SECOND LİFE. SL kullanıcıları bir oyundan farklı olarak bulundukları ortamlarda gerçek hayata benzer aktivitelerde bulunurlar. Örneğin SL oturanı SL’de.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Çözümlerimizle İşinizde Değer Yaratalım
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin.
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Site Türleri ve Yapıları
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
21. Yüzyıl becerileri.
E-Öğrenme Nedir?
eTwinning araçları hakkında Bilgilendirme
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
İŞLETİM SİSTEMİ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
Bilgisayar Ağları İki veya daha fazla bilgisayarın bir araya gelerek oluşturdukları yapıya bilgisayar ağı denir.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
© 2012 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır. Kişi ekleme Kişiler listeniz iletişiminizi basitleştirir ve sizin için en önemli kişilerin uygunluğunu.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Bilgi Teknolojileri Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
GRUP VE İLETİŞİM.
CEMİL ŞAHİN Bilişim Tek. Öğrt.
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Berkay Ak STORAGE.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Gesture-Based Interfaces
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Öğretim Görevlisi Alper Talha Karadeniz Veri Tabanı 1
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

SECOND LİFE

SL kullanıcıları bir oyundan farklı olarak bulundukları ortamlarda gerçek hayata benzer aktivitelerde bulunurlar. Örneğin SL oturanı SL’de bir iş kurabilir, arazi satın alabilir, binalar inşa edebilir, bir kulübe veya konsere gidip vakit geçirebilir ve başkalarıyla tanışabilir

SL’ı diğer sanal sanal dünya uygulamalarından ayıran en belirgin özellik gerçek hayata çok benziyor olmasıdır. Örneğin bu ortamda giyiminden tutun yüz hatlarına kadar sanal bir karakteri ayrıntılarıyla oluşturmak, değiştirmek mümkündür. Dahası bu karaktere “davranışlar” seçeneğinden jest ve mimikler eklemek, uçmasını, koşmasını, yavaş yürümesini sağlamak mümkündü

Eğitimde second life SL’ın eğitsel açıdan kullanılabilirliği incelendiğinde ve yapılan çalışmalar dikkate alındığında SL’ın sadece grafiksel olarak 3D ortamlarının oluşturulmasıyla sınırlı olmadığı anlaşılmaktadır. Joseph’e göre SL aynı zamanda bireylerin başka bireylerle iletişim kurduğu, farklı iletişim ağlarının birbirine bağlandığı iletişim ağlarının oluşturulduğu yeni bir “sosyal ağ”dır

Gerçek yaşamla bağlantılılık SL bir “sanal dünya” uygulaması olduğu için nesneler gerçeğine uygun bir şekilde tasarlanmıştır. Kullanıcı merkezli bu ortamda olaylar tesadüfü ve eş zamanlıdır

Öğrenme görevlerini öğrenciler belirler SL’ta herhangi bir görev yönlendirmesi olmaksızın öğrenen kendi öğrenme görevlerini kendisi belirler. Dilediği zaman dilediği aktivite veya uygulamaya katılır

Karmaşık görevlerin kapsanması Bu platformda bireyin seçimleri ön plandadır. Bu nedenle öğrenme süreci birçok karmaşık görevi kapsar.

Görevleri farklı açılardan değerlendirme fırsatı Öğrenen, SL’ın herhangi bir ortamında ve zamanında başka ortamlara teleport özelliği sayesinde gidebildiği ve kullanıcılarla iletişime geçebildiği için seçtiği öğrenme görevlerini farklı açılardan değerlendirebilir.

İşbirliği fırsatı SL’ın en önemli özelliklerinden biri gelişkin bir “sosyal ağ” yapısında olmasıdır. Bu ağda çeşitli gruplar, kulüpler, şirketler, okullar vb topluluklar kurulup farklı amaçlarda işbirliklerine gidilebilir.

Öğrencinin inanç, değer ve yansıtmaları SL ortamında kullanıcının hareketleri için herhangi bir kısıtlama yoktur. Bununla birlikte birçok özellik bireyin yaratıcılığına bırakılmıştır

Farklı alanlara aktarılma SL ortamında bir aktivitenin yapılışı öğrenildiğinde o aktivite her ortamda uygulanabilir

Rekabetçi çözümler Gerçek hayattaki gibi bu ortamda da ticaret yapmak, ev sahibi olmak, arazi almak, şirket kurmak, alışveriş yapmak mümkün olduğu için rekabet kaçınılmazdır.

SL gibi kullanıcı merkezli sanal dünya uygulamaları, öğrenme zamanıyla birlikte bilgi erişiminde ve paylaşımında, öğrenme ortamının seçiminde ve tasarımında, ortam ve kullanıcılarla etkileşimde de aynı kolaylığı sağlamaktadırlar. Bu nedenle ister geleneksel sınıflarda olsun ister uzaktan eğitimde, hızla yayılan ve kolayca uyarlanabilen bu sanal dünya teknolojilerinden etkin bir şekilde faydalanılması büyük önem taşımaktadır.