Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BTO 310 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Advertisements

Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
BAKIŞ AÇISI.
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
“ÇOCUK-AİLE- D OKTOR İLİŞKİSİ” Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
DOKTORLUK.
DOKTORLUK Yiğit Özdemir 4/C sınıfı No:573.
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
ALGOL ALGOL:Parceus Takım yıldızında bulunan parlaklığı sürekli değişen yıldız çiftidir.(Tutulması ilk keşfedilen yıldız)
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
İletişim Fakültesi Dekanlığı Prof. Dr. Suavi AYDIN.
GRUP İNCİ Enes Baki BİLECAN Büşra YILMAZ, Erdal DEMİR, Güldeniz ÇETİN,
BİZ KİMİZ ? PROJESİ SONUÇ RAPORU.  TÜKD üyelerinin profilini ortaya koyabilmek amacıyla 14 sorudan oluşan bir anket formu düzenlenmiştir.  19 şubedeki.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
 Danı ş man Ö ğ retim Üyemiz: İ lknur BA Ş Y İĞİ T.
AYSUN ÖZÇELİK ANTALYA / KORKUTELİ.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
MetroPOLL Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi A.Ş. Cinnah Caddesi No: 67/ Çankaya/ANKARA Tel: (312) Faks: (312)
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Öğretmenlik Mesleği.
T.C. SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ GÖRÜNÜMÜ ÖDEVİ SEDA TÜRK.
1) Yiğit bu yıl 7 yaşına girdi. Yiğit 5 yıl sonra kaç yaşında olacaktır?
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ. Serbest etkinlikler Talim Terbiye Kurulunun tarihli ve 75 sayılı kararıyla ilköğretim 1. kademe literatürüne girmiştir…
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Elektronik ve Otomasyon Bölümü
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
Affedersiniz. Afiyet olsun Bol şanslar. Çok yaşa.
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi Tıp Fakültesi Öğrencisi Kimdir?

Grup Üyeleri Müge Arslan Eranıl Aslan Alican Ruşen Sinan Güneş Tuğba Sarkı Perihan Yağcı Esra Erdil Ahmet Bostancıoğlu

Amacımız Tıp fakültesi öğrencisini Tıp fakültesi öğrencilerinin, Diğer fakülte öğrencilerinin, Hastaların gözüyle tanımak.

Araştırma Bu araştırma rasgele örnekleme yöntemiyle toplam 145 kişi üzerinde anket uygulanarak yapılmıştır. Dağılım: Dönem 1: 24 Dönem 4: 24 Dönem 6: 25 Tıp dışı sosyal alan: 24 Tıp dışı mühendislik: 24 Hastalar: 24

Dönem 1 ve Dönem 4 Öğrencilerine Genel Bakış Cinsiyet: %38 Bay %62 Bayan   Dönem 1 Dönem 4 p Yaş (yıl) 18 23 0,001 Harçlık (TL) 372 596 Kahve (bardak) 1 2 0,02 Tiyatro (yılda) 3 0,01 Kitap (yılda) 14 10 0,2 Film (yılda) 43 29 0,1 *T Testi Uygulanmıştır

Doktorlukta Beklenen Aylık Kazanç   Dönem 1 Dönem 4 <3000 3000- 5000 6 (%25) 8 (%34) 5000-10000 12 (%50) 7 (%30) >10000

Öğrencilerin Tıp Fakültesini Seçme Nedenleri   Dönem 1 Dönem 4 Tıp Dışı Sosyal Mühendislik Hastalar Ekonomik Nedenler 7 14 15 19 Aile İsteği 3 1 Sosyal Statü 10 4 5 İnsanlara Yararlı Olma İsteği 13 6

Öğrencilerin Dal Seçimleri   Dönem 1 Dönem 4 Dönem 6 En Çok Tercih Edilenler 1 Göz Kardiyoloji 2 Çocuk Radyoloji 3 Kadın Doğum Dahiliye En Çok İstenen Cerrahi Bölüm Dahiliye Bölüm

Dönem 6 Öğrencilerinin Seçtikleri Uzmanlık Dalını Seçme Nedenleri Ekonomik:12 Kişi Çalışma Saatleri:15 Kişi Mesleki Tatmin:18 Kişi

Öğrencilerin Zorunlu Hizmete Bakışı   Dönem 1 Dönem 4 Dönem 6 Uygun Buluyorum 12 (%50) 7 (%30) 15 (%57) Uygun Bulmuyorum 6 (%25) 10 (%43) 4 (%15) Katlanılması Gereken Bir Zorunluluk Olarak Görüyorum 6 (%26) 7 (%26)

Öğrencilerin Annelerinin Eğitim Durumları Okuma yazma biliyor: 2 %2,7 İlköğretim mezunu : 11 %15,1 Ortaöğretim mezunu: 18 %24,7 Üniversite mezunu : 15 %20,5 Lisansüstü : 1 %1,4

Öğrencilerin Babalarının Eğitim Durumları Okuma yazma biliyor: 1 %1,4 İlköğretim mezunu : 7 %9,6 Ortaöğretim mezunu: 12 %16,4 Üniversite mezunu : 22 %30,1 Lisansüstü : 5 %6,8

Tıp Öğrencilerinin Evlenmek İstedikleri Kişilerin Meslek Grubu Doktor :25 Kişi %17,2 Başka Meslek :9 Kişi %6,2 Farketmez :13 Kişi %9,0

Tıp Dışı Üniversite Öğrencilerinin Evlenmek İstedikleri Kişilerin Meslek Grubu Evet :26 Kişi %17,9 Hayir :22 Kişi %15,2

Özel Muayenehane Açma Durumu Evet: 16 %61 Hayır: 10 %39

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Hobileri 1)Film İzlemek 2)Kitap Okumak 3)Müzik Dinlemek

Tıp dışı üniversite öğrencileri, tıp öğrencilerinin günlük ortalama kaç saat çalıştığını düşünüyor?   Tıp Dışı Sosyal Tıp Dışı Mühendislik 0-1 1 %4 1 %4 2-3 9 %36 4 %17 4-5 7 %30 11 %46 5 ve üstü 8 %33

Tıp Dışı Öğrencilerin, Tıp Öğrencilerinde Bulduğu En Büyük Eksiklik   Tıp Dışı Sosyal Mühendislik Sosyal hayatları yetersiz 16  % 67 10  %42 Kendilerine vakit ayırmıyorlar 5 %21 7  %30 Genel kültür sahibi değiller 1 %4 3 %11 Diğer 2  % 8 4  %17

Tıp Dışı Üniversite Öğrencilerinin, Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Yerinde Olup Olmama İstekleri   Tıp Dışı Sosyal Tıp Dışı Mühendislik Evet 8 %33  10 %42 Hayır 16 %67  14 %58

Tıp Dışı Üniversite Öğrencilerinin Kendilerini Tıp Öğrencilerine Emanet Edip Etmemesi   Tıp Dışı Sosyal Tıp Dışı Mühendislik Evet 16 %67 21  %87 Hayır 8 %33 3 %13 

Hastalara Göre Bir Öğrencinin Kan Almasının Uygunluğu Uygun : 12 Kişi %50,0 Uygun Değil : 7 Kişi %29,2 Kararsızım : 5 Kişi %20,8

Hastaların Bir Öğrencinin Tanı Ve Tedavisine Güveni Güvenirim : 9 Kişi %37,5 Güvenmem : 10 Kişi %41,7 Emin Değilim : 5 Kişi %20,8

Hastaların Doktorlara Söyledikleri Her Şeyi Öğrencilere Söyleme Durumu Söylerim : 8 Kişi %33,3 Söylemem : 12 Kişi %50,0 Farketmez : 4 Kişi %16,7

Bizi Dinlediğiniz İçin Çok Teşekkür Ederiz…