Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSAL RENKLİ KODLAR MART 2014 Powerpoint Templates.
Advertisements

1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Psk.Mevlüt ÜLGEN İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİM İŞLEYİŞİ
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
PEMBE KOD ..
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
HASTA HAKLARI.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
SAĞLIK PERSONELİNİN ÇALIŞMAKTAN KAÇINMA HAKKI
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
RENKLİ KODLAR.
MR GÖRÜNTÜLEME SÜRECİNDE HASTA GÜVENLİĞİ ÜZERİNE FMEA ANALİZİ
ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ
TRANSFÜZYON GÜVENLİĞİ
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Nazmi Zengin, Yasemin Durduran, Hamdi Arbağ, Sevda Yavuz, Ayfer Erdoğan NEÜ Meram Tıp Fakültesi ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ BİRİMİNDE ÇALIŞAN HAKLARI İLE İLGİLİ.
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
Hasta ve Çalışan Güvenliği
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
MAVİ –PEMBE KOD UYGULAMASI
SHKS DE HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
Acil Servis Temizliği.
RUH SAĞLIĞI HASTANE VE KLİNİKLERİNDE GÜVENLİK Prof. Dr. Medaim Yanık.
Hastane acİl kod sİstemlerİ
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
Çalışan Hakları ve Güvenliği
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Kenan ALTAY Tıbbi teknolog ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ Sağlıkta Ulusal Renkli kodlar ve çalışan hakları ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ.
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
SAĞLIKTA ŞİDDET AV. EBRU ÖZBAY.
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat.
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
SDÜ ARA Ş TIRMA VE UYGULAMA HASTANES İ HEM Şİ REL İ K H İ ZMETLER İ MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M HEM Şİ RES İ 2018 ÖĞRENCİ UYUM EĞİTİMİ.
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
2017 YILI MAVİ BAYRAK ETKİNLİK DOSYASI.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2016 SAĞLIKTA KALİTE DEĞERLENDİRMELERİ ZUHAL ÖKMEN.
 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,
Sunum transkripti:

Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü Ulusal Renkli Kodlar Hazırlayan Seher SALMAN Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü 2015

BEYAZ KOD 1111

NEDEN RENK ? Çalışanı Haberdar Etmek Risk Durumlarında İletişimi Sağlamak İletilen Mesajı Kısa Ve Net İletebilmek Zaman Kazandırmak Panik Halini Engellemek Acil Duruma Hazır Olmak Hasta Güvenliğini Sağlamak Çalışan Güvenliğini Sağlamak

NEREDE VE NE ZAMAN Tüm kod olaylarının nerede olacağı belli değildir, kurum içerisinde herhangi bir noktada yaşanabilir. Koridor, Lavabo, Hemşire Deski, Hasta Odası, Ameliyathane, Laboratuvarlar Ve Hatta Acil Servis Girişi de Dahil Uyarı Sistemi Bulunmalıdır.

RENKLİ KODLARIN ORTAK UYGULAMALARI Kod Uygulamaları İçin Uyarı Sistemi Olmalı Sorumlular Belirlenmeli Uygulamaya Yönelik Prosedürler Geliştirilmeli Kayıtlar Tutulmalı Kayıtların Analizleri Yapılmalı DÖF Ler Başlatılıp, Faaliyetler Sonlandırılmalı Eğitimler Yapılmalı Her Dönem En Az 1 Kez Tatbikat Yapılmalı Mutlaka Üç Dakikada Olay Yerine Varmış Ve Müdahaleye Başlamış Olmalıdır

BEYAZ KOD 1111

Hastane Çalışanlarına Yönelik Şiddet İhbarı Ve Müdahale Uygulaması… BEYAZ KOD 1111 Hastane Çalışanlarına Yönelik Şiddet İhbarı Ve Müdahale Uygulaması…

BEYAZ KOD Sağlık alanında çalışmanın diğer alanlara göre şiddete uğrama yönünden 16 kat daha riskli olduğu belirtilmiştir. (1111)

Sağlık Çalışanlarına yönelik şiddet olaylarını takip etmek üzere «Bakanlık Beyaz Kod Birimi» kurulmuş, 24 saat hizmet verecek «113» numaralı telefon ve «www.beyazkod.saglik.gov.tr» internet sayfası oluşturulmuştur

ÇALIŞAN HAKLARI BİRİMİ Bu birimler, çalışanların hakları ve güvenliğine yönelik talep ve şikayetleri kabul edecek, bu başvuruları değerlendirerek raporlayacak, gerekli düzeltici/önleyici faaliyetlerin başlatılmasını sağlayarak talep sahibine geri bildirimde bulunacaktır.

ŞİDDET Sözel Şiddet Fiziksel Şiddet Duygusal şiddet

Sözel Şiddet, kişinin değerlerine ve bütünlüğüne dönük yapılan hakaret , tükürme, küfür, bağırma ve tehdit gibi fiilleri içermektedir. Fiziksel Şiddet, dayak, yumruk, aletle saldırı gibi kişinin bedenine yönelen saldırı ve fiilleri içermektedir. Duygusal şiddet: Reddetme, aşağılama, yoksun bırakma, yıldırma, umursamama, davranış bozuklukları sergilemesine göz yummadır.

Acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme talebinde bulunabilir.

BEYAZ KOD SONRASI Uygulama Formu Doldurulur Gerekli Tutanaklar Tutulur Kişiler İfade Verir Beyaz Kod (113) Web Sitesi Girişi Yapılır Hukuksal Süreç Takip Edilir

BEYAZ KOD SONRASI Sağlık çalışanı, çalışan hakları ve güvenliği birimine veya kurumun güvenlik birimine olayı derhal iletmelidir. Yaşanan ve biten vakalarda ise yine çalışan hakları ve güvenliği birimine ulaşarak konu hakkında rapor düzenlenmesine yardımcı olmalıdır

BEYAZ KOD SONRASI Şiddete maruz kalan personel hukuki yardım talep etmez veya Adli mercilerce yapılacak tahkikat sonucunda ilgili personel sanık durumuna gelirse hukuki yardım sağlanmaz.

MAVİ KOD 2222

AMAÇ Acil tedavi; Hasta, Hasta Yakınına (Hastane Çalışanına) En Kısa Sürede Acil Tedavi Sunmaktır. Acil tedavi; Solunumsal veya kardiyak arrest durumunda, eldeki çok kısıtlı zamanı hastaya en hızlı ve verimli resüsitasyonu sağlamayı amaçlar.

NEDEN HIZ ? Hastaya Müdahalede Süratle Azaltılabilen Her Bir Dakika Ölüm Oranını % 7 -10 Düşürür.

NEREDE VE NE ZAMAN? Tüm Kod Olaylarının Nerede Olacağı Belli Değildir, Kurum İçerisinde Herhangi Bir Noktada Yaşanabilir.

MAVİ KOD Tüm Çalışanlara Mavi Kod Hakkında Eğitimler Düzenlenmeli Ekip Elemanları Mutlaka Kardiyo Pulmoner Resusitasyon (CPR)eğitimi Almalı. Bu Eğitim Yılda Bir Defa Tekrar Edilmelidir. Tatbikatlar Her Dönem En Az 1 Kez Olmak Üzere Mutlaka Yapılmalıdır.

MAVİ KOD UYARISI VERİLİNCE Bir Doktor Bir Sağlık Çalışanı Mutlaka Üç Dakikada Olay Yerine Varmış Ve Müdahaleye Başlamış Olmalıdır.

MAVİ KOD SONRASI Müdahale Edilen Kişiye Ait Bilgi (Ad Soyadı, Protokol numarası ,doğum tarihi) Yapılan Uygulama (Resüsitasyon Ve Uygulanan İlaçlar) Çağrı Yapılan Yer, Müdahale Yeri Çağrının Yapıldığı Zaman (09:05:38) Mavi Kod Ekibinin Ulaştığı Zaman (09:07:20) Sonuç İki Nüsha Olarak Hazırlanıp Biri Mavi Kod Ekibinde Kalmalı, Diğeri Kalite Birimine Güvenlik Raporlama İle Verilmelidir.

PEMBE KOD 3333

PEMBE KOD 3333

BEBEK VEYA ÇOCUK KAÇIRMAYA KARŞI ÖNLEM VE MÜDAHALE Çocuk Hastanelerinde Doğum Hastanelerinde Kadın Doğum Ve Çocuk Hastanelerinde

GÜVENLİK Ailede Huzursuzluk Şiddet Ayrılık HikayesiŞüphesi… Var İse Gerekli Önlemler Alınmalıdır Riskli Ortamlar Belirlenir Risk Durumları Belirlenir Müdahalede Adımlar Belirlenir Önlem Unsurları Belirlenir Her Dönem 1 Kez Olmak Üzere Tatbikatlar Yapılır Eğitimler Yapılır

ALINACAK TEMEL ÖNLEMLER Özellikle anne ve bebek hemşire odasına en Yakın olan odaya alınabilir Odaya giriş çıkışları kontrol altına almak için ziyaret yasaklanabilir Hastanın transferi yapılması gerekiyorsa personel mutlaka tanıtılmalı Çocuk/bebek kesinlikle yalnız bırakılmamalıdır Nöbet devir teslimlerinde pembe kod olasılığı nöbetçilere teslim edilmelidir

TEŞEKKÜR EDERİM