Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Advertisements

BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Derya Duygu KARSLI
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Öğretmen-Veli İşbirliği İçin Web Tabanlı Platform Projesi
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Program Geliştirme Modelleri
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
EBA v1 (2012 – 2015) ARTILARI Herkese açık güvenilir içerikler Bireysel ve sınıf öğrenmesine katkı Paylaşım yapma imkanı İçerikler tek adreste Dünya’nın.
Öğretmen Merkezli Egitim
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTSEL OYUNLAR.
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması

Bu Konferansın Amacı;  Dil e ğ itimi ile ilgili temel konuların tartışılması ve bilgi ve deneyimlerin paylaşılması ile  Elde edilen sonuçların ulusal bir dil e ğ itim stratejisi ve eylem planı geliştirmede temel olarak kullanılması yoluyla Dil E ğ itimine İ lişkin Ulusal Bir Stratejinin oluşturulmasına önayak olmaktı. Söz konusu Ulusal Stratejinin Genel Hedefi:  ö ğ rencilere modern dünyada yerlerini alıp hoşgörü ve barış ortamına katkıda bulunmalarını sa ğ lamaktır.

Yapılacak İşlerin Arkasındaki Teorik Süreç  Ö ğ renciler, daha iyi bir anlayışla, hoşgörü ve barış ortamına katkıda bulunacaklardır.  Ö ğ renciler, yüksek seviyedeki dil becerileriyle iş hayatına atılabileceklerdir;  Ö ğ renciler, uluslar arası göstergelerle ölçümlenen daha yüksek seviyede yetkinlikler kazanacaklardır;  Ö ğ renciler, dil ö ğ reniminin gelecekteki yaşamlarıyla ba ğ lantısını anlayacaklardır;  Ö ğ renciler okulda e ğ itimlerine devam edeceklerdir;  Ö ğ renciler; dil ö ğ renimini çok daha etkin bir süreç olarak algılayarak hayatlarıyla yakından ilişkili oldu ğ unu göreceklerdir; GEL İ ŞM İ Ş D İ L Ö Ğ REN İ M İ

‘Ulusal Dil Öğrenim Stratejisi’ (1) Bana göre, bu Konferansa katılan meslektaşlarımdan da edindi ğ im bilgilere dayanarak, bu ba ğ lamda geliştirilecek ulusal bir stratejinin aşa ğ ıdaki hususlara odaklanması gerekmektedir:  Ö ğ rencilerin kendi ö ğ renimlerini de ğ erlendirebilme becerilerinin geliştirilmesi yoluyla, ö ğ rencilerin kendilerine,  Ö ğ retmenlerin, dil e ğ itimini verme yöntemlerini ve bu sürece yönelik tutumlarını de ğ iştirmelerine yardımcı olacak gerekli deste ğ i kendilerine vermek yoluyla, okullardaki dil e ğ itimi veren ö ğ retmenlere;  Okullarındaki gerekli de ğ işimin desteklenmesi sürecine dahil edilecek olan okul yöneticilerine;

‘Ulusal Dil Öğrenim Stratejisi’ (2) … ulusal bir stratejinin aşa ğ ıdaki hususlara odaklanması gerekmektedir:  Ö ğ retmenlere; genç yaştaki çocuklara dil ö ğ retimi konusunda yardımcı olacak stratejilerin geliştirilmesi yoluyla, genç yaştaki çocuklara yönelik ö ğ retim yöntemlerine;  Hizmet öncesi e ğ itim ile genç yaştaki çocukların dil becerilerine yönelik koçluk sistemlerinin gözden geçirilmesi yoluyla, üniversiteden yeni mezun olan ö ğ retmenlere;  E ğ itim ö ğ retim ve sınıf içi dil ö ğ renimi ile ilgili gelişmeleri uygulayacak kilit pozisyondaki ö ğ retmenlerin becerilerinin geliştirilmesine;

‘Ulusal Dil Öğrenim Stratejisi’ (3) … ulusal bir stratejinin aşa ğ ıdaki hususlara odaklanması gerekmektedir:  Bu yönde gerekli rehberli ğ i sa ğ layacak ve ö ğ retmenler için dil becerilerinin kazandırılması sürecinde kullanılacak yöntem ve teknikler açısından örnek teşkil edebilecek materyallerin geliştirilmesine  Dil becerilerinin gelişimi ile ilgili çıktılara odaklanan ve ö ğ retmenler ile ö ğ rencilere, beceri seviyelerini, uluslararası standartları baz almak suretiyle belirleme olana ğ ı sa ğ layacak bir de ğ erlendirme sisteminin oluşturulmasına  Farklı bölgelerdeki e ğ itim, ö ğ retim ile ölçme ve de ğ erlendirme alanlarındaki iyi örneklerin ortaya çıkarılmasını öngören bir temel araştırmanın yapılmasına.

İ çerik/Okullar Ö ğ retim Programları E ğ itim Materyaller Genel Hedefler Ö ğ renmeDe ğ erlendirme Ö ğ retmen Merkezleri Koçluk Ulusal Bir Stratejinin Unsurları Tasarım ve Geliştirme= uyum