BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Pazarlama Araştırması
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
BERGAMA 70.YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
24 yaşında Bayan İzmir Öğretmen
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Ortamlarında İletişim
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
BÖLÜM 16 Göz Kulak Hastalıkları
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
BÖLÜM 7 Hepatobiliyer ve Pankreas Hastalıkları
A. Kan damarlarının yapı ve fonksiyonu B. Dolaşım ve kan akışının dinamikleri C. Kan basıncı (KB) kontrolü.
Öğretim Görevlisi: Elif ÜNALAN ÖZÇELİK
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
TANILAMA.
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
BİNBAŞI DÜNDAR TAŞER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Hastaneler ve Bina Yönetimi
Özel Körfez Marmara Hastanesi
SINIFLAMA SİSTEMLERİ YRD. DOÇ. DR. Müge SEVAL.
HEMŞİRELİK SÜRECİ DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
ÇOCUK ONKOLOJİ HEMŞİRESİNİN ROLLERİ VE HEMŞİRELİK STANDARTLARI.
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
Hemşirelik süreci, kayit ve rapor etme
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri

Tanılama Hemşirelik sürecinde sistematik olarak verilerin toplandığı, sınıflandırıldığı ve toplanan bilgilerin kaydedildiği ilk aşamadır. Oskültasyon Hastanın sağlık durumuna ilişkin bilgi edinmek için vücuttaki seslerin aktif olarak dinlenmesidir. Veri tabanı Sağlık öyküsü, fiziksel değerlendirme ve tanı test sonuçlarıyla hastaya özgü toplanan verilerdir. Tanımlayıcı özellikler Hemşirelik tanısı ile birlikte görülen belirti ve semptomlardır. Tanı Hastanın değerlendirilmesi sırasında belirlenen sağlık sorunları veya gereksinimlerine yönelik standart hemşirelik etiketlerinin uygulanmasıdır. Etiyoloji Hastanın var olan gereksinim veya sorununa neden olan ya da yol açan faktörlerdir. Değerlendirme Hastanın belirlenen hedef ve amaçlara ulaşıp ulaşmadığını belirlemek için elde edilen verilerin analiz edilmesidir. Uygulama Hastaya özgü belirlenen amaçlara ulaşmak için gerekli girişimlerin uygulanmasıdır. İnspeksiyon Görme ve koklama duyusu kullanılarak hastanın sağlık durumuna yönelik bilgi elde edilmesidir. Sözel olmayan iletişim Mesajın vücut, yüz ifadesi ve davranışlarla sözsüz olarak iletilmesidir. Hemşirelik süreci Hastanın iş birlikçi biçimde sağlık gereksinimlerinin belirlendiği ve bu gereksinimlerin karşılanması için etkin hemşirelik bakımının sağlandığı bir sistematik problem çözme yaklaşımıdır.

Objektif veri Değerlendirme ve tanı testleri ile doğrulanan herhangi gözlenebilir bilgidir. Sonuçlar Tedavi amaçlarının ölçülebilir başarısıdır. Palpasyon Hastaya dokunarak sağlık durumuna yönelik bilgi elde etmektir. Perküsyon Bir objenin diğer objeye vurması yoluyla oluşan özel titreşim tarzındaki sestir. PES formatı Hastanın belirlenen problem, etiyoloji, belirti veya semptomları bir araya getirilerek hastaya özgü hemşirelik tanısını belirleme yöntemidir. Planlama Hastaya özgü amaç ve sonuçların belirlenmesi ve bu amaçlara ulaşmak için uygun girişimlerin belirlenmesidir. Subjektif veriler Hastadan elde edilen verilerdir. Bu veriler, hastanın duygularını, algılarını ve inançlarını içerir. Terapötik iletişim Bilgi edinme ve hastaya özgü belirlenen amaçların gerçekleştirilmesi için hasta ve hemşire arasında kurulan iletişimdir.

I. HEMŞİRELİK SÜRECİ A. Hemşirelik sürecinin 5 aşamasına (veya fazına) genel bakış 1. Tanılama 2. Tanı koyma/analiz 3. Planlama 4. Uygulama 5. Değerlendirme B. Hemşirelik süreci aşamalarının ilişkileri

II. TANILAMA AŞAMASI A. Veritabanı oluşturma 1. Subjektif veri 2. Objektif veri B. Hemşirelik görüşme becerileri C. Verilerin düzenlenmesi

III. TANI AŞAMASI A. Problemin tanımlanması B. Tanı seçilmesi C. Tanı ifadesinin yazılması

IV. PLANLAMA AŞAMASI A. Önceliklerin belirlenmesi B. Amaçlar/ sonuçlar

V. UYGULAMA AŞAMASI A. Hemşirelik bakım B. Günlük öncelikler C. Aktiviteler D. Veri toplanır. E. Hem sözel ve hem de yazılı olarak sürekli değerlendirme ve kayıt gereklidir. F. Hemşirelik bakım planları,

VI. DEĞERLENDİRME AŞAMASI

VII. KAYIT A. İletişim ortamı B. Yasal konular

VIII. FİZİKSEL DEĞERLENDİRMENİN BİR BÖLÜMÜ OLARAK ÖYKÜ ALMA A. Erişkin hasta ile iletişim B. Sağlık öyküsü ve görüşme C. Hastanın sağlık öyküsünün ana hatları D. Kültürel ve dinî inançların etkisi

IX. FİZİKSEL MUAYENE YÖNTEMLERİ A. İnspeksiyon B. Palpasyon C. Perküsyon D. Oskültasyon E. Ağırlık

X. LABORATUVAR TESTLERİ A. Kan Kimyası B. Hematoloji C. Seroloji ve immünoloji D. İdrar analizi (UA) E. Dışkı (Fekal) analizi F. Serebrospinal sıvı (SSS) analizi

XI. TANI TESTLERİ A. Bilgisayarlı tomografi (BT) taraması B. Doppler uygulamaları C. Elektrokardiyografi D. Endoskopi E. Manyetik rezonans görüntüleme (MRG) F. Oftalmoskopi G. Otoskop muayenesi H. Pulse oksimetre I. Radyografi J. Deri testi K. Ultrason L. Görme keskinliği M. Gen testi