B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Bilgisayar Destekli Öğretim
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Bilgisayar Destekli Öğretim
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Bilgisayar Destekli Ö ğ retim Programları De ğ erlendirmek.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
Bölüm 2 : Yapay Zeka nedir?
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ

 Bilgi Ça ğ ı gereksinimleri  Shift Happens: e=related

Ö ğ retim Teknolojisi ne yapar?  Ö ğ retim,  okullarda gerçekleştirilen planlı, denetimli ve örgütlenmiş ö ğ retme etkinlikleri  Ö ğ renme süreçlerini anlamak  Ö ğ retim metod ve mesajlarını tasarlamak  Ö ğ retim tasarımı süreçlerini uygulamak  Yapılan ö ğ retim çözümünü de ğ erlendirmek  Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak

Bilgisayar ve Ö ğ retim Kullanım AmacıÖrnek Kullanım İdari Amaçlı Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici programlar Alıştırma programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler

Bilgisayar destekli Ö ğ retim (BDÖ)  Bilgisayarların e ğ itim amaçlı kullanımı.  Çoklu ö ğ renme ortamı sa ğ lamakta,  Ö ğ rencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olmakta  Dikkat çekmekte  Soyut şeyleri somutlaştırmakta  Zamandan tasarruf sa ğ lamakta  Güvenli gözlem yapma olana ğ ı sa ğ lamakta  Tekrar tekrar kullanılabilmekte  İ çeri ğ i basitleştirerek anlaşılmasını kolaylaştırmakta

BDÖ Uygulamaları  Ö ğ retim yazılımları  Çoklu ortam-Hiper metin-Hiper ortam  Sanal gerçeklik  Yapay zeka  Zeki ö ğ retim sistemleri

1. Ö ğ retim yazılımları  Belirli bir konuyu ö ğ retmek için tasarlanırlar  Ö ğ renciler bilgisayar başında kendi hız ve yetenekleri do ğ rultusunda konuyu ö ğ renirler  Hazırlanış ve kullanış amacına göre 5 ana grupta toplanırlar:  Tekrar ve alıştırma yazılımları  Birebir ö ğ retim yazılımları  Benzetim yazılımları  Ö ğ retim amaçlı oyun yazılımları  Sorun çözme yazılımları

2. Çoklu Ortam-Hiper metin-Hiper ortam  Hiper metin: metin, dura ğ an grafik, resim, çizim veya tabloları içeren dü ğ üm ve ba ğ lantılar (sadece do ğ rusal olmayan metin)  Hiper ortam: hiper metin ile birlikte diyagram, animasyon, ses ve video içerirler.  Çoklu ortam: bilgisayar ortamını da içine alan hiper ortamlar.  Yalnız bilginin basit bir şekilde farklı yollar kullanıp sunulmasını de ğ il, bu yolların planlanmış bir program olarak bütünleştirilip kullanılmasını içerir

3. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality)  Bilgisayara dayalı etkileşimli bir çokluortam teknolojisi  İ nsan algılarının gerçek olmayan bir dünya ile yanıltılması

4. Yapay Zeka (Artificial Intelligence)  Zeka gerektiren işlerin makinelere (bilgisayarlar) yaptırılması çalışmaları ile u ğ raşan bilimdir. Bu çalışmalar:  Bilgi örüntüsünün seçilmesi  Sonuç çıkarma  Bilgiyi gözden geçirerek sonuç çıkarma ve problem çözme  Bilgi örüntüleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarma  İ nsanın ussal etkinli ğ ini ortaya çıkarmak ve belki de ussal yetene ğ ini geliştirmek

5. Zeki Ö ğ retim Sistemleri (Intelligent Tutoring System)  Neyi, kime, nasıl bilen, yapay zeka uygulamaları ile desteklenmiş bilgisayar yazılımlarıdır.  Geleneksel BDÖ sistemlerine bir alternatif olarak sunulmuştur.  Ö ğ renenin bilgi düzeyine uygun ö ğ renme ortamı sunar.  Bir zeki ö ğ retim sistemi mimarisindeki 4 temel ö ğ e:  Ö ğ renci modeli birimi  Ö ğ retici birimi  Konu alanı uzmanı birimi  Kullanıcı arayüz birimi

BDÖ Avantajları  Bireysel ve işbirlikli ö ğ renmeyi destekler  Bireysel hız  Çeşitlilik  Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma  Tutarlılık  Zaman ve mekan  Kayıt tutma  Etkin zaman kullanımı  E ğ itimde fırsat eşitli ğ i  Tehlikeli ve pahalı uygulamaların yapılması

BDÖ Sınırlılıkları  Altyapı ve maliyet  E ğ itici programların azlı ğ ı  Yüksek beklentiler önyargısı  Gerçek sosyal yaşantıya engel olması  Sa ğ lık endişeleri  Özel donanım ve beceri gerektirmesi  E ğ itim programını desteklememesi  Üretenler arasında koordinasyon eksikli ğ i