..
Proje Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda tedavi edildiklerini hissettirmek, hastalar ile sağlıklı iletişim kurup gerektiğinde sorunları rahatça sağlık personeline aktarmayı sağlayacak, yeterlilik şartlarını taşıyan bir ekibin halkın içinden gönüllük esasına göre seçilerek kurulması
Sağlıkta dönüşüm politikasıyla birlikte hasta beklentilerinin sürekli artması. İlçe hastanelerinin hekim eksikliğinden ve fiziki yetersizlikten kaynaklı problemlerin, kurum çalışanlarına fatura edilmesi. Kurumlarda yapılan memnuniyet anketleri sonuçlarının aslında düşük olması. (Hastaların yapılan anketlerde şikayetten sakındıkları, personeller tarafından yapıldığı için kendilerine kötü davranılacağı korkusu) Proje Gereksinimi
Yeterli Personel bulunmaması. Bakanlığımızın hasta hakları ve memnuniyetindeki hassasiyeti hastalar tarafından yanlış algılanarak, sağlık personeli üzerinde baskı oluşturulması. Hastanın kaygıların giderilmesi Yaşlı ve müzmin hastalığı olan kişiler üzerindeki ailevi destek ve ilginin her geçen gün azalması. Proje Gereksinimi
İl ve ilçelerdeki çalışmayan ev hanımlarının yaşadıkları manevi boşluğu gidermek için dernek ve sosyal etkinlik ihtiyacı. Gönüllünün çalışan personelden daha samimi algılanması ve kabullenilmesi. Mesleki tükenmişlikten kaynaklı personel davranışındaki olumsuzlukların hastalara etkisinin ortadan kaldırılması. Hasta ile sağlık personeli arasında tarafsız bir aracı olması. Toplum içinden seçilen gönüllülerin toplumda oluşan sağlık çalışanları üzerindeki olumsuz imajın ortadan kaldırılması Proje Gereksinimi
Bu proje daha önce kurum personellerinden seçilerek oluşturuldu. Bir aylık uygulamadan sonra; Seçilen personelin diğer çalışanlardan hastalara farklı davranmadığı ilk başlarda büyük bir gayret ve istekle çalışan personelin samimi ve inandırıcılığının olmadığı gözlendi. Yatan hasta ve yakınlarının geri bildirimlerinde ve anketlerde pozitif bir sonuç çıkmadı. Ayrıca seçilen personel kurum çalışanı olduğu için önyargıyla karşılanmakta hastalar tarafından iletilen sorunlar seçilen kişiler tarafından kurumu korumak adına cevaplanmakta bunun sonucunda istenilen hedefe ulaşılamadı. Proje Gereksinimi
Halk eğitimleri Yazılı ve görsel basın Gönüllü talepleri Projenin Kaynağı
Fiziksel Değerlendirme Psikolojik Değerlendirme Halk eğitimin ilgilli hasta bakım ve iletişim eğitimi alan Aynı bölgede İkametgah Çevresi tarafından tanınan ve güvenilir olması Gönüllü Seçimi
İletişim Becerileri Hasta Hakları Çalışan Hakları Hasta Güvenliği Kurum Bilgileri Hasta Psikolojisi Gönüllük Esasları Kılık Kıyafet Yönetmelik Protokol Eğitim Planı
Üç Aylık Uygulama Hastalarımızdaki memnuniyet oranlarının %40 artığı Sağlık çalışanlarıyla iletişimlerinde daha yapıcı oldukları Kendilerini daha güvende hissettikleri Sorunlarını ve sıkıntılarını güvenle paylaştıklarını Hastanede yatmanın vermiş olduğu yalnızlık ve korkularının ortadan kalktığı
Sonuç Kendilerini önemli hissettikleri Kurumun hizmet imajını artırdığını Bu gibi hizmetlerden kaynaklanan memnuniyetin kurum tercihini %60 oranında artırdığını Bu tercihe bağlı olarak kurum gelirlerinin yüksek oranda artmaya başladığını Yatak doluluk oranlarını %95 çıkardığını Dışarıda sağlık çalışanlarına karşı daha samimi ve sıcak davranıldığını tespit etmiş durumdayız
Proje Serkan ÖZTÜRK İdari ve Mali Hizmetler Müdürü