Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Proje, Performans Değerlendirme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
EBA DERS EBA V SINIF.
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Fatih Projesi ALT PROJELER Altyapı Donanım
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Soru bankası yazılımı:
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI UYGULAMASI 1.İlk yapılacak iş veri girişinden okul mevcut durumu onaylanacaktır. 2.Okul aile birliği.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
EBA v2 Öğrenim Yönetim Sistemi (LMS) kuruldu Zengin, etkileşimli içerikler hazırlandı.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Pre-Service Turkish Teachers’ Opinions About Children’s Literature
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İHSAN KURŞUNOĞLU ORTAOKULU ÇINARIN GÖLGESİNDE OKUYORUM PROJESİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ATATÜRK’ÜN ÖĞRENİM HAYATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
OKUMA.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sunum transkripti:

Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR Türkiye’de Okuma Faaliyetleri ve Kitap Okuma Takibine Yönelik Web Tabanlı Bir Sistem Önerisi Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR Akademik Bilişim Konferansı Sunumu - Mersin 2014

Sunum Planı Türkiye’ de Okuma Faaliyetleri 100 Temel Eser Genelgesi Çevrimiçi Takip ve Değerlendirme Sistemi Örnekler Sorular

Giriş> Türkiye’de Okuma(1/2) Düşünen, fikir üreten, bireylerin sayısının artması okuyan ve okuduğunu anlayan insanların artması ile sağlanabilir. Toplumların gelişmişlik düzeyleri de okuyan ve okuduğunu anlayan bireylerin oranı ile doğru orantılı olmaktadır.

Giriş> Türkiye’de Okuma(2/2) Okuma etkinliğinin her ne şekilde olursa olsun bireyin sözcük haznesi ve kavram gelişimini etkiler. Okur (2007) Dilin etkili kullanılmasında da kitap okumayla ya da okuma etkinlikleri ile elde edilmiş beceriler söz konusudur.

100 Temel eserin tavsiye edilmesinde amaç 2004- 2005 öğretim yılında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine tavsiye 100 Temel eserin tavsiye edilmesinde amaç 100 eserin öğrenim süresince okunmasının sağlanması ve kitap okumada öğrencilere yol gösterilmesi Pozitif eleştiriler Negatif eleştiriler

Sürecin Takip ve Değerlendirilmesi Negatif Eleştiriler: Sürecin Takip ve Değerlendirilmesi Arıcan, S. (2010) 141 öğretmen Katılımcıların yarısının süreci hiç takip etmedikleri internetten özete ulaşma ve takip sürecini yanıltma

Sürecin Takip ve Değerlendirilmesi Negatif Eleştiriler: Sürecin Takip ve Değerlendirilmesi Türk Çocuk Vakfı, (2009) Süreci değerlendirmeye yönelik ortak bir görüşün olmadığı Sürecin ölçme ve değerlendirilmesine yönelik bir çalışmanın yapılmadığı Sadece kitabın okunup okunmamasına ağırlık verilmiş

Çevrimiçi Takip ve Değerlendirme Çoktan seçmeli sorular Boşluk doldurma Doğru/ Yanlış

Önem Zamandan tasarruf sağlaması, Sürecin çevrimiçi takip edilmesi ve değerlendirilmesi; Zamandan tasarruf sağlaması, Öğrencilerin kitap okuma becerilerinin dolaylı olarak gelişmesi beklenirken, Öğretmenlerin kitap okuma etkinliklerini kontrollü bir şekilde yönetmesi ve öğrenci okuma performansını takip edebilmelerine yönelik bir araç geliştirilecek. Öğretmenlerin değerlendirme ve takibe yönelik iş yükü azalmış olacak.

Çevrimiçi Sistem Önerisi Önerilecek sistemin akış diyagramı

Yapılmış Örnekler (1/2) Accelerated Reader (AR): 70 binden fazla kitap 350 binden fazla quiz Ayrıntılı raporlama

Yapılmış Örnekler (2/2) Eğitim Bilişim Ağı (EBA): http://temeleserler.eba.gov.tr/ E-okul sistemi sınıf kitaplığı

İlginiz İçin Teşekkürler Sorular İlginiz İçin Teşekkürler