NEVZAT SAYIN. NEVZAT SAYIN HAKKINDA GENEL BİLGİ Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mimarlık Bölümü mezunudur.(1974-1978) Yüksek lisans çalı ş ması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
Advertisements

HAZIRLAYAN: ÖMER SAMİ ÖZTOPALOĞLU
Dün daha, Yirmi yaşındaydım Yaşamla eğleniyor, Çok fazla zamanım olduğunu sanıyordum Ama farkında değildim ki zaman, Parmaklarımızın arasından kayıp.
PARÇADA ANLAM.
VERİ ÇEŞİTLERİ Doç. Dr. Turan SET
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
VERİLERİN GRAFİKLERLE GÖSTERİLMESİ
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
ÇALI Ş ANLARIN BULU Ş LARI Ay ş e Gül ULUÇAY Mühendis ANKARA.
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
SAĞLIK YÜKEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1/B NERMİN ATEŞ
YAPI(PLAN).
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
Eczacılık Fakültesi Ar ş ivi Olu ş turulmaya Ba ş lanıldı. Ulusal Hastane ve Kurum Eczacıları Kongresi
GÖNÜL KÖPRÜSÜ.
Copright:Bu slayt Yahya Yahşi’nin Sabır Çiçeği adlı şiir kitabından oluşturulmuştur. Her hakkı mahfuzdur. Dağıtımı kaynak adı değiştirmemek şartıyla.
Kentsel Mekanda Mekan Dizini
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
İSTİKLAL MARŞI’NIN KABULÜ VE MEHMET AKİF ERSOY’U ANMA GÜNÜ
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
HANS HOLLEIN KÜBRA ÖZDEN İÇT-2.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
DEDEMAN İ LKOKULU Dyned kurulumu. 1.ADIM CD bilgisayara takılınca otomatik kur seçene ğ i gelmelidir.E ğ er gelmezse kurulum CD sinin içinde ki dosyalardan.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
KONULAR  MADDEY İ TANIYALIM  ÇEVREM İ ZDE SAYISIZ MADDE VARDIR.
Maddeyi Oluşturan Tanecikler
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
UNI-SET Toplantı Notları
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
- BASİT MAKİNELER -  .
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇALIŞANIN MOTİVASYONU DEMEKTİR.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 6 Öğrenci Sayısı : 211 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
Üniversite Hayatına Giriş Hazırlayan = Emine Büşra Ünsal
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
ATT ve PARAMEDİKLERİN AFET ALANINDAKİ ROLLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
ÖRNEK 5 8 PS,1450 D/d’lık bir elektrik motoru ile tahrik edilen santrifüj pompanın mili 700 D/d’ lık hızla dönmektedir. Hareket santrifüj pompaya dar-V.
MOZAİK HAZIRLAYAN SELVA KENAVLI DANIŞMAN PROF. DR. ÜMRAN BULUT T.C.
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
1/A Sınıfı Öğretmeni Cevat ÇETİNKAYA
BİLGİ TOPLUMU.
PROJE ADI: GÜZ YARIYILI
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
St SİMON MANASTIRI "AZİZ SİMON" ( Antakya'nın gizli hazinesi) Terk-i Dünya tarikatının merkezi olarak bilinen St.Simon Manastırı HATAY(Samandağ -Antakya) arasındadır.
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Doğuş Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü MİMA 101 Mimari Tasarıma Giriş Dersi Konu:Yığma Yapılar Sami Büyüksoylu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
GÖVDE ANALİZİ Bir ağacın fidan aşamasından kesim aşamasına kadar geçen süre içerisinde büyüme öğelerinde (çap, boy, göğüs yüzeyi ve hacim) meydana gelen.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NEVZAT SAYIN

NEVZAT SAYIN HAKKINDA GENEL BİLGİ Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mimarlık Bölümü mezunudur.( ) Yüksek lisans çalı ş ması yapmı ş fakat bitirmemi ş tir.( ) Mezun olduktan sonra mimarlık e ğ itimini tamamlamak için Cengiz Bekta ş ile çalı ş mı ş tır. 1985’ten itibaren çalı ş malarını kendi atölyesinde sürdürmektedir.

NEVZAT SAYIN’IN TASARIM ANLAYI Ş I Yapıyı sosyalle ş meyi sa ğ layan önemli bir araç olarak görmektedir. Yapı ne kadar çok insan tarafından payla ş ılırsa ne kadar çok ya ş anır ve kullanılırsa öneminin de o kadar artaca ğ ını savunmaktadır.

Genel olarak daha sakin, daha ba ğ ırıp ça ğ ırmayan, daha rasyonel, daha kolay anla ş ılan yapılar yapmayı tercih etmektedir. Yapıyı tasarlamadan önce yapılaca ğ ı arazi ile kurdu ğ u ili ş ki ve ne amaçla kullanılaca ğ ı tasarım sürecinin en belirleyici a ş aması oldu ğ unu savunmaktadır.

Nevzat Sayın mimari anlayı ş ını ş u sözleriyle özetlemektedir:”Herkes için kullanı ş lı, bakım kolaylı ğ ı olan, kalıcı, öncelikle insanların içinde keyifli bir biçimde hayatlarını sürdürebilecekleri bir mekan organizasyonu denebilir bizim mimarlı ğ ımıza. Onun için abartmadan, gerekti ğ i kadar, süslemeden ve esasa dayalı mimarlık üretmeye çalı ş ıyoruz.”

GÖN-1 (1990)

Dı ş arıdan kapalı bir kutu gibi görünen yapı, içeriden neredeyse yokmu ş gibi algılanıyor. İ çinde, insanların ve makinelerin üzerinde durdu ğ u düzlemleri barındıran bir bo ş luktan ba ş ka bir ş ey görünmüyor. Yapıda zorunlu olarak bulunması gerekenlerin dı ş ında neredeyse hiçbir ş ey yok.

GÖN-2 (1994)

Ana hatlarıyla, birinci yapıyla birlikte tasarlanan, ancak kurgusu zamanla oluşturulan ikinci yapı, birincisinin içinden çıkmış, fazlalıklarını atmış, içine giren araç- gereç ve çalışanlarıyla gerçek bir endüstri yapısını andırıyor.

Gön-1 ve Gön-2 ulusal mimarlık ödülleri almı ş tır.

ARIOĞLU EVİ (1996) Yapı, en küçük birimine kadar kendisini olu ş turan parçalara ayrılmı ş ; bu parçalar, tıpkı evin mekan kurgusunda oldu ğ u gibi, kendileri, di ğ er parçalar ve bütünle olan ili ş kileri açısından irdelenmi ş ve açık, okunaklı bir ili ş kiyle yeniden bir araya getirilmi ş tir

Ya ş ama mekanı, zamanla olu ş abilecek kullanım biçimlerine kolaylıkla yanıt verebilecek ş ekilde, bölüntüsüz bo ş bir kutudur.

GÖRENER EVİ Denize ula ş an e ğ imli arazide topra ğ ı tutmak için yapılmı ş ta ş setlerin üzerine yerle ş ip, zeytin a ğ açlarının arsında kaybolan hafif bir ah ş ap kutu gibi görünmektedir.

Dı ş yüzeyleri ile iç yüzeyleri aynıdır. Kuzeye bakan yüz, resimle ş en birkaç küçük pencere dı ş ında tamamen kapalı, güneye bakan ise kapalıdır.

IRMAK LİSESİ (1999) Düzen duygusunu oluşturabilmek ve sürdürebilmek için bakılmadıkça görülmeyen, görülünce kolay anlaşılabilen akslar üzerine yerleşen sessiz, durağan, içinde olup bitenlerle tamamlanabilen bir iç mekan oluşturulmuştur.

TE Ş EKKÜRLER HAZIRLAYAN: EFNAN ER