2014-2015 ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
Advertisements

HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Yeni SBS Neler Getiriyor? 10 Soruda Yeni Sınav Sistemi...
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MODELİN AMACI  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
ÖRNEK PUAN HESAPLAMASI. TÜRKÇE:70 MATEMATİK:80 FEN VE TEKNOLOJİ:90 İNKILAP TARİHİ:80 İNGİLİZCE:70 DİN K. VE A.B.:80 1. DÖNEM ORTAK SINAVLAR DERS PUANLARI.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
2014/2015 ORTAK SINAVLAR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
2013 SBS SİSTEMİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE 3 ÖNEMLİ UNSUR BULUNMAKTADIR 1.SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) 2.YBP (YILSONU BAŞARI PUANI) 3.OYP(ORTAÖĞRETİME.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
  eğitim öğretim yılından başlayarak temel eğitimden ortaöğretime geçiş 6 ders için 8. sınıfta dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
İLÇELER NET VE ORTALAMA KARŞILAŞTIRMALARI
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitim Bölgesi ve Sınavsız Mahalli Yerleştirme
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

2014-2015 ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015

2014-2015 öğretim yılında temel eğitimden ortaöğretime geçiş uygulaması kapsamında yapılan ortak sınavlar sonrasında, sınavlara katılan 8. sınıf düzeyindeki öğrencilere Millî Eğitim Bakanlığı Anket Programı aracılığıyla 22 Aralık 2014-12 Ocak 2015 tarihlerinde “Ortak Sınav Öğrenci Anketi” uygulanmıştır. Anketin amacı ortak sınavların öğrenciler üzerindeki etkilerini ölçmek ve öğrenciler açısından sınavların olumlu-olumsuz taraflarını belirlemektir. Bu ankette yer alan 34 maddeyi, ortak sınavlara katılan 270.220 öğrenci yanıtlamıştır. Bu öğrencilerin cinsiyete göre dağılımı yaklaşık %51 oranında kız ve %49 oranında erkek olarak belirlenmiştir. Anket maddelerini yanıtlayan öğrencilerin yaklaşık %95’i resmi okullarda, %5’i özel okullarda öğrenim görmektedir.

Yaşadığınız yer Ankete çalışmasına katılan öğrencilerin yaklaşık %29’u büyükşehirde, %17’si büyükşehir dışındaki illerde, %29’u ilçede, %4’ü kasabada, %20’si köyde ve %1’i mezrada yaşamaktadır. Aynı soruya yanıt veren kız ve erkek öğrencilerin verileri ayrı ayrı incelendiğinde sonuçların birbirine çok yakın olduğu görülmüştür.

Bir ayda okuduğunuz kitap sayısı Ankette öğrencilerin bir ayda okudukları kitap sayısı araştırılmış ve bu maddeye ankete katılan öğrencilerin yaklaşık %41’i 3-4 kitap şeklinde cevap vermiştir. Öğrencilerin %33’ü ayda 0-2 kitap seçeneğini işaretlemiş, %26’sı ise ayda 5 ve daha fazla kitap okuduğunu ifade etmiştir. Anket maddelerine verilen cevaplara dayalı olarak öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının cinsiyete göre farklılık gösterdiği görülmüştür.

Evde bulunan imkânlar Ankette öğrencilerin kendilerine ait bir oda, çalışma masası, bilgisayar ve internet bağlantısı olanaklarından hangisi veya hangilerine sahip oldukları sorgulanmıştır. Öğrencilerin %32’sinin evinde kendilerine ait bir oda, çalışma masası, bilgisayar ve internet bağlantısı imkânlarının tamamı bulunmaktadır. Öğrencilerin %8’i bu imkânların hiçbirine sahip değildir. Öğrencilerin bu maddeye verdikleri yanıtlara dayalı olarak elde edilen diğer sonuçlar

Evde bulunan imkânlar Öğrencilerin toplamda %63’ünün evinde kendisine ait bir odası, %68’inin çalışma masası, %59’unun bilgisayarı, %50’sinin internet bağlantısı olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin %34’ünün evinde kendilerine ait bir oda, çalışma masası, bilgisayar ve internet bağlantısı imkânlarının tamamının bulunduğu, %8’inin bu imkânların hiçbirine sahip olmadığı; erkek öğrencilerde ise bu oranların %30 ve %9 olduğu görülmüştür. Kendisine ait bir odası ve çalışma masası olan ancak bilgisayarı ve internet bağlantısı bulunmayan öğrencilerin oranının kız öğrencilerde %11 ve erkek öğrencilerde %9 olduğu tespit edilmiştir.  

Haftalık internet kullanımı “Bir haftada kaç saat internet kullanıyorsunuz?” sorusuna, ankete katılan öğrenciler tarafından en çok verilen yanıt, yukarıdaki tabloda görüldüğü gibi 0-5 saat olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yaklaşık %65’i “0-5 saat”, %18’si “6-10 saat”, %8’i “11-15 saat”, %4 ve %5’i “20 saatten fazla” cevabını vermiştir. Kız ve erkek öğrencilerin haftalık internet kullanım oranlarına bakıldığında genel olarak erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre interneti daha fazla kullandıkları görülmüştür.  

İnterneti en çok hangi amaçla kullanıyorsunuz? Bu maddede öğrencilerin %59’unun araştırma/ödev seçeneğini işaretlediği görülmüştür. Öğrencilerin %22’si en çok sosyal paylaşım, %16’sı ise en çok oyun/eğlence amacıyla internet kullandıklarını belirtmiştir. İnterneti en çok çevrimiçi eğitim amacıyla kullanan öğrencilerin oranının %3 olduğu görülmüştür. Kız ve erkek öğrencilerin interneti kullanma amaçlarında özellikle oyun/eğlence ve araştırma/ödev seçeneklerinde belirgin farklar olduğu görülmüştür.  

Ortak sınavlarla ilgili bilgilerinizi nasıl ediniyorsunuz?

Ortak sınavlarla ilgili bilgilerinizi nasıl ediniyorsunuz? Öğrencilerin toplamda %57’sinin “Okul yönetimi” seçeneğini tek başına veya diğer seçeneklerle birlikte işaretlediği tespit edilmiştir. Benzer şekilde, öğrencilerin %57’si “Sınıf rehber öğretmeni”, %44’ü “Okul rehber öğretmeni” seçeneğini tercih etmiştir. Son olarak ortak sınavlara dair sahip oldukları bilgilerini ailelerinden öğrendiklerini ifade eden öğrencilerin oranı %16, internet yoluyla edindiklerini belirten öğrencilerin oranı %39 olarak saptanmıştır.

Ortak sınavlara hazırlık süreci Anket çalışmasında öğrencilere ortak sınavlara hazırlık sürecinde, ücretsiz okul kursu, dershane, özel ders ve etüt merkezi seçeneklerinin hangisinden veya hangilerinden yararlandıkları sorulmuş; seçeneklerden hiçbirine katılmayan öğrencilerin ise “Sadece okul derslerine çalışıyorum” seçeneğini işaretlemesi istenmiştir.

Ortak sınavlara hazırlık süreci Kız öğrencilerin cevapları incelendiğinde, ortak sınavlara hazırlanırken ücretsiz okul kursuna katılan, dershaneye giden ve bu ikisini birlikte tercih eden öğrencilerin oranının erkek öğrencilere göre daha büyük olduğu belirlenmiştir. Erkek öğrenciler ise ortak sınavlara hazırlık süreçlerinde, kız öğrencilerle kıyasla, daha büyük oranda herhangi bir takviye almadan sadece okul derslerine çalışıyor olduklarını ifade etmiştir.

Ortak sınavlara hazırlık aşamasında sizce okulda öğrendikleriniz ne kadar yeterlidir?

8. sınıfta sosyal veya sportif faaliyetlerinizde değişiklik oldu mu?

Ortak sınavlar öncesi kaygınız hangi düzeydeydi?

Ortak sınavlar öncesi en çok hangi ders sizi kaygılandırdı?

Ortak sınavlarda en çok hangi dersin sınavında zorlandınız?

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Ortak sınavlarda derslerin sorularının zorluk derecesiyle ilgili öğrenci görüşlerini yansıtan yüzdelik dağılımlar aşağıda verilmiştir. Kolay Orta Zor Çok zor Türkçe %40 %51 %7 %2 Matematik %10 %28 %22 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi %84 %12 Fen ve Teknoloji %19 %58 %18 %5 T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük %27 %49 %6 Yabancı Dil %15 %30 %33

Türkçe

Matematik

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Fen ve Teknoloji

T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük

Yabancı Dil

Sınavlar sırasında;

Ortak sınavların kendi okulumda yapılması beni rahatlatıyor.

Ortak sınavların iki ayrı günde yapılması benim için olumludur.

Ortak sınavlar, okuldaki herhangi bir yazılı sınav gibidir.

Ortak sınavlara sınıf arkadaşlarımla birlikte girmem motivasyonumu arttırıyor.

Ortak sınavlardan alacağım puanlar ile okul başarı puanımın yerleştirmelerde birlikte kullanılması benim için olumludur.

Ortak sınavlara hazırlık çalışmaları, okul dışında tüm vaktimi alıyor.

Sınava serbest kıyafet ile katılmam beni rahatlatıyor.

Ortak sınavların ara verilerek yapılması doğru bir uygulamadır.

Ortak sınavlarda derslerin günlere dağılımının dengeli olduğunu düşünüyorum.

Derslere düzenli çalışmak ortak sınavlarda başarılı olmak için yeterlidir.