İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 21.04.2015 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
HEMŞİRE VE EBE İŞ GÜCÜ PLANLAMASI
HEMŞİRELİK ÇALIŞTAYI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
20. Sağlık insangücü planlaması
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
BAŞHEKİMLERİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
6. HASTANE ORGANİZASYONU.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
ANESTEZİ TEKNİKERLİĞİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
BASINÇ YARASI PREVALANSI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Kamu Hastaneleri Birliği
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

4 1. ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis1 (19) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı-Tedavi Ünitesi2 (3) - Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik8 (9) - Tetkik Birimi3 (3) - Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11 Servis 55 Ayaktan Tedavi Ünitesi 33 TOPLAM 99 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb

BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim 11 Servis 4 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünitesi Ayaktan Tanı-Tedavi Ünitesi 2 Ameliyathan e Poliklinik Tetkik Birimi Diğer Toplam 1 7

EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 11 LİSANS 7 78 YÜKSEKLİSANS 1 11 TOPLAM 9 % 100 Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (YBH) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 21, ⇨ % 0,0 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 4, ⇨ % 5,71 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurum iyi çalışan ile kötü çalışanı birbirinden ayıramaz81,880,83 Bu kurumda başarı ödüllendirilir82,130,83 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum82,381,19 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum82,381,19 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir82,380,52 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez83,630,52 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder83,750,46 İşimi severek yapıyorum83,750,89 Gelecekte işimi kaybetmeyeceğim konusunda kurumum bana güven duygusu veriyor83,880,64 Gereksiz görev ve projeler üzerinde çalışıyorum83,130,83 TOPLAM ÖLÇEK82,940,31

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 451,7342,9571,4228,6 Profesyonel Davranış 342,9457,1342,9457,1 İletişim ve İşbirliği 114,3685,7228,6457,1114,3 Hasta Bakımı 114,3685,7457,1342,9 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 457,1342,97100,0 Eğitim ve Danışmanlık 114,3658,7342,9457,1 Araştırma 342,9457,1114,3685,7 Yönetime Katılma 114,3685,7342,9457,1 GENEL 114,3685,7342,9457,1 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 1100,0 1 Profesyonel davranış 1100,0 1 Kuruma/işe bağlılık 1100,0 1 Uygulama 1100,0 1 Kalite bilinci 1100,0 1 Vizyonerlik 1100,0 1 Memnuniyeti Sağlama 1100,0 1 Koçluk yapma 1100,0 1 Problem çözme 1100,0 1 Ekip Liderliği 1100,0 1 Yönetsel değişim 1100,0 1 GENEL 1100,0 1

YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:146) Tanıtım ve Bilgilendirme 8658,95336,374,8 İletişim ve İlişkiler 8759,65638,432,1 Bakım ve Tedavi 8256,26242,51,71 GENEL MEMNUNİYET 8860,35537,732, (N:169) Tanıtım ve Bilgilendirme 7443,87745,6116,531,842,4 İletişim ve İlişkiler 8047,37645,0105,9 31,8 Bakım ve Tedavi 8751,57041,463,631,83 GENEL MEMNUNİYET 7745,67946,795,31,631,8

Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:0) ,0 Oral Mukozit (n:2) ,00,6 Düşme (n:0) ,100,0 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:2) 31320,6

Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Yok İTF Hastanesine Bağlı Satın alma komisyonu-1 hemşire Tıbbi atık komitesi YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ - Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 2 eğitim-14 hemşire Sempozyum ⇨ 6 sempozyum- 4 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 1 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ YILI EĞİTİMLERİN SAYISI

Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar -Yok 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar -Yılbaşı organizasyonu-5 hemşire -Doğum günü kutlamaları- tüm hemşireler Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -

FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Deri ve Zührevi Hastalıkları Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 19 Yatan Hasta Sayısı: 18 Hemşire Sayısı: 5

FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi34 (11 SUT) (23 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1873 (577 SUT) (1296 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Maks: 420 (Nabız takibi) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (436 İşlem) TL (141 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1873 : 7 gün = 267 (Bir günlük işlem; 24 saat) 267 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 4 saat 27 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (2.2 kat artış)

FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 17 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 7, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 30,4 DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

*Deri ve zührevi hastalıkları kliniğinde ağırlıklı olarak ıslak pansumanlar, pomad uygulamaları, terapotik banyolar gibi fazla vakit alan bakım uygulamaları yapılmaktadır. Hemşirenin iş yükünü arttıran, ancak hastanın tedavi ve bakıma cevabını iyileştiren, yatış süresini kısaltan bu uygulamaların düzenli ve etkin şekilde yapılabilmesi için daha fazla sayıda hemşireye ihtiyaç vardır. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

Hemşire sayısındaki yetersizlik; Kaliteli ve etkin bakım/tedavinin sunumunu engellemektedir. Nöbet listelerinin oluşturulmasını zorlaştırmaktadır. Hemşirenin iş yükünü arttırmaktadır. Hemşirelerde yaş ve hizmet süresi ortalaması yüksektir. İş yükü fazlalığı klinik içi çatışmalara ve iletişim sorunlarına neden olmaktadır. Hemşireler mesleki gelişimleri için vakit ayıramamaktadır. Kronik hastalık varlığı, fiziksel sağlık sorunlarının artmasına; yanı sıra yorgunluk ve tükenmişlik gibi psikolojik sağlık sorunlarına yol açmaktadır. SONUÇ VE ÖNERİLER 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

Hemşirelik girişimlerinin hepsi SUT kapsamında olmadığından finansal performans beklenen düzeyin altında görünmektedir. Hemşirelerin ürettiği işin kliniğe, dolayısıyla kuruma katkısını görünür kılmak için klinikte uygulanan tüm hemşirelik girişimlerinin SUT kapsamına alınması gerekmektedir., 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

TEŞEKKÜRLER Hem. Ayşegül Dark Deri ve Zührevi Hastalıkları AD. Sorumlu Hemşire Vekili