Pazar Araştırması. 2 3-4 Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Girişimci: Candan İŞVEREN
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Eğitimci Geliştirme Programı
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
Pazarlama Araştırması
Bölüm 5 Satış Süreci.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Bölüm 04 Veri Toplama ve Örnekleme
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Bolu İzzet Baysal Halk Eğitimi Merkezi ve A.S.O. GİRİŞİMCİLİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
BRANDING - MARKETING - TRADING
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

Pazar Araştırması

2 3-4 Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi kaynakları tespit etme

Pazar Araştırması Pazar Araştırması “Kendin yap” araştırması için temel araçlar Anket oluşturma Araştırmayı destekleme

Pazar Araştırması “Kendin yap” pazar araştırması Girişimcilerin genellikle varolan araştırmalardan edindikleri bilgileri kendi alanları ve kendi iş fikirlerinin öznel durumuna göre uyarlamaları gerekmektedir.

Pazar Araştırması “Kendin yap” araştırmasının değeri Belirlenmiş bir bedeli yoktur Güçlü öğrenme hedefleri vardır Büyük miktarda tecrübe anlamına gelir Pazarlama planı oluşturmayla bağlantılı değildir Pazarlama bilgi sisteminin oluşturulması için ilk adımdır

Pazar Araştırması Pazarlama araştırmasının bölümleri Bilgi ihtiyaçlarına göre araştırma stratejisine karar verme ve bir alan araştırmasıyla zaten edinilmiş olan bilginin kontrol edilmesi Araştırma araçlarını tespit etmek (anket) Örnekleme tekniğine karar vermek İşe alım tekniğine karar vermek Anketin hazırlanması Anketin denenmesi Anketin düzeltilmesi Anketi kullanan kişilerle görüşülmesi Verilerin girişi ve detaylandırılması

Pazar Araştırması Anket için ipuçları Kişisel görüşmeleri tercih edin Kapalı anketleri tercih edin Anket testi aracılığıyla kapalı sorular yaratın Likert cetveli kullanın Soruları tarafsızlaştırın Anketin hazırlanması için belirli bir yapıyı takip edin