Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
HAYAT BOYU ÖĞRENME İÇİN AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Hayat boyu öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ), yeterliliklerin anlaşılması için yeni.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
AKREDİTE EĞİTİM ÖĞRETİM Eğitim kuruluşlarının akreditasyonu, eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşlarının ilgili ulusal yeterlilikte tanımlanan eğitim programının.
MEGEP «İş» ve «İnsan» birbirini tamamlayan iki unsurdur. İnsanın yetkin ve mutlu olabilmesi, toplumun ekonomik ve sosyal hayatına katkıda bulunabilmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
ULUSAL MESLEK STANDARDI Ulusal Meslek Standardı (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından kabul edilen.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Toplam Kalite Yönetimi
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi ECVET Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Kopenhag Deklarasyonu, ECVET (Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi) sistemini başlatmıştır. Kopenhag Deklarasyonu (Kasım 2002); farklı ülkeler arasında ve farklı seviyelerde yetenek ve/veya becerilerin şeffaflığı, kıyaslanabilirliği, transfer edilebilirliği ve tanımlanmasının, mesleki eğitim öğretim için kredi transfer sistemi de dahil olmak üzere referans seviyeleri, ortak sertifikalandırma prensipleri ve ortak ölçümler oluşturarak nasıl geliştirilebileceğine öncelik vereceğini ileri sürmüştür. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Buna göre kurulan ECVET’in amacı, Öğrenim çıktı ve başarılarının şeffaflığını ve tanımlanmasını, Bütün program ve kursları, modül ve üniteleri, kapsayarak, öğrenim çıktı ve sonuçlarını çeşitli mesleki eğitim sistemleri içinde ve arasında, formal, non-formal ve informal mesleki eğitim öğrenimleri arasında transferi, 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Öğrenimin ne zaman ve nerede meydana geldiğinden bağımsız olarak, tam ya da kısmi niteliklerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve sertifikalandırmasına katkıda bulunarak, bir yandan eğitim/öğretim/öğrenim faaliyetleri ve programları arasından tanımlamayı ve diğer yandan kısmi ya da tam niteliğe doğru ünitelerin, birimlerin (units) toplanmasını, Coğrafik, mesleki ve profesyonel değişim de dahil olmak üzere, informal, non-formal ve formal eğitim/öğretim/eğitim süreçleri içinde değişimi, 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Ulusal sınırlar ötesinde, otoriteler, eğitim öğretim sağlayanlar, öğretmenler ve öğrenciler arasında işbirliğini kolaylaştırarak hayat boyu öğrenime katkı sağlamaktır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET’in prensipleri; Aşağıdaki prensipler, sistemin ortak bir anlayışını sağlayarak ve böylece eğitim sağlayanlar arasında işbirliğini ve karşılıklı güveni artırarak, ECVET’in ulusal ve Avrupa seviyesinde nasıl uygulanması ve geliştirilmesi gerektiğini özetlemektedir. Prensipler yüksek öğrenimdeki Avrupa Kredi Transferi Sistemi (ECTS) ile uyumlu olmalıdır. İki kısma ayrılmışlardır: 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET bireysel gelişimi ve istihdamı desteklemeyi amaçlar. ECVET, değişim ve serbest dolaşımın bireysel hak olduğu Avrupa bağlamındaki öğrenciye odaklaşır. ECVET bireysel gelişimi ve istihdamı desteklemeyi amaçlar. ECVET resmi VET sistemlerine eşit girişi sağlar ECVET, gönüllü katılıma dayanan bir Avrupa merkezden dağılımlı sistemdir. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET, nitelikler, prosedürler (prosedürlerin değerlendirilmesi ve tanımlanması) ve yapılar (VET sistemleri organizasyonları, aktör ve uygulayıcıların kurumsal sorumlulukları) açısından şeffaflığı gerektirir ve artırır. ECVET, bilgi, beceri ve yeteneklerin ve mobil VET öğrencilerinin başarı seviyesi açısından ‘yabancı’ VET sağlamadaki güveni artırmayı amaçlayan karşılıklı güvene dayanır. ECVET, boyutu, statüsü, özerklik derecesi, VET’in kendi kanuni yapısından bağımsız olarak herhangi bir VET sağlayıcısı tarafından kullanılabilir. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET, yeni Europass’in, Ortak Kalite Güvencesi Çerçevesinin, non-formal ve informal eğitimin tanımlanması ve geçerliliği ile ilgili ortak Avrupa prensiplerinin uygulanmasını tamamlamalı, desteklemeli ve katkıda bulunmalıdır. ECVET, bir bütün olarak VET için dizayn edilmiştir (formal ve non-formal VET sistemleri, informal öğrenim ve başlangıç ve sürekli VET). ECVET, formal ya da non-formal VET sistemlerinden gelmelerine bakılmaksızın öğrencilerin resmi VET sistemine herhangi bir seviyeden katılımını sağlayacak şekilde dizayn edilir. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET, iki ya da çok yönlü değişim durumunda kullanılabilir. ECVET, ulusal ya da bölgesel bağlamda da uygulanabilir (bölgeler arası değişim veya non-formal ve formal VET sistemleri arasındaki değişim durumlarında) ECVET, diğer dünya bölgelerinde, daha geniş uluslar arası değişim durumlarında uygulanabilir. ECVET, iki ya da çok yönlü değişim durumunda kullanılabilir. ECVET, yüksel öğrenimdeki mevcut Avrupa Kredi Transfer Sistemi ile uyumlu olmalıdır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET’in Paydaşları ECVET’in, öğrenciler, mesleki eğitim ve öğretim veren kurumlar, mesleki eğitim ve öğretim otoriteleri, sosyal ortaklar ve iş verenler şeklinde bir dizi paydaşları bulunmaktadır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

a) öğrenciler (learners): ECVET hayat boyu öğrenim faaliyetleri ile beraber hem genç hem de yetişkin öğrenciler için dizayn edilmiştir. Öğrencilerin biyografileri, öğrenim şekilleri (resmi/gayrı resmi) ve motivasyonları (beceri ve yeteneklerin kazanımı, istihdam) dikkate alınmaksızın uygulanabilir. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

b) Mesleki eğitim öğretim verenler: ECVET içinde, Mesleki eğitim öğretim verenler alıcı kuruluşlar (receiving bodies) veya gönderici kuruluşlar (sending bodies) olarak adlandırılır. Bunlar okullar, yetişkin eğitim merkezleri, eğitim şirketleri veya bunların bir birleşimi olabilir. Alıcı kuruluş, (receiving body) mukabil VET sistemleri içinde  kendi bilgi, beceri ve yetenek setine göre, daha önceki eğitim veren ve/veya öğrenci tarafından belgelendirilen önceki öğrenim başarılarına verilecek kredi miktarına karar verir. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

c) Mesleki eğitim öğretim otoriteleri: VET otoriteleri kendi sorumluluk alanlarına göre ECVET’e katılırlar. Kendi faaliyet alanlarına göre diğer paydaşlara rehberlik eder ve destek verirler. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

d) Sosyal ortaklar: Sosyal ortaklar, her bir üye ülkenin kurumsal çerçevesi içinde, mevcut öğretime tek yanlı yaklaşımlara ilaveten yetenek ve niteliklerin ortaklaşa yapılacak  gelişimini teşvik eden şartların ortaya çıkarılmasını ister. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Sosyal ortaklar, coğrafi ve mesleki değişimi kolaylaştırmak ve iş pazarının verimliliğini artırmak için, hem işçi hem de işyeri için şeffaflık ve transfer edilebilirliği geliştirmek maksadıyla diyalogu artırmanın gerektiğini düşünür: yeteneklerin tanınması ve geçerliliği ile ilgili araçların gelişimini artırma, transfer edilebilir nitelikler için sistem oluşturma 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

e) İşverenler: Kendi ulusal VET sistemlerine göre, işverenler mesleki eğitim verenler olarak ECVET ile ilişkilidirler. ECVET’in uygulanması ile ilgilidirler ve nitelik programı ve ECVET’in VET otoriteleri ve kuruluşlarına faydaları hakkında geri plan sağlarlar. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

ECVET’in, kredi, nitelik programlarının dizaynı, tanınma/geçerlilik, mesleki eğitim için ortak referans seviyeleri çerçevesi gibi diğer özellikleri bulunmaktadır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Kredi (değer) Krediler, öğrenim sonuçları temeline dayalı olarak, ünitelere atfedilir Öğrenim sonuçları, bilgi, beceri ve yetenekler açısından tanımlanır. Öğrenim sonuçları, referans seviyeleri (nitelikler) çerçevesi, ve iş pazarı bölümleri (mesleki profiller) ile ilişkili olarak düşünülür ve ulusal/bölgesel veya iş pazarı bağlamında mevcut referanslarla ilişkilendirilmelidir. Faklı öğrenim yolları kıyaslanabilir ve hatta eşit öğrenim sonuçlarını ortaya çıkarabilir. Bu farklılıklar ünitelerin kredi değeri üzerinde illa da direk etkiye sahip olması gerekmez. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Nitelik programlarının dizaynı ECVET’in uygulanması, eğitim/öğretim programının (pratik veya teorik) dizaynı açısından belli ön şartlara sahiptir. Bu dizayn ana elemanlar olarak üniteler ve modülleri içerir. Bir ünite, niteliğin veya müfredatın veya nitelik programının ilk (veya en küçük) parçası anlamına gelir. Bir ünite sonuç-merkezlidir. Sınırlı miktarda bilgi, beceri ve yeteneğe mukabildir. Bireysel seviyede beklenen mesleki/profesyonel sonuç açısından spesifik başarıya karşılık gelir. Referans seviyeleri çerçevesinde bir ünite belli seviyede mesleki profile dahil edilir. Bir modül, öğrenim yolunun ilk (veya en küçük) kısmıdır ve süreç-merkezlidir. Öğretim/öğrenim süreçleri ve gerekli kaynaklar hakkında bilgi verir. Her bir tam müfredat veya nitelik (eğitim/öğretim) programı 120 krediye karşılık olur. Kredilerin ünitelere tahsisi eğitim/öğretim programının global kredi miktarına orantılıdır. Krediler spesifik ve özel öğrenim sonuçlarının başarılmasına verilir. Ünite kredileri sınav/değerlendirme işlemini veya diğer başarı ölçme araçlarını geçtikten sonra verilir. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Tanınma/Geçerlilik (Recognition/Validation) Alıcı kuruluş prensip olarak kabul etmeye ve mobil öğrencinin önceki başarılarını tanımaya hazırdır. Yinede “otomatik tanıma” hususunda beklenti yaratılmaması önemlidir. Tanıma, dış (önceki) eğitim/öğretim başarısının doğru yerde ve yolda başka bir ülkenin eğitim veya istihdam sisteminde eşit tahsisidir. Non-formal ve informal eğitimin geçerliliği konusunda kabul edilen prensipler ECVET’de tamamen dikkate alınacaktır. Geçerlilik, spesifik öğrenim sonuçlarının ve tam VET niteliği elde etme bakımından eşitliklerinin tanınmasını sağlamalıdır. Geçerlilik sistemi gelişim içindeki kanuni kurallara bağlıdır. Geçerlilik kısmi ya da tam nitelik sertifikasının parçası olmalıdır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Belgelendirme Krediler, uyumlu nitelikler veya referans seviyeleri çerçevesi içersinde mukabil referans seviyelere ve alt seviyelere ilişkilendirilen nitelikler sertifikasının temeli olarak düşünülebilir. Öğrenciler, özellikle informal ve non-formal eğitim deneyimine sahip olanlar, sertifikasyon yoluyla öğrenim faaliyetlerinin resmi olarak tanıtmak için motive edilebilirler. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Mesleki eğitim için ortak referans seviyeleri çerçevesi ECVET referans seviyeleri, ilişkili tanımlayıcılar ile beraber, farklı bölgelerdeki mesleki öğrenimi kıyaslamak için kullanılabilecek bir çerçeve ve dil oluşturabilir. Mesleki eğitim öğretim referans seviyeleri çerçevesinin amaçlarının aşağıdaki şekilde olduğu önerilmektedir: 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Nitelikleri, eğitim kanıtlarını ve belli seviyelerde birikmiş deneyimleri tahsis etmenin bir aracıdır, Nitelikleri, ülkeler arası non-formal ve informal öğrenimi eşitlemenin bir aracıdır, Kredilerin tespiti ve başarıyı tanımlamanın diğer sistemlerinin kredinin transferini kolaylaştıran bir araçtır (böylece, ECVET’in gelecekteki gelişimini ve uygulamasını destekler) seviyeler arası ve seviyeler içi öğrenimin gelişimini tanımlama aracıdır, Diğer sektörlerdeki çalışmalarla uyumlu ve bütünleyici hale gelmesi için sektör faaliyetlerini yapılandırma aracıdır, Daha geniş Avrupa Topluluğunda farklı mesleki eğitim sistemlerindeki bilgi, beceri ve yetenekler sisteminin anlaşılması aracıdır, İnsanların, becerilerin ve girişimlerin hareketi önündeki engellerin azaltılmasına dönük olarak Avrupa mesleki eğitim sistemlerinde daha yakın bir eğilim oluşturma yoludur, Avrupa’da mesleki eğitim sağlayanlar arasında işbirliği ve değiş tokuşu kolaylaştırmak maksadıyla ülke sınırları arasında ve muhtemelen sektörler arasında karşılıklı güven bölgesi oluşturmanın temelidir, Mesleki eğitim ile yüksek öğrenimi ilişkilendirme ve Avrupa Nitelikler Çerçevesini oluşturmanın temelini sağlayan araçtır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

 Önerilen referans çerçevesi hem iş performansının yapısıyla ile ilgili çalışmalardan hem de mevcut ulusal ve uluslar arası çerçevelerin geniş çaplı deneysel analizlerinden elde edilmiştir. Herhangi bir ülkede her hangi bir zamandaki eğitim veya nitelikler ile ilgili spesifik düzenlemelerden daha çok işin organizasyonu ve işleyişindeki temel yapılarla ilişkilendirilmiştir. Bu nedenle önerilen çerçeve yalnızca bir nitelikler çerçevesi değildir. Aynı zamanda yetenek ve iş performansındaki artan talep hiyerarşilerini de yansıtmaktadır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Dikey boyut: Sekiz-seviye yapısı, açıklık ve basitlik özelliğine sahiptir. Genel tanımlayıcılar, ulusal sistemleri barındıracak şekilde düzenlemek istemektedirler. Yinede, Avrupa’daki mesleki eğitim sistemlerinin ve niteliklerin çeşitliliği karakter olarak önemli derecede farklı olan programların aynı seviye için tanımlanmasına imkan verebilir. Bu nedenle, farklı programlar arasında ve onlardan elde edilen sonuçlar ayırım yapmak için alt seviyelerin oluşturulması zaruridir. Alt-seviyeler geniş çaplı 8-seviyenin kullanılmasına ve aynı zamanda her bir seviye içindeki ve genel yapıdaki farklı program ve sonuçların daha hassas yerleşimine imkan sağlamaktadır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

Yatay boyut: Yatay ve nitel boyut seviyelerin özelleştirmesine katkıda bulunacak temel alandır. Nitel boyut, niteliklere dahil edilen bilgi, beceri ve yetenekler açısından ulusal/sektörel mesleki eğitim öğretim sistemleriyle ilişkilendirilmiştir. Bu nedenle yatay boyut, geniş mesleki profillerle ilişkili bilgi, beceri ve yeteneklerin spesifik ve nitel tanımlamalarını içermek zorundadır. 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi

2013-1-TR1-LEO03-49563 Hazırlayan: Saruhanlı Almış Şentürk Anadolu Teknik Lisesi, Teknik Lise, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi Müdürlüğü Projenin Adı: Mesleki ve Teknik Eğitimde Yeterliliklere Dayalı Yenilikçi Uygulamalar MESTEKYEN Projesi 2013-1-TR1-LEO03-49563- Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi