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 2. KONU: KİŞİLİK ve SPOR
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
TÜRKİYE VOLEYBOL FEDERASYONU
Sunum transkripti:

SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ BAZI TANIMLAR BİR NESNENİN,OLAYIN YADA BİR GERÇEĞİN NİTELİKLERİNİ BİLMEK AMACIYLA DİKKATLİ VE PLANLI OLARAK İNCELEMEKTİR. GÖZLEMCİ; GÖZLEMİ YAPAN KİMSEDİR.

GÖZLEM TÜRLERİ 1-CANLI (DOĞRUDAN GÖZLEM) 2-VİDEO 3-DİA (Ritmik ve Serili Hareketler) 4-TESTLER

KİMLER GÖZLENİR ? ÖRNEĞİN; HAREKET VE PERFORMANS SERGİLEYEN HERKES GÖZLENEBİLİR. ÖRNEĞİN; ÖĞRENCİ SPORCU ÖĞRETMEN ANTRENÖR HAKEM

GÖZLEMİN AMAÇLARI; SPORCULARDA; ANTRENMANIN EN İYİ ŞEKİLDE OLUŞMASI VE BİREYSEL TEKNİK,TAKTİK VE KONDİSYON DURUMUNU ÖĞRENMEK İÇİN KARŞI TAKIMIN HÜCUM VE SAVUNMADAKİ DAVRANIŞLARINI VEYA RAKİP OYUNCULARIN DİĞER ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMEK İÇİN OYUNCULARIN BİREYSEL VERİMİNİ ÖĞRENMEK İÇİN

HAKEMLERDE; OYUNU TAKİP ETME FİZİKİ KONDİSYONU OYUNU YÖNETİM TARZI Tarafsızlığı Oyuna hakimiyeti Oyun anlayışı Kendine güveni KRİTİK DURUMLARDA DAVRANIŞI KURAL UYGULAMASI İŞBİRLİĞİ YAPMA DURUMU

GÖZLEM ÇEŞİTLERİ; SERBEST GÖZLEM; Subjektif bir gözlem çeşididir Ekip çalışması yoktur Pratiktir Gözlem yapan kişi gözlem konularını belirlemelidir

Yazılı Gözlem; Önceden hazırlanmış çizelgeler ve formlar üzerinde bazı kısaltmalar ve şekiller kullanarak yapılan gözlemdir Birçok gözlemciye ihtiyaç vardır.

ÖLÇME BİR NİTELİĞİN GÖZLENİP GÖZLEM SONUÇLARININ SAYILARLA YADA BAŞKA SEMBOLLERLE GÖSTERİLMESİDİR.

ÖLÇMEDE YANILGI; ÖLÇEN KİŞİDEN GELEN YANILGILAR ÖLÇÜLEN NESNE YADA ÖZELLİKTEN GELEN YANILGILAR ÖLÇME ARACINDAN GELEN YANILGILAR

ÖLÇÜT; ÖLÇME ARAÇLARI; ÖLÇME SONUÇLARININ KARŞILAŞTIRILIP KARARA VARILDIĞI DEĞERDİR. ÖLÇME ARAÇLARI; ÖLÇÜLMEK İSTENEN NİTELİĞİ ÖLÇEN ÖLÇEKLERE ÖLÇME ARAÇLARI ADI VERİLİR. ÖRNEĞİN; TESTLER,GÖZLEM FORMLARI GİBİ.

TESTİN GENEL ÖZELLİKLERİ NESNELLİK; Cevapların nereye gidilirse gidilsin değişmezliği GEÇERLİK; Ölçmek istenilen şeyi hiç şaşmadan ölçmek GÜVENİLİRLİK; Aynı araçla iki ölçme arasındaki tutarlılık KAPSAMLILIK; Öğrenilen tüm konuları kapsamalı KULLANIŞLILIK

ÖLÇEK BELLİ BİRİMDE BÖLÜMLENMİŞ BİR ÖLÇME ARACIDIR

ÖLÇEKLER DÖRT TÜRDE İNCELENİR; 1-EŞİT ORANLI ÖLÇEKLER 2-EŞİT ARALIKLI ÖLÇEKLER 3-SIRALAMA ÖLÇEKLERİ 4-SINIFLAMA ÖLÇEKLERİ

SPORDA NE TÜR ÖLÇÜMLER YAPILIR ? 1-FİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER (Efor Testleri) 2-ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER (Kas kemik boyu gibi) 3-PSİKOLOJİK ÖLÇÜMLER (Kaygı) 4-BECERİLERİN ÖLÇÜLMESİ (Teknik) 5-BİLGİLERİN ÖLÇÜLMESİ (Kural bilgisi)

Hareket Performans,Psiko-Motor Alan Ölçümleri ÜÇ Şekilde Gerçekleşir SÜREÇ ÜRÜN SÜREÇ+ÜRÜN

PSİKO-MOTOR ALAN ÖLÇÜMLERİNDE AŞAMALAR DAVRANIŞ – HAREKET ANALİZİ YAPILMALI ÖLÇME ARACI (GÖZLEM FORMU) HAZIRLANMALI SINAV – ÖLÇME DURUMU YARATILMALI DAVRANIŞ HAREKET İCRA DURUMUNDA GÖZLENMELİ VE PUANLANMALI

DEĞERLENDİRME BİR KARAR VERME İŞİDİR

DEĞERLENDİRME NİÇİN GEREKLİDİR ? 1-SPORCUNUN MEVCUT PERFORMANS DURUMUNU SAPTAMAK İÇİN 2-SPORCUYU GÜDÜLEMEK İÇİN 3-SPORCUNUN ÜST EĞİTİM BASAMAKLARA GEÇİŞİNİ SAĞLAMAK İÇİN 4-YÖNETİCİLERE BİLGİ VERMEK İÇİN 5-PROGRAMIN KALİTESİ HAKKINDA BİLGİ ALMAK İÇİN

DEĞERLENDİRMEDE KULLANABİLECEK ÖLÇÜTLER 1-ANTRENÖRÜN DÜŞÜNCESİ (GÖRÜŞÜ) 2-TAKIMDAKİ DİĞER SPORCULARIN BAŞARISI 3-SPORCUNUN YETENEĞİ 4-SPORCUNUN PROGRAMA GİRİŞTEKİ BAŞARISI 5-PROGRAMIN HEDEFLERİ

DEĞERLENDİRME ÇEŞİTLERİ 1-ANINDA DEĞERLENDİRME 2-DEVRE ARASINDA DEĞERLENDİRME 3-MÜSABAKANIN TÜMÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ 4-TURNUVA VE MÜSABAKA SEZONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

BAŞARILAR DİLERİM