20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
AÇILAR Açı ve Açı Ölçme.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
AÇILAR Açı ve Açı Ölçme.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -3-
Ölçme ve Değerlendirme
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Bilgisayar Destekli Eğitim
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Merkeze Yayılma Ölçüleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Ölçme ve Değerlendirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
Yaygın eğitim 1.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bireyi tanıma ve teknikleri
Sunum transkripti:

20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ

GİRİŞ Bu bölümde eğitimde ölçme sonuçlarına dayalı olarak not verme ve değerlendirme yapmanın önemi ve izlenecek yollar anlatılacaktır.

EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME VE NOTLAR Güdüleyici Olarak Not Öğrenme Etkinliklerinin Rehberliği İçin Not Öğrenim ve Meslek Rehberliği İçin Not Kişisel Gelişmenin Ölçüsü Olarak Not Sınıflama Kararlarının Dayanağı Olarak Not

DEĞERLENDİRMENİN ÜÇ ÖGESİ Öğrenciye verilen not, öğretmenin öğrenci başarısı hakkında ulaştığı görüşün bir ifadesidir. Her kararda üç öge bulunur. Bunlardan biri bir gözlem veya ölçme sonucu, ikincisi bir ölçüt, üçüncüsü ölçme sonucu ile ölçüt arasında bir işlemdir.

NOTUN DAYANACAĞI ÖLÇME SONUÇLARI Yapılış Amacına Göre Değerlendirme

DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN ÖLÇÜTLER Mutlak ölçüt Bağıl ölçüt Ülke Çapında Normlar

NOT VERMEDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

Kullanılan Ölçüte Göre Not Verme

Mutlak Değerlendirme

Bağıl Değerlendirme

Normal Dağılım Eğrisine Göre Not Verme

ÖZET En geniş tanımıyla değerlendirme bir durum, bir olay, bir kişiye ilişkin karar vermektir. Yapılan ölçme işlemi sonucu elde edilen sayı ya da sembol tek başına bir anlam taşımaz. Değerlendirme için, ölçme işlemiyle aynı özellikteki “birimdeki” ölçüt ile karşılaştırmak gerekir. Bu karar verme sürecine değerlendirme denir.

Sürecin değerlendirilmesi gereken durumlarda ya da üst düzey düşünme becerilerinin olduğu kazanımlarda öğrencinin bilgisinin yanında beceri ve yeteneğinin de etkili olduğu durumlar için tümel değerlendirmenin yapılması gerekmektedir. Öğrencinin süreç içinde gözlenmesi üst düzey düşünme becerilerinin değerlendirilmesi için tümel değerlendirme yapılmalıdır.

Değerlendirme yapmak için üç ögeye dikkat etmek gerekir; notun dayandığı ölçme sonucu, değerlendirme için gereken ölçüt ve değerlendirme ölçeğidir.