.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

Hasta – Doktor İlişkileri ve Sorumluluklar
Dr. Haldun Soygür Psikiyatri Doçenti Farmakoloji Bilim Doktoru (PhD)
SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
NENEHATUN KADIN DOĞUM HASTANESİ.
HASTANELER ARASI NAKİLLER
KORUYUCU HEKİMLİK BEKLEMEDE Dr. Bülent Nazım YILMAZ ESKİŞEHİR TABİP ODASI.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
20. Sağlık insangücü planlaması
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Msc. Melahat BAYRAM Uzman
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
TÜTÜNSÜZ KURUM PROJESİ
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OBEZİTE İLE MÜCADELE.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Grup Empati (F3).
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Sağlık Ortamlarında İletişim
.   Kurumuza tedavi olmak için gelen servislerde yatarak tedavisine karar verilen yetişkin hastalarımızın saç ve yüz bakımlarını gerçekleştirmek 
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
1.  Hukuk Veri Girişi Hukuk Veri Giriş Hataları Öneriler SUNUMUN İÇERİĞİ.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
HASTA HAKLARI ;.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
2014 DİSPANSER VERİLERİNİ ve SORUNLARI PAYLAŞMAK
Kamu Hastaneleri Birliği
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
İlk çağlarda vahşi hayatın,günümüzde ise
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
DİSPANSERLER
Özel Sağlık Sektörünün Sorunları
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Özel Körfez Marmara Hastanesi
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
Sağlık Psikolojisi Doç.Dr. Gonca POLAT.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

 ..

 Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda tedavi edildiklerini hissettirmek, hastalar ile sağlıklı iletişim kurup gerektiğinde sorunları rahatça sağlık personeline aktarmayı sağlayacak, yeterlilik şartlarını taşıyan bir ekibin halkın içinden gönüllük esasına göre seçilerek kurulması

  Sağlıkta dönüşüm politikasıyla birlikte hasta beklentilerinin sürekli artması.  İlçe hastanelerinin hekim eksikliğinden ve fiziki yetersizlikten kaynaklı problemlerin, kurum çalışanlarına fatura edilmesi.  Kurumlarda yapılan memnuniyet anketleri sonuçlarının aslında düşük olması. (Hastaların yapılan anketlerde şikayetten sakındıkları, personeller tarafından yapıldığı için kendilerine kötü davranılacağı korkusu) Proje Gereksinimi

  Yeterli Personel bulunmaması.  Bakanlığımızın hasta hakları ve memnuniyetindeki hassasiyeti hastalar tarafından yanlış algılanarak, sağlık personeli üzerinde baskı oluşturulması.  Hastanın kaygıların giderilmesi  Yaşlı ve müzmin hastalığı olan kişiler üzerindeki ailevi destek ve ilginin her geçen gün azalması. Proje Gereksinimi

  İl ve ilçelerdeki çalışmayan ev hanımlarının yaşadıkları manevi boşluğu gidermek için dernek ve sosyal etkinlik ihtiyacı.  Gönüllünün çalışan personelden daha samimi algılanması ve kabullenilmesi.  Mesleki tükenmişlikten kaynaklı personel davranışındaki olumsuzlukların hastalara etkisinin ortadan kaldırılması.  Hasta ile sağlık personeli arasında tarafsız bir aracı olması.  Toplum içinden seçilen gönüllülerin toplumda oluşan sağlık çalışanları üzerindeki olumsuz imajın ortadan kaldırılması Proje Gereksinimi

  Bu proje daha önce kurum personellerinden seçilerek oluşturuldu. Bir aylık uygulamadan sonra;  Seçilen personelin diğer çalışanlardan hastalara farklı davranmadığı ilk başlarda büyük bir gayret ve istekle çalışan personelin samimi ve inandırıcılığının olmadığı gözlendi. Yatan hasta ve yakınlarının geri bildirimlerinde ve anketlerde pozitif bir sonuç çıkmadı. Ayrıca seçilen personel kurum çalışanı olduğu için önyargıyla karşılanmakta hastalar tarafından iletilen sorunlar seçilen kişiler tarafından kurumu korumak adına cevaplanmakta bunun sonucunda istenilen hedefe ulaşılamadı. Proje Gereksinimi

  Halk eğitimleri  Yazılı ve görsel basın  Gönüllü talepleri Projenin Kaynağı

  Fiziksel Değerlendirme  Psikolojik Değerlendirme  Halk eğitimin ilgilli hasta bakım ve iletişim eğitimi alan  Aynı bölgede İkametgah  Çevresi tarafından tanınan ve güvenilir olması Gönüllü Seçimi

  İletişim Becerileri  Hasta Hakları  Çalışan Hakları  Hasta Güvenliği  Kurum Bilgileri  Hasta Psikolojisi  Gönüllük Esasları  Kılık Kıyafet  Yönetmelik  Protokol Eğitim Planı

 Üç Aylık Uygulama  Hastalarımızdaki memnuniyet oranlarının %40 artığı  Sağlık çalışanlarıyla iletişimlerinde daha yapıcı oldukları  Kendilerini daha güvende hissettikleri  Sorunlarını ve sıkıntılarını güvenle paylaştıklarını  Hastanede yatmanın vermiş olduğu yalnızlık ve korkularının ortadan kalktığı

 Sonuç  Kendilerini önemli hissettikleri  Kurumun hizmet imajını artırdığını  Bu gibi hizmetlerden kaynaklanan memnuniyetin kurum tercihini %60 oranında artırdığını  Bu tercihe bağlı olarak kurum gelirlerinin yüksek oranda artmaya başladığını  Yatak doluluk oranlarını %95 çıkardığını  Dışarıda sağlık çalışanlarına karşı daha samimi ve sıcak davranıldığını tespit etmiş durumdayız

 Proje Serkan ÖZTÜRK İdari ve Mali Hizmetler Müdürü