Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Advertisements

Spor Pedagojisi.
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Yrd.Doç.Dr. Ali Murat SÜNBÜL Selçuk Üniversitesi, Egt.Fak.
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Felsefe-Bilim İlişkisi
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Nitel Araştırma Desenleri
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
MUSTAFA GÜLTEKİN Matematik A Şubesi.
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TEORİLERİ SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL NİCEL.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Teori)
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
* Konunuzu buraya yazın
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
* Konunuzu buraya yazın
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında (performansında) kendi yaşantısı yoluyla istendik değişmeler meydana getirme süreci şeklindedir (Baştürk ve Taştepe, 2013).

Hedefler sınıflandırılırken, genellikle, öğretme- öğrenme etkinliğiyle ulaşılmaya çalışılan temel öğrenme türü belirleyici olmaktadır. Başka sınıflandırmalar olmakla birlikte, sıklıkla tercih edilen sistem Bloom ve arkadaşlarının geliştirmiş olduğu sistemdir (Bloom vd., 1956; Kratwohl, Bloom ve Masia, 1964).

Belirli bir alana özgü bilgiler Terimler Bilgisi

Olgular Bilgisi:

Belirgin bir alanla ilgili bilgilerle uğraşma araçları ve yolları bilgisi Alışılar bilgisi:

A)1/15 B) 2/15 C) 1/5 D)4/15 E)1/3

Ölçütler bilgisi:

Bir alandaki evrenseller ve soyutlamalar bilgisi İlke ve genellemeler bilgisi: Örnek 1: Evren, örneklem arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu şema çizerek açıklayınız?

Kuram ve yapılar bilgisi:

Yorumlama

Yordama

Öğelerin analizi

İlişkilerin analizi

Örgütleme ilkelerinin analizi

Özgün bir iletişim muhtevası oluşturma

Bir plan veya işlemler takımı önerisi oluşturma Örnek 1: “Televizyon izlemenin çocukların sosyal davranışları üzerine etkisi” konulu bilimsel bir araştırma yapmak için bir plan oluşturunuz. Örnek 2: Farklı özellikte suların bitkilerle etkileşimi üzerine bir deney tasarlayınız.

Soyut ilişkiler takımı geliştirme Örnek Nitel araştırma desenlerini olumlu ve olumsuz yönleriyle inceleyerek, yeni bir nitel araştırma deseninde bulunması gereken özelliklerin neler olabileceğini ortaya koyan bir çalışma hazırlayınız

İç kanıtlar bakımından yargılama Örnek 1: Bir matematik öğretmeni derste şöyle bir tanım yapmıştır. “Bir pozitif tam sayı, kendisinden farklı en büyük üç pozitif tam sayı böleninin toplamına eşit ise bu sayıya, yarı mükemmel sayı denir.” Örnek: 18 bir yarı mükemmel sayıdır. Çünkü 18’in pozitif tam sayı bölenleri sırasıyla 1, 2, 3, 6, 9 ve 18 olup kendisinden farklı pozitif bölenlerinin en büyük üç tanesinin toplamı, 9+6+3=18’dir.

Dış kanıtlar bakımından yargılama