“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL BİR HASTANEDE ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULMASI
Advertisements

ADANA ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI FAALİYETLERİ.
BİLGİ VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARIMIZ

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
DEREBUCAK TAPU MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU  MÜDÜRLÜĞÜMÜZ 1 MÜDÜR ODASI, 1 SERVİS, 1 ARŞİV VE 1 TAKBİS ODASI MEVCUT OLUP BİR MÜDÜR, 1 ADET BİLGİSAYAR.
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
 106 a det bilgisayar. Donanım özelliklerine göre İşletim Sistemleri, Ofis Programları ve güvenlik yazılımları lisanslı olarak yüklenmiştir.  1 a det.
Fizibilite Etüdü Danışmanlık Projesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SAÜ' de KYS Çalışmaları
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
VAN TAPU VE KADASTRO XV. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
EROZYONLA MÜCADELE EYLEM PLANI
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
GTB STRATEJİK PLANI GERÇEKLEŞME DURUMU 1
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Şubat Şubenin Kurumsal Kapasitesi 2. Personel Durumu 2. Araç Parkı Durumu 3. Bina ve Arazi Durumu 4. Hedefler ve Gerçekleşme SUNUM PLANI.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI A T I L I M – E Ğ İ T İ M D A İ R E S İ B A Ş K A N L I Ğ I.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Öğr.gör.özgür ince 4.hafta
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi: 2016
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor) ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ISO 9001 KYS “YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yönetimi Geliştirme ve Koordinasyon Şube Müdürlüğü 30.05.2012 17 Kasım 2009

SUNUM İÇERİĞİ - İç tetkik sonuçlarının değerlendirilmesi, - Personel memnuniyeti anketi sonuçlarının değerlendirilmesi, - Proseslerin performansı ve hizmet uygunluğu, - DÖF’ ler ve önceki YGG’ den devam eden takip faaliyetleri, - Kalite politikasının gözden geçirilmesi, - 2011 yılı kalite hedeflerinin değerlendirilmesi ile 2012 yılı Kalite hedeflerinin gözden geçirilmesi,

İÇ TETKİK SONUÇLARININ DEĞERLENDİRMESİ -Genel Müdürlüğümüz merkezindeki daire başkanlıklarında ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili olarak 14-18 Mayıs 2012 tarihleri arasında 5 ekip halinde iç tetkikler yapılmıştır. -Yapılan tetkiklerde kalite yönetim sistemi açısından kusur niteliğinde somut eksiklik ve uygunsuzluklara rastlanılmadığı için Düzenleyici ve önleyici Faaliyet formu düzenlenmemiştir.

İÇ TETKİK SIRASINDA GÖZLENEN SORUNLAR İç tetkik sırasında şu gibi sorunlar gözlenmiştir; Taşınma sürecinin uzamasının verdiği sıkıntılar, - Taşınan birimlerden bazılarının yerleşme konuları, - Açık ofis sistemine alışma ve uyum ile ilgili konular, Bazı başkanlıklar için arşiv sorunları. Sorunların kısa sürede çözüleceğini ümit etmekteyiz.

PERSONEL MEMNUNİYETİ ANKET SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Personel memnuniyeti araştırması için toplam 352 kişi anket formu düzenlemiştir. Toplam 13 soruya cevap verilmiştir. Her sorunun şıkları üçer tanedir ve cevaplar; Evet memnunum, Kısmen memnunum, Hayır memnun değilim şeklindedir. 13 soru için toplam 3.910 cevap işaretlenmiştir. Bu cevapların; 1.452 tanesi Evet memnunum şeklindedir. Oranı % 37,13’ tür. 1.295 tanesi Kısmen memnunum şeklindedir “ % 33,12’dir. 1.163 tanesi Hayır memnun değilim “ “ % 29,75’ dir. Taşınma işleminin olduğu bir ortamda yapılan bu ankette evet memnunum ile kısmen memnunum şıklarının toplamının % 70’i geçmesi önemli görülmektedir.

PERSONEL MEMNUNİYETİNİN DURUMU OGM’ de Özlük hakları ile ilgili olarak yapılan düzenlemelerden memnun musunuz. Sağlık hizmetlerimizden memnun musunuz, Personelin memnun olmadığı konular; OGM’ de çalışmaktan memnun musunuz. Çalıştığınız birimdeki amirinizden memnun musunuz, Personelin kısmen memnun olduğu konular; Çalıştığınız yerdeki teknik donanımdan memnun musunuz ? Çalıştığınız birimden memnun musunuz, Personelin en çok memnun olduğu konular;

PERSONEL MEMNUNİYETİNİN DURUMU Personelin en çok memnun olduğu konular; Çalıştığınız birimden memnun musunuz, Çalıştığınız yerdeki teknik donanımdan memnun musunuz. Personelin kısmen memnun olduğu konular; Çalıştığınız birimdeki amirinizden memnun musunuz, OGM’ de çalışmaktan memnun musunuz. Personelin memnun olmadığı konular; Sağlık hizmetlerimizden memnun musunuz, OGM’ de Özlük hakları ile ilgili olarak yapılan düzenlemelerden memnun musunuz.   Cevaplarıdır.

PROSESLERİN PERFORMANSI VE HİZMET UYGUNLUĞU ISO 9001 Kalite Yönetim sistemi sadece Genel Müdürlüğümüz merkez birimlerini kapsadığı için proseslerimiz sadece Genel Müdürlüğümüz merkezinde yapılan faaliyetleri ve üretilen hizmetleri kapsamaktadır. Genel Müdürlüğümüzdeki ana prosesler şunlardır; Yönetimin Sorumluluğu Prosesi, Kaynak Yönetimi Prosesi, Hizmet Gerçekleştirme Prosesi, Ölçme, analiz ve iyileştirme prosesi. Yaptığımız gözlemlerde ve değerlendirmelerde ana proseslerimizde ve yardımcı proseslerimizde etkin hizmet anlayışı ve üstün başarı gözlenmiştir.

DÜZENLEYİCİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLER İç tetkikin değerlendirilmesinde de değinildiği gibi; Bu tetkik sırasında Kalite ve Yönetim Sistemi açısından kusur niteliğinde somut eksikliklere ve uygunsuzluklara rastlanmadığı için Düzenleyici ve önleyici Faaliyet Formu (DÖF) düzenlenmemiştir. Bu sonucun çıkmasında en önemli etkenin 2005 yılından beri sahip olduğumuz kalite belgesi nedeniyle her yıl yapılan eğitimler ile iç ve dış tetkiklerin personeli eğitmesi ve sisteme alıştırması olarak yorumlayabiliriz.  

DEVAM EDEN TAKİP FAALİYETLERİ 2010 yılında yapılan iç tetkiklerde 49 adet DÖF tesbit edilmiş ve form düzenlemiş idi. Bu DÖF’lerden 47 tanesi kapatılmış iki tanesi açık kalmıştır.   Açık kalan DÖF’ler; -Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığına ait ORBİS kapsamındaki e-imza ve elektronik belge yönetimi ile ilgili DÖF, -Silvikültür dairesi Başkanlığına ait Döner Sermaye Hesap Planındaki yatırımlar için kullanılan 13 ayrı hesabın tek hesaba dönüştürülmesi ile ilgili DÖF.

KALİTE POLİTİKASININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ  - Genel Müdürlüğümüzün şu an ki kalite politikası; ana hatlarıyla kuruluş ve faaliyet amaçlarımızı, misyonumuzu, vizyonumuzu ve sürekli iyileştirmeyi kapsayacak bir anlayışla oluşturulmuş son derece ideal bir metindir.   - Ancak; uzun olması dolayısıyla, akılda kalması ve ezberlenmesi zor olduğu için Dış Tetkikçilerin personele soru sorması sırasında zorluklarla karşılaşılmaktadır. - 2012 yılında Kızılcahamam’da yapılan Stratejik Plan Çalıştayında yapılan değerlendirmeler sonucu misyonumuz ve vizyonumuzun değişmesi gündeme geleceği için 2013 yılında Kalite Politikamızın revize edilmesi gerekmektedir. - Revize edilen Kalite Politikası metninin 2013 yılında yapılacak YGG toplantısında karara bağlanması gerekmektedir.

2011 YILI KALİTE HEDEFLERİ EN YÜKSEK GERÇEKLEŞME ORANLARI ŞÖYLEDİR; -Orman suçlarında azalma ile ilgili kalite hedefi % 122 -Dikili satışlardaki gerçekleşme oranı % 114,12 -Mera ıslahı çalışmaları yapılan alanların yüz ölçümü % 114 -Satış geliri artışı ile ilgili kalite hedefi % 110 -Bozuk orman alanlarının rehabilitasyonu % 107 -Orman köylerinin ekonomik kredilerle desteklenmesi % 106 -Yapay gençleştirme ile verimliliği artırmak % 105 -Endüstriyel odun üretimi % 104 -Doğal gençleştirme yaparak verimliliği artırmak % 103 -Sıklık bakımı % 101

2011 YILI KALİTE HEDEFLERİ EN DÜŞÜK GERÇEKLEŞME ORANLARI İSE ŞÖYLEDİR; -Norm kadro amacıyla yapılan ilga ihdas çalışmaları % 50 -Orman idaresi ile ilgili eğitim programı gerçekleşme % 45 -Orman kadastrosu yapılan alanlar (elemanlar tescilde görevlendirilmiş) % 17 -Kadastro bilgi siteminin revizyonu % 10

2012 YILI KALİTE HEDEFLERİ -109 adet hizmet içi eğitimin planlanması. -Yangınla mücadele amacıyla 20 adet genel maksat helikopteri alımı, -Dikili satışların en az %15 artırılması, -2,4 milyon orman alanının fonksiyonel planlamasının yenilenmesi, -2013-2017 stratejik planının hazırlanması, -Orman Bilgi Sisteminin tam olarak faaliyete geçmesi, -Bütçe ve performans programının yenilenmesi, -54 adet bal üretim ormanı kurulması, -109 adet hizmet içi eğitimin planlanması.

SONUÇ Sonuç Olarak; -Yaptığımız bütün çalışmalar daha iyi ürün ve hizmet içindir. -Yaptığımız her türlü sürekli işte standart oluşturmak temel hedefimizdir. -Genel Müdürlüğümüzün sahip olduğu ISO 9001 Kalite Bayrağını sonsuza kadar taşımak için gerekli bütün çalışmalar yapılmıştır. -Bundan sonrada yapılmaya devam edecektir.

Saygılarımızla arz ederiz iso9000@ogm.gov.tr Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yönetimi Geliştirme ve Koord. Şube Müdürlüğü