Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
REHBERLİK DERS II.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI OKUL SÜTÜ ; Özel okullar dahil, anasınıfı ve ilkokul öğrencilerine, eğitim öğretim yılının ikinci döneminde (11/02/ /06/2013.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORDU MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
Sınav Rehberliği Konusunda
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MALATYA DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü T.C. MALATYA VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Projenin Adı.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KÜTAHYA DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ(KÜDEP)
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Malatya Değerler Eğitimi Projesi
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
9.SINIFLAR AİDİYET DUYGUSU GELİŞTİRME PROJESİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir… İlke 1. Değerler boşluk kabul etmez… Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…

İlke 2. Kalıtımla geçmez; çevresel etkenlere göre biçimlenir Değerler, Genetik Yollardan Geçmez; Aile Ve Okul Gibi Ortamlarda Öğrenilir…

İlke 3. Yaşayarak, görerek ve hissederek öğrenilir… Değerler, Çocukların Yaşadıkları Ortamlarda; Yaşanılarak, Gözlenerek Ve Hissedilerek Öğrenilir…

İlke 4. Her zaman ve her yerde eğitimi gerektirir… İnsanın, yaşadığı her zaman ve mekan, değer eğitiminin kapsamındadır…

İlke 5. Zihin, kalp ve davranış üçgenine oturur… Zihin ikna olmalı… Kalp, benimsemeli… Beden, sergilemelidir…

İlke 6. Red-kabul belirginliğine göre biçimlenir Değerler, Toplumsal Ve Kurumsal Kabul Redlere Göre Biçimlenir…

İlke 7. İç ve dış tutarlılık gerektirir… Hem Değerlerler Arasında, Hem De Söylem - Eylem Arasında Tutarlık Gerekir…

Sağlıklı Kişiliğin Temel Taşlarını Oluşturan, PROJENİN AMACI: Kaman İlçesindeki Anaokulu, İlkokul, Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinin Sağlıklı Kişiliğin Temel Taşlarını Oluşturan, Toplumsal Değerler Konusunda Kazanımlarını Ve Farkındalık Düzeylerini Arttırmak, Akademik Bilgi Ve Gerçek Hayatta Rehberlik Edecek Ahlaki Değerlerle Donatılmış Öğrenciler Yetiştirmek, Öğrencilerin İç Motivasyonlarını Geliştirmek. İletişim Becerileri Yüksek Bireyler Yetiştirebilmek, Öğrencilerin Kendini Tanımasını, Yeteneklerini Keşfetmesini, Bu Yeteneklerini Hayatında Doğru Ve Faydalı Bir Şekilde Kullanmasını Sağlamaktır.

PROJENİN SÜRESİ: 2013-2014 2. Yarıyılında Ve 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılının Tamamında Uygulanacaktır…

KEDEP OKUL PROJE YÜRÜTME KURULU : Bağımsız Anaokullarında Okul Müdürü (Başkan) Okul Müdür Yardımcısı Okul Rehber Öğretmeni (varsa) Üç Okul Öncesi Öğretmeni Okul Aile Birliği Başkanı Her sınıftan bir velinin katılımından oluşur.

KEDEP OKUL PROJE YÜRÜTME KURULU : İlkokullarda: Okul Müdürü (Başkan) Okul Müdür Yardımcısı Okul Rehber Öğretmeni Sınıf öğretmeni 1 Sınıf öğretmeni 2 Sınıf öğretmeni 3 Okul Aile Birliği Başkanı Okul Öğrenci Meclisi Başkanından oluşur. İlkokul Ortaokul Birlikte Olan Okullar: Okul Müdürü (Başkan) Okul Müdür Yardımcısı Okul Rehber Öğretmeni Sınıf öğretmeni 1 Sınıf öğretmeni 2 Branş öğretmeni Okul Aile Birliği Başkanı Okul Öğrenci Meclisi Başkanından oluşur.

KEDEP OKUL PROJE YÜRÜTME KURULU : Ortaokullarda: Okul Müdürü (Başkan) Okul Müdür Yardımcısı Okul Rehber Öğretmeni Farklı branşlardan üç öğretmen Okul Aile Birliği Başkanı Okul Öğrenci Meclisi Başkanından oluşur.

KEDEP OKUL PROJE YÜRÜTME KURULU : Liselerde: Okul Müdürü (Başkan) Okul Müdür Yardımcısı Okul Rehber Öğretmeni Farklı branşlardan üç öğretmen Okul Aile Birliği Başkanı Okul Öğrenci Meclisi Başkanından oluşur.

Değerler Eğitimi Projesinin Uygulanması: UYGULAMA İLKE, ESASLARI VE FAALİYETLERİN AKIŞI   Değerler Eğitimi Projesinin Uygulanması: Değerler Eğitimi Projesi, proje ile ilgili hazırlanan faaliyetler ve kitapçık rehberliğinde Ek-1’de sunulan takvime göre eğitim kademesine göre her okulda uygulanmaya başlanır. Proje kapsamında aşağıdaki faaliyetlerde, proje çalışma ekibi tarafından verilecek olan değer konusuna uygun olarak hazırlanmış materyaller ve etkinlikler kullanılır. Bu etkinlikler il çalışma ekibinin önerileri doğrultusunda ve okul idaresinin uygun gördüğü ders saatlerinde o dersin öğretmeni tarafından uygulanır. Sınıf İçi Etkinlikler: Afiş: Pano: Aile Mektupları: Münazara: Örnek şahsiyetin daveti: Veli Semineri: Tavsiye edilecek kitaplar: Görsel Faaliyetler: Üst Sınıflardan Alt Sınıflara Mektup:

Her Okul ve Kurumda Uygulanacak Sabit Faaliyetler (1) Proje kapsamında uygulaması sabit olan etkinliklerdir. Sınıf İçi Etkinlikler: Proje kapsamı doğrultusunda olmak üzere ders dışı etkinlik olarak ve derslerde konu ile bağlantı kurularak uygulanacak. Okul Panosu Oluşturma: Proje kapsamında okul ve kurumlarda okul ve kurum ekibince ayrıca bir değerler eğitimi panosu oluşturulur. Bu panoda o ayki konuyla ilgili güzel sözler, hikâyeler, resimler veya afişler yer alır. Okul Öğrenci Meclisinin aktif rol alması sağlanır. Sınıf Panosu Oluşturma: Proje kapsamında okul ve kurumlarda okul ve kurum ekibinin rehberliğinde ayrıca her sınıfta da sınıf rehber öğretmeninin gözetiminde bir değerler eğitimi panosu oluşturulur. Bu panoda o ayki konuyla ilgili güzel sözler, hikâyeler, resimler veya afişler yer alır.

a-O ay ki değer konusuyla ilgili yapılan faaliyetlerin anlatımı. Her Okul ve Kurumda Uygulanacak Sabit Faaliyetler: (2) Proje kapsamında uygulaması sabit olan etkinliklerdir. Sınıf İçi Etkinlikler: Proje kapsamı doğrultusunda olmak üzere ders dışı etkinlik olarak ve derslerde Afiş: Her okul ve kuruma o ayki değer konusunu yansıtan afişler gönderilerek okul ve kurum ekibi tarafından panolara asılması sağlanır. Okul Öğrenci Meclisinin aktif rol alması sağlanır. Aile Mektupları: Her değer eğitimi konusunun başlangıcında proje çalışma ekibi tarafından oluşturulmuş, okul ekibi tarafından ise velilere gönderilecek mektuplardır. Bu mektuplar, takvimde belirlenen değerler konusunun işlenmesine başlanmasıyla birlikte velilere gönderilir. İçeriğinde ise o ayki işlenecek konu hakkında bilgiler yer alır. Öğrencilerden velilere mektup: her değer eğitimi konusunun bitiminde öğrenciler tarafından anne ve babalarına işlenen konuyla ilgili bir mektup yazılır. Bu mektup iki ana bölümden oluşur. a-O ay ki değer konusuyla ilgili yapılan faaliyetlerin anlatımı. b-Öğrencinin o ay ki değer konusuyla ilgili duygu ve düşünceleri.

Her Konunun Ve Uygulama Takviminin Bitiminden Sonra Değerlendirme: Her Konunun Ve Uygulama Takviminin Bitiminden Sonra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Resmi Web Sayfasında Verilen Etkinlik Değerlendirme Formu Bir Sonraki Ayın İlk Haftası İçerisinde Okul Ve Kurum Değerler Ekibi Tarafından Doldurulur.

Her Okul ve Kurumda Uygulanacak Değişken Faaliyetler: İşlenecek değerler konusuna göre proje çalışma ekibi tarafından internet sitesinden önerilecek çalışmalardır. Okul ve kurum kendi sosyoekonomik seviyesini ve şartlarını göz önünde bulundurarak bu faaliyetlerden uygun olanı seçer ve uygular. Geziler Münazara Örnek Şahsiyetin Daveti Yarışma (Kompozisyon, şiir) Veli Semineri Görsel Faaliyetler (Sinema, tiyatro, çizgi film, kukla gösterisi ) Üst Sınıflardan Alt Sınıflara Mektup Tavsiye edilebilecek kitaplar Anne- Baba Eğitimi

TEŞEKKÜRLER