MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart 2015 1 Okul Öncesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları.
Advertisements

Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları Pınar PARLAK Ömer Faruk ÖZER.
İlköğretim Kurumları Standartları
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
VERİ GİRİŞLERİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
MEVCUT DURUM ANALİZİ-1 İlçe MEM SP Üst Kurul Üyeleri İlçe Mem Müdürü
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İlköğretim Kurumları Standartları 5N1K
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
İKS’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ İLKÖĞRETİM KURUMU STANDARTLARI MODELİ
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
1071 YBO - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Takdirname ve Ödüllendirme
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI UYGULAMASI 1.İlk yapılacak iş veri girişinden okul mevcut durumu onaylanacaktır. 2.Okul aile birliği.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ve İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI (KURUM STANDARTLARI) Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları; ülke genelindeki tüm resmi okul öncesi eğitim kurumları, ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında çocuğa yönelik sunulan her türlü eğitim hizmetine ilişkin verilerin toplanmasını, belirlenmiş minimum standartlar çerçevesinde analiz edilmesini, değerlendirilmesini sağlayacak bir sistemdir. Bu sistem ile ülke düzeyindeki tüm ilköğretim okullarının eğitim niteliğindeki farklılıklarının giderilmesi hedeflenmiştir. Yazılım okulların işlevsel olarak kullandıkları e-okul destekli olarak MEBBİS veri tabanı üzerinde yer almaktadır. 2

 Çocuk dostu öğrenme ortamlarının oluşturulması için;  Çocuk dostu öğrenme ortamlarının oluşturulması için;  Okulda çocuğa yönelik sunulan eğitim hizmete ilişkin verilerin okul, il, ilçe ve merkezi düzeyde toplanmasını,  Toplanan verilerin analiz edilmesini, ve mevcut durum ile olması gereken durum arasındaki farkın ortaya çıkarılmasını bu yolla;  Sürekli izleme ve değerlendirmeye odaklanan, okulların iç denetim ve öz değerlendirmesine olanak sağlayan bir sistemidir. Kurum StandartlarıKurum Standartları Kurum StandartlarıKurum Standartları Nedir?Nedir? Nedir?Nedir?

4 MEBBİS Veri Tabanı

İKS’den Kurum Standartlarına eğitim öğretim yılında sadece ilköğretim kurumlarını içeren “İlköğretim Kurumları Standartları (İKS)” Sistemi yurt genelindeki resmi ilköğretim okullarında açılmıştır sayılı Kanun’un yürürlüğe girmesi ile güncelleme çalışmalarına başlanmıştır. Sistem İlkokul ve ortaokulların yanında okul öncesi eğitim kurumları ile imam hatip ortaokullarını da kapsayacak şeklinde güncellenmiş ve adı “Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları” olarak değişmiştir. 5

KURUM STANDARTLARININ AÇILMASI Güncellenen Kurum Standartlarının Mart ayı sonunda yurt genelindeki tüm resmi okul öncesi eğitim kurumları, ilkokullar, ortaokullar ve imam hatip ortaokullarında açılması sağlanacaktır. Açılan sistem ile : YÖNETİCİLER: Mevcut Durumlarını ÖĞRETMEN, VELİ, ÇOCUK’lar: Anketleri dolduracaklardır. 6

KURUM STANDARTLARINDA OKUL TÜRLERİ Mevcut Durum Soruları kurum tiplerine karşı duyarlı olarak geliştirilmiştir. İlkokulu mu? Ortaokul mu? Birleştirilmiş sınıflı ilkokul mu? Bünyesinde anasınıfı olan okul mu? İmam hatip ortaokulu mu? Yatılı Bölge Okulu mu? Taşıma merkezi okul mu? Anaokulu mu? 7

8 KURUMLARI STANDARTLARI MODELİ STANDART ALANLARI (3 alan) 1.Eğitim Yönetimi 2.Öğrenme öğretim süreçleri 3.Destek hizmetler (sağlık, güvenlik, beslenme vs.) Standartlarlar Alt Standartlar B. Mevcut Durumu Karşılama Düzeyleri A. Mevcut durum göstergeleri C. Algısal Yarar Anketleri C. Algısal Yarar Anketleri

A. Mevcut durum: Kurum tipine göre civarındaki gösterge ile okulun fiziksel olanakları ve eğitim hizmeti niteliğine dair somut ve ölçülebilir kanıtlar ile okulun durum analizini yapmaktadır. Mevcut durumlar YBO, İlkokul, Ortaokul, İmam Hatip Ortaokulları, Anaokulu, Taşımalı hizmet veren, Birleştirilmiş sınıf okullar gibi kurum tiplerine karşı duyarlı olarak geliştirilmiştir. Kurum yöneticileri tarafından sistem üzerinde doldurulur. Örnek: KURUM STANDARTLARI MODELİ MEVCUT DURUM GÖSTERGELERİ (örnek) Sınıf mevcudu 30 ve altında olan şube sayısı Pansiyonda kalan çocuk sayısı Pansiyonlardaki yatakhanelerin toplam hacmi(m3) Eğitim öğretim yılında okul içinde meydana gelen kazalarda ölen çocuk sayısı (pansiyon mekanlarındaki ölümler hariç).

KURUM STANDARTLARI MODELİ ALGISAL YARARI KARŞILAMA DÜZEYİ (PERFORMANS GÖSTERGESİ) (örnek) Ölçüt Sınıf mevcudu 30 ve altında olan şube sayısının toplam şube sayısına oranı % 100 Pansiyonlardaki yatakhanelerin toplam hacminin (m3) çocuk sayısına oranı 6 m3 (% 16,6) Eğitim öğretim yılında okul içinde meydana gelen kazalarda ölen çocuk sayısının (pansiyon mekanlarındaki ölümler hariç) okul öğrenci sayısına oranı % 0 B. Mevcut Durumu Karşılama Düzeyleri: (Performans Göstergeleri): Okullarda gözlenebilen, doğrulanabilen, bilimsel ve ölçülebilir kriterlerle belirlenen uygulamaları ifade eder. Aynı zamanda performans göstergeleri Standarda ulaşılma düzeyinin de bir göstergesidir. Kuruma dair toplanan bilgilerin hesaplanması ile sistem tarafından otomatik olarak hesaplanır. Örnek:

C. Algısal Yarar Anketleri: Çocuk, veli, yönetici ve öğretmenlerin standarda dair okuldaki mevcut uygulamalara ilişkin görüşlerinden oluşur. Performansa etki etmeyen bu bölüm eğitim niteliğinin iyileştirilmesi için algısal veriler sunar. Örnek: çocuk Anketi : KURUM STANDARTLARI MODELİ ALGISAL YARAR ANKETLERİ (örnek) Alt Standart Okulda Fiziki Güvenlik: Okul mekânları güvenlidir. Okuldaki mekânlarda (sınıf, koridor, bahçe, vb.) güvenliğimizi sağlamaya yönelik çalışmalar yapılır. Okul mekânlarında (sınıf, koridor, bahçe, vb.) güvenliğimizi sağlamaya yönelik çalışmalar sürekli ve düzenli olarak yapılmaktadır. Okul mekânlarının (sınıf, koridor, bahçe, vb.) güvenliği ile ilgili bize bilgi verilir, görüşlerimiz alınır. Okul mekanlarını (sınıf, koridor, bahçe, vb.) güvenli buluyoruz.

* İKS Uygulama Yönergesi “Çocuk Haklarına Dair Sözleşme”de yer alan, çocuğun hakkı olarak vurgulanan hükümlerle uygunluk içindedir. 5018sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu İlköğretim Kurumları Standartlarının temel dayanağı “Okul Öncesi Eğitim ve ilköğretim Kurumları Standartları Uygulama Yönergesi”dir. İlköğretim Kurumları Standartlarının temel dayanağı “Okul Öncesi Eğitim ve ilköğretim Kurumları Standartları Uygulama Yönergesi”dir.(25/12/2014) (25/12/2014) * Aynı zamanda 2009/83 sayılı genelge ile yönerge öncesi yasal zemin hazırlanmıştır.

KURUM STANDARTLARI İLE AMAÇLANAN Okullar arasındaki niteliksel farklılıkların giderilmesi amacıyla yapılacak çalışmalara kaynak oluşturması, Sorumluluğun sadece okullara ve Milli Eğitim Müdürlüklerine verilmesi yerine iyileştirmede topyekun işbirliğine gidilmesi, Okulların mevcut durumlarının gözlenmesi, Okulların yerinde gözlenmesi, Kaynakların daha etkili ve verimli dağıtılması, Merkezi ve yerel planlamaların objektif verilere göre yapılması, Okul gelişimini sağlama amacıyla kurumlara kılavuz olması, Kurumsal gelişimin yıl bazında izlenebilmesi, Kurum teftişlerinin Kurum Standartları ölçütleri dikkate alınarak yapılması. 13

Okulların rekabet etmesini sağlamaz. Okulları sıralamaz. Bir ödül ve ceza sistemi değildir. Sürdürülebilir bir sistem olup bir proje değildir. TKY ve OGYE’nin alternatifi değildir. Okulu olduğundan daha iyi ya da daha kötü göstermez. “İKS bir sıralama veya yargılama aracı değildir!..” KURUM STANDARTLARI Ne Değildir ?

1. Temel odağı “ÇOCUK”tur. 2. Çocuk haklarını ve dayandığı ilkeleri yansıtır. 3. Eğitim sisteminin temel hedefleriyle tutarlıdır. 4. Çağdaş eğitimin uygulamaya yansıtılmasına aracılık eder. 5. İlköğretim okullarının kurum tiplerine ve hizmet türlerine duyarlı olarak hazırlanmıştır. 6. İlköğretim kurumlarının gelişim için bir taban ve temel sunar. 7. İlköğretim kurumları için durum saptama, ihtiyaçları belirleme, kaynakları yönlendirme ve kurumsal gelişime yönelik işlevsel bir araçtır. 8.İlköğretim okullarında olan uygulamaları Öğrenci Merkezli Eğitim,Öğretmen Yeterlikleri ve Okul Temelli Mesleki gelişim, TKY) kapsar ve çocuk odaklı olarak bütünleştirir. 9. Öz-değerlendirmeye dayalı olarak izleme ve geliştirme temelinde kullanılır. İKS’NİN TEMEL İLKELERİ

İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI İLE İLK KEZ EĞİTİM SİSTEMİMİZE GETİRİLECEK YENİLİKLER 5. Sistem ile Kurumların mevcut durumları kendi beyanatlarına uygun olarak yerinde gözlenecektir. 6. Sürekli gelişim: Kurumlara ait bilgiler ve elektronik ortamda saklı tutulacak ve okulların katettikleri aşama bu kayıtlardan izlenecektir (kurumsal hafıza). 3.Performans: Okullarımızda ilk defa eğitime etki eden her türlü kaynağın mevcut durumlarının tespitinin yanı sıra bu kaynakların eğitimde ne derece etkili olarak kullanılabildiği ölçülecektir. 2. Katılım: İlk defa veli, öğrenci, öğretmen okulun değerlendirmesinde etkili olacaktır. 1.Okullarımızda ilk defa kendi iç değerlendirmelerini yaparak öz denetim mekanizmasını hayata geçirecektir. 5.Maarif Müfettişlerimizin kurumu tüm boyutları ile izlemesine imkan sunulacaktır.

İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI İLE İLK KEZ EĞİTİM SİSTEMİMİZE GETİRİLECEK YENİLİKLER 10.İlköğretim Kurumları Standartları okulların gelişiminin sağlanmasında yapılaması gerekenlerin sunulmasında işlevsel bir doküman olarak pusula görevi görecektir. 11. Eğitimin kalitesini arttırmada ülke düzeyinde belirlenmiş standartları ortaya koyabilecektir. 9.Sistem dinamik bir yapı arz etmesinden dolayı yeniliklere uygun olarak sürekli kendini yenileyecektir. 8.İKS ile okul, ilçe ve il ve merkez düzeyinde elde edilen veriler her düzeyde analiz edilerek merkezi ve yerel kaynakların ihtiyaç duyulan alanlara daha çok yönlendirilmesinde etkili bir araç olacaktır. 12. Kurumsal gelişimin izlenmesinde etkili bir araç olacaktır. 13. İlköğretim okullarının politika üreten merkezler haline gelmelerinde etkili olacaktır. 7.Velilerin okul ve toplum bütünleşmesi de desteklemektedir.

18 SONUÇLARIN KULLANILMASI İKS eğitime ilişkin kaynakların etkin dağıtılmasında ve kullanılmasında; Okullar arası eğitim niteliğindeki farklılıklarının belirlenen standartlar dikkate alınarak giderilmesinde, Eğitim kalitesini geliştirmek için yapılacak çalışmalarda okul, ilçe ve il düzeyinde destek ve planlamalarda; Bakanlığın merkezi planlamalarını daha objektif ve niteliksel verilere göre yapabilmesinde; Okullar arası kalite farklılıklarının minimum yeterlikler dikkate alınarak giderilmesinde, Okulları politika üreten merkezler haline getirilmesinde Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin planlanmasında, etkili bir araç olacaktır.