Pazar Araştırması
2 3-4 Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi kaynakları tespit etme
Pazar Araştırması Pazar Araştırması “Kendin yap” araştırması için temel araçlar Anket oluşturma Araştırmayı destekleme
Pazar Araştırması “Kendin yap” pazar araştırması Girişimcilerin genellikle varolan araştırmalardan edindikleri bilgileri kendi alanları ve kendi iş fikirlerinin öznel durumuna göre uyarlamaları gerekmektedir.
Pazar Araştırması “Kendin yap” araştırmasının değeri Belirlenmiş bir bedeli yoktur Güçlü öğrenme hedefleri vardır Büyük miktarda tecrübe anlamına gelir Pazarlama planı oluşturmayla bağlantılı değildir Pazarlama bilgi sisteminin oluşturulması için ilk adımdır
Pazar Araştırması Pazarlama araştırmasının bölümleri Bilgi ihtiyaçlarına göre araştırma stratejisine karar verme ve bir alan araştırmasıyla zaten edinilmiş olan bilginin kontrol edilmesi Araştırma araçlarını tespit etmek (anket) Örnekleme tekniğine karar vermek İşe alım tekniğine karar vermek Anketin hazırlanması Anketin denenmesi Anketin düzeltilmesi Anketi kullanan kişilerle görüşülmesi Verilerin girişi ve detaylandırılması
Pazar Araştırması Anket için ipuçları Kişisel görüşmeleri tercih edin Kapalı anketleri tercih edin Anket testi aracılığıyla kapalı sorular yaratın Likert cetveli kullanın Soruları tarafsızlaştırın Anketin hazırlanması için belirli bir yapıyı takip edin