Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Duran Uygur
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Proje, Performans Değerlendirme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PORTFOLYO Portfolyo nedir ?
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
POSTER.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme. BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Sistem Yaklaşımı.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
GRUP İLETİŞİMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dereceli Puanlama Anahtarı
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
KAVRAM HARİTALARI.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur. Küçük parçaların toplanmasından sonra bir bütün oluşturularak hazırlanan portfolyolar, içinde yer alan parçalar arasında mantıksal, temasal ya da görüntüsel bir bağlantı içermelidir.

Proje yapma aşamasında bilgiye kendileri ulaşırlar, ulaştıkları bilgiyi organize ederler, organize edilen bilgiyi nasıl birleştireceklerini ve anlamlı hâle getireceklerini düşünürler, anlamlı hâle getirirler ve sonuca ulaşırlar. Ulaşılan sonucun ya da ortaya çıkarılan ürünün sunumu da ayrı bir çalışma, organizasyon ve beceri gerektirir.

Proje Yaklaşımının Özellikleri Projenin Oluşumu

Proje Değerlendirmede Dikkate Alınması Gereken Kriterler Projenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler Kontrol listeleri Değerlendirme ölçekleri Anektodsal kayıtlar (olay kayıtları)

Portfolyolar, öğrenen kişinin öğretilenlerin hepsini öğrenip öğrenmediklerini göstermesindense, öğrencilerin kendilerine öğretilenleri uygulayabildikleri çalışma örneklerini ortaya koydukları birikimlerdir. Bu yüzden kişisel gelişim dosyaları olarak da adlandırılabilirler.

Öğrenmenin değerlendirilmesinde portfolyonun kullanılması, aslında standart değerlendirme yöntemlerine bir meydan okuma gibi algılanabilir, çünkü içindeki çalışmaları incelemek ve değerlendirmek zaman alır. Elbetteki öğrencilerin çalışmalarını ve öğrenmelerini değerlendiren araçlardan en iyisi portfolyodur demek de zordur, hatta denemez.

Portfolyoyu Sınıfa Tanıtma Vitrin portfolyo Gelişimi gösteren portfolyo Seçilmiş çalışmaların yer aldığı portfolyo Geçiş portfolyo

Portfolyonun Bölümleri ve İçerebileceği Materyaller

Portfolyo Değerlendirmeyi Nasıl Kullanalım? Portfolyo Değerlendirmeyi Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz? Portfolyo Değerlendirme İşlemi

Tabloyu yakından inceliyelim

Portfolyoların Avantajları Portfolyonun Kullanılması Nasıl Faydalar Sağlar?

Geçerlik Güvenirlik

Bu bölümde özellikleri ve birçok etkisinden bahsedilen proje ve bireysel ürün dosyaları olarak bilinen portfolyolar hâlâ alternatif değerlendirme türleri olarak ele alınmaktadır. 'Öğrenmeyi bireylerin yapılandırmasını sağlayalım ve buna olanak tanıyalım' dediğimiz son öğrenme ekolünde bu tür bireysel değerlendirme araçlarının alternatif olarak alınmasındansa öğretmenler tarafından kullanımının yaygınlaştırılmasını çok daha faydalı buluyorum. Bu bağlamda portfolyolarla ilgili bahsettiklerimizi kısaca özetleyelim.

Birçok kaynağın kullanıldığı portfolyoların içinde yer alan ve öğrencilerin öğrendiklerini yansıttıkları somut ürünler geliştirilmeye ve değiştirilmeye açık olmalıdır. Aynı zamanda çalışma konusu ile ilgili birçok noktayı içermesi gerekir. Çalışma konularının da temel öğrenme konularını ya da bilgilerini içermesindense farklı örnekler ve konuları içermesi bu ürün dosyalarını zenginleştirir. Hazırlanan portfolyoda amacın net bir şekilde belirtilmesi, hem günlük hayat deneyimleri hem de ders programları kapsamında bir bütün olarak hazırlanması ve değerlendirilmesi önemlidir.

Portfolyonun kullanımında özellikle değerlendirmeciden kaynaklanan sınırlılıklar bulunmasına rağmen amacınız öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor gelişimlerinin bütününü dikkate alarak akademik gelişimlerine katkıda bulunmaksa, portfolyo değerlendirme size tavsiye edebileceğim güçlü bir değerlendirme şeklidir. Bu gücü arttırmak değerlendirmecinin değerlendirilen performansı tanımlaması ve ayrıntılı bir şekilde netleştirmesi, performansını ölçeceği işleri yapılandırması ve puanlama rubriklerini en uygun bir şekilde doldurabilme becerisine bağlıdır.

Portfolyolar öğretmenler tarafından öğrencilerini değerlendirme amacıyla kullanıldıklarında uzun zaman alırlar, çünkü bazen her bölüm ayrı ayrı değerlendirilir, geri bildirimler verilir ve gerekirse geri bildirimlere yönelik olarak öğrencilerle konuşulur. Ama uzun zaman alması iyi bir değerlendirme yapmanız için engel değildir. Öğrencilerinizi tanıyın ve onları desteklediğinizde neler yapabileceklerini görün. Emin olun çok keyif alacaksınız.