Sınıf bazında seçilen oyunlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
Advertisements

HAKEMLERİN RESMİ EL İŞARETLERİ
VOLEYBOL Kuralları.
FUTBOL VE KURALLARI.
HANGİ OYUNLARI OYNUYORUZ
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
MAÇ PROTOKOLÜ.
Arapsaçı Kaç kişiyle oynanır: Üç ve ya daha fazla kişiyle oynanır.
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
OYUNLAR.
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
ANTAJ İŞARETİ İki kolunu gergin şekilde vücudunun ön yönüne doğru uzatırsın ve avuçların hafif şekilde bir top tutartcasına eğridir.
BASKETBOL OYUN KURALLARI
Hentbol Oyun Kuralları
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
BASKETBOL.
“ FUTSAL OYUN KURALLARI.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI DERNEĞİ «TOPAÇ OYUNU»
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI DERNEĞİ «MENDİL KAPMACA OYUNU»
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ
HEPİMİZ OYNUYORUZ.
BASKETBOL.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI DERNEĞİ «TOMBİK ( DALYA-YEDİ KİREMİT ) OYUNU» OYUN KURALLARI.
HAYDİ GELİN ÇOCUK OLALIM
Okul Bahçeleri ve Oyun Alanları:
KURAL 1- OYUN ALANI Saha Zemini: Oyunlar; parke, kauçuk vb. voleybol oynanabilen zeminlerde oynanır. Sahanın rengi değişiklik gösterebilmekle birlikte.
Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
OYUN KURALLARI.
HENTBOL.
KURALLI OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
PAS & DÖNÜŞLER ISINMA AMAÇLI ÇALIŞMA
ONDALIK KESİRLERİ KULLANAN SPOR DALLARI
SPOR DALLLARINDA KULLANILAN ONDALIK KES İ RLER VE BU DALLARIN TANIMI.
BASKETBOL OYUN KURALLARI
Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
TOPAÇ OYUNU. OYUN ALANI 2M ÇAPINDA YAN YANA İKİ DAİRE.
I. Bölüm FUTBOL OYUN TEKNİKLER * FUTBOL (Toplu) OYUN TEKNİKLERİ:
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
HÜCUM SAVUNMA YERLEŞİK H. -BİREYSEL HIZLI HÜCUM -GRUP -TAKIM
Beden Eğitimi Öğretmeni
İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
SATRANÇ .
MASA TENİSİ OYUN KURALLARINI ÖĞRENELİM
OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI
OYUNLAR 2. KISIM İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
Okul Bahçeleri ve Oyun Alanları:
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
 Beyzbol Amerika Birleşik Devletleri’nde en yaygın iki spordan biridir. Bu sporun ne zaman ortaya çıktığı konusunda net bir bilgi olmamakla birlikte.
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
GÜLLE ATMA SUNUM
 7 kule, dalya gibi oyunlarla aynı özellikleri tombik oyunu en az 6 kişiyle 2 grup halinde oynanan bir oyundur. Oyun 5 – 8 adet yassı taş ve 1 adet top.
Volleyboll Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? İbrahim koca 28 İbni sina okulu.
Kural - 6 Diğer Hakemler.
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
Kural – 1 Oyun Alanı.
Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
Kural - 13 Serbest Vuruşlar.
Kural – 11 Ofsayt.
Basketbol Eyüp Yurtbay rekreasyon
Futbolda en çok karşımıza çıkan kurallar
VOLEYBOL Nasıl oynanır Voleybol nedir Voleybol sahası.
Sunum transkripti:

Sınıf bazında seçilen oyunlar 1.Sınıflar: Bowling Oyunu, Çift ayak atlama oyunu, El Değdirerek Bayrak Koşusu, Sepete Top atma 2.Sınıflar:Puanlı Hedef Oyunu, Dairesel Bayrak Koşusu,Koordinasyon Etkinliği 3.Sınıflar:Sek Sek Oyunu, İsabet Oyunu, İmdat Oyunu, Boş ev varmı? 4.Sınıflar:Mendil Kapmaca Oyunu, Fasulye Torbası Atma, Koordinasyon Koşusu

1.Sınıflar:Bowling Oyunu Oyuncu sayısı:10 (5 Kız-5 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: 2 adet 5 numara basketbol topu 10 adet lobut veya 1,5 lt dolu su şişesi (plastik)

SEPETE TOP ATMA ETKİNLİĞİ 3 METRE Her isabetli atış için 1 puan verilir.

SEPETE TOP ATMA ETKİNLİĞİ

KAZANIMLAR GELİŞİM HEDEFLERİ Dengeleme ve nesne kontrolü hareketlerini bir arada yapar. Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmalarına katılması gerektiğini kavrar Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyması gerektiğini kavrar Çabukluk gelişimi Reaksiyon gelişimi Koordinasyon gelişimi Kuvvet gelişimi Hareketlilik gelişimi

2.Sınıflar:Puanlı Hedef Oyunu Oyuncu sayısı:10 (5 Kız-5 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: Tenis topu 3m eninde 2 m boyunda bir isabet tahtası

KOORDİNASYON ETKİNLİĞİ

OYUNUN ADI:Boş Ev Var mı? OYUNUN YERİ: Salon veya Bahçe OYUNUN ARAÇ VE GERECİ: - OYUNUN SÜRESİ:3-4 Tekrar OYUNUN SEVİYESİ: İlköğretim 2. sınıf OYUNCU SAYISI: 15 ve üzeri

OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Koordinasyon, dikkat ve çabukluğu geliştirir. OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular daire şeklinde dizilirler ve yönetici seçilen oyuncu dairenin ortasına geçer. Her oyuncunun etrafına ortadaki hariç 1m çapında birer daire çizilir (onların evleri) Oyuna başlama işaretinden sonra oyuncular evlerini değişmeye başlarlar, aynı zamanda ebe dairenin içinde dolaşarak boş eve arar. Ebenin yarleştiği evin sahibi ebe olur ve oyun baştan devam eder. Bir evde fazla oyuncu bulunamaz. Ev kapma da eve birden fazla oyuncu girerse ilk giren oyuncu ev sahibi sayılır. Zorla evden çıkarma bilerek yol kesme çelme takma yasaktır. Oyunun oynandığı alan geniş ise daireler arası mesafe 2-4m olmalıdır

KAZANIMLAR GELİŞİM HEDEFLERİ Dengeleme ve hedef hareketlerini bireysel ve eşli olarak yapar Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyması gerektiğini kavrar Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmasına katılmaya istekli olur. Koordinasyon gelişimi Ritim gelişimi Kuvvet gelişimi Hareketlilik gelişimi Hedef gelişimi

3.Sınıflar:Sek Sek Oyunu Oyuncu sayısı:5 (3 Kız-2 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: Sek sek çizgisi ve tahta aparat. ( Oyun alanı, 45*45 cm kenarlara sahip 8 kareden oluşur. Üst üste üç kareden sonra 4 ve 5 numaralı kareler birbirine bitişik şekilde 3 numaralı karenin tam ortasına gelir. 6 numaralı kare 4 ve 5 numaralı kareler ile 7 ve 8 numaralı karelerin tam ortasında yer alır.)

Oyun Oynanışı: Başlangıç çizgisinden itibaren 1 nolu kutudan başlayarak tahta aparat atılır.2 nolu kutudan itibaren sekilerek gidiş ve dönüşü tamamlanan tur tahta aparatın alınmasıyla sonlanır.Bu şekilde 8 nolu kutu da dahil olarak aynen tekrarlanır.Tahta aparatın istenilen kutuya atılamaması,sekilirken çizgiye basılması,denge sağlanamayıp yere değen oyuncu durumunda oyuna diğer takım devam eder.Diğer takımın hatası durumunda da, oyuna 2.sırada ki oyuncu devam eder.Turu ilk tamamlayan takım kazanır.

Oyunun Adı: İsabet Oyunu Oyunun Yeri: Bahçe Araç-Gereç: 3 Top Yüksek kasa tebeşir Oyunun Süresi: 1 ders saati Oyunun Seviyesi: İlköğretim 3. Sınıf Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf öğrencileri Eğitsel Değeri ve Amacı  1. Öğrencilerin bakış ve uygulamada isabet yeteneklerini geliştirmek 2. El kol kasalarının gelişimine yardımcı olmak Açıklama: Öğrenciler iki gruba ayrılır aralarında 20 m uzaklık olacak şekilde ayrılıp birbirlerini görecek şekilde arka arkaya sıraya girerler. Önlerine başlangıç çizgisi çizilir gruplardan 10 m uzağa tam ortaya yüksek bir kasa konur kasanın üzerine de top konur. Her gruba birer top verilir. 

Öğrencilerden sırayla kasanın üstündeki topa ellerindeki topları atmaları ve kasadaki topu diğer grup tarafına düşürmeleri istenir. Kasadaki topu vurup diğer tarafa düşüren öğrenci grubuna iki puan kazandırır. Topu bir gruptan bir öğrenci atar sonra diğer gruptan bir öğrenci atar topu atan öğrenci kasadaki topu düşerse de düşürmese de sıranın en arkasına geçer. Tüm grup öğrencilerinin toplam 2 atış hakları vardır.  Oyunun Kuralları 1. Oyuncular başlangıç çizgisini geçip topu atamazlar  2. Her öğrencinin toplam 2 top atma hakkı vardır Ceza: Başlangıç çizgisini geçerek top atan öğrencinin atışı sayılmayarak öğrenci sıranın en arkasına geçer. 

Oyunun Adı: İmdat Oyunu Oyunun Yeri: Spor Salonu veya Bahçe Araç-Gereç: Tebeşir Oyunun Süresi: Oyunu Herhangi Grup Tamamlayınca Oyun Biter Oyunun Seviyesi: İlköğretim 3. Sınıf Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf Öğrencileri Eğitsel Değeri ve Amaç 1. Öğrencilerin bacak kaslarının gelişimine yardımcı olmak. 2. Yarışı ilk bitirme amacı olduğu için hızlı hareket etme ve başarı sağlamak için çaba harcamak 3. Takım çalışması yapıldığından başarının arkadaşlarıyla beraber kazanılıp paylaşıldığını öğrenmek.

Açıklama: Alana tebeşirle uzun bir çizgi çizilir çizginin sağına ve soluna 8-10 m uzaklığına eşit uzaklıklarla 2 kale çizilir. Oyuncular çizginin iki kenarına iki grup halinde kalelerini görecek şekilde sıralanırlar. Gruplardan birer kaptan seçilip kaleye konulur. Oyun başlayınca kaptanlar kendi kümelerine gidip en baştaki oyuncuyu elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni katılan kaptan olur. Eski kaptan işi bitince kalenin yanında bekler. Yeni kaptan kendi grubuna gider sıradaki bir kişiyi daha elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni gelen oyuncu kaptan olur oda aynı işlemi tekrarlar. Bu sırada kaleye gitmek için sırada bekleyen oyuncular imdat diye bağırır. Grup kalesine gruptaki tüm oyuncular gelince oyun biter. En son kaptan olan oyuncu oyunun bittiğini belirtmek için ortadaki uzun çizgiye basar. Hangi takım daha hızlı grup kalesine dolarsa oyunu o grup kazanır.

Oyunun Kuralları 1. Oyuncular çizilen uzun çizgiden diğer grup oyuncularının yanına geçemezler 2. Sırayla her oyuncu kaptan olmak zorundadır. 3. Kaptanlar oyuncuların kaleye sırayla götürmek zorundadır. 4. Kaleye oyuncu getiren kaptan işi bitince kalenin yanında beklemek zorundadır. 5. Kaptanın elini tutmadan hiçbir oyuncu yola çıkamaz. Oyun bittiğinde en son kaptan olan oyuncu orta çizgiye basmak zorundadır. Ceza 1. Kaptan oyuncuyu elinden tutmadan kaleye getirmek isterse ya da getirirse 2. Kaptanı beklemeden oyuncu yola çıkarsa süre değişmeden cezalı grup oyuna en baştan başlar.

KAZANIMLAR GELİŞİM HEDEFLERİ Adım al, sek ve koşarak sıçrama gibi karmaşık yer değiştirme hareketlerini yapar Hız ve kuvvet ayarlaması yaparak nesneleri hareket ettirir. Hareket ederken vücut ve alan farkındalığını geliştirir. Reaksiyon gelişimi Devamlılık gelişimi Koordinasyon gelişimi Kuvvet gelişimi Hareketlilik gelişimi Ritim gelişimi

4.Sınıflar: Mendil Kapmaca Oyunu Oyuncu sayısı:7 (3 Kız-4 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: 1 adet Mendil (9 metre eninde 18 metre boyunda bir saha)

OYUN ALANI 50 – 75 cm Çıkış için bekleyen oyuncu Set Dışı oyuncu Çıkış yapacak oyuncu Çap: 2,50 m 1 m uzunluğu 10 cm kalınlık Çıkış yapacak oyuncu Dip çizgiden 1 m Her bölme 30x40 cm 50 – 75 cm Çıkış için bekleyen oyuncu Set Dışı oyuncu Masa YEDEK OYUNCU YEDEK OYUNCU

Oyun Oynanışı: 2 Grubun oyuncuları karşılıklı olarak sahaya dizilirler.Ortada ki hakemin komutuyla her iki gruptan sırası gelen oyuncular koşarak hakemin elinde ki mendili alır. Rakip oyuncu tarafından dokunulmadan guruplarına geri dönmeye çalışırlar.Bitiş çizgisine dek dokunulmadan geçen oyuncu takımına 1 puan kazandırmış olur.Tüm oyuncular tamamlandığında puanı fazla olan grup kazanır.

Mendili hakemden alan çocuk,ortada tarafsız bölgedeyken dokunularak ebelenemez.Ancak mendil alındığı andan itibaren mendil hakemi tarafından yüksek sesle 20 den geriye doğru sayılır.bu sürenin bitiminde hala tarafsız bölgeden çıkılmamışsa mendili kapan çocuk elenir.