DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Uygulaması Genel Değerlendirmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

İlçe istatistiklerini almak için neler yapmak gerekir.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Sarayköy Gazi İlköğretim Okulu
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitim-Öğretim Yılı Eylül Dönemi Seminer Çalışması
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
(Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Matematik Dersi 4. Sınıf 2. Ünite Giriş
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Sınav Rehberliği Konusunda
EĞİL DÜZLÜK İLKOKULU. MEHMET ÖNDER OKUL MÜDÜRÜ OKULUMUZ  DÜZLÜK İLKOKULU  EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  BRİFİNG DOSYASI  DİYARBAKIR  EĞİL 
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ERZURUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÇİĞLİ BELEDİYESİ AMBALAJ ATIKLARI VE GERİ KAZANIM
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ROSAMSUN ROMANİAN TURKİSH TOURİSM AGENCY. BASINDA OKULUMUZ.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
 Motivasyonun şartları: Olumlu bakabilmek Olumlu hayal kurmak İstekli olmak  Okul idaresinin DynEd ile karşılaşılan teknik sorunlarını anında çözmesi.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
a. DynEd ngilizce Merkez Destek Ekibi:
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
Sunum transkripti:

DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Uygulaması Genel Değerlendirmesi 2013, Ocak 11

2009-2012 YILLARI ARASI İL GENELİ VE İLÇELERİN ÇALIŞMA DURUMUNU GÖSTEREN TABLOLAR Hazırlayan Dr. MEHMET ZAHİT KUTLU DYNED İL KOORDİNATÖRÜ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ EĞİTMEN EĞİTİCİSİ

DynEd İngilizce dil eğitim sistemi ,İngilizce konuşabilen özgüveni olan öğrenciler yetişmesine olanak sağlayan bir materyaldir. Bu materyalin kullanımında başarı sağlanması için Okulda bulunan İngilizce Öğretmeninin desteği ve takibi gerekmektedir. Tüm Türkiye’de Resmi İlköğretim okullarında 4-5-6-7-8. sınıf öğrencilerimizin kullanımı için ücretsiz olarak sunulmuştur.

2007-2008 Yılında Pilot uygulamaya başlanması ile, 06/12/2007 tarihli ve B.08.0.TTK.0.01.03.03-611/012245 sayılı Talim Terbiye Kurulunun ilgi yazısıyla DynEd, İngilizce Dil Öğretim Materyalinin eğitim-öğretim açısından uygun olduğu belirtilmiştir. Uygulama kılavuzu yayınlanmış ve bu doğrultuda da Mersin ilimizdeki yapılanma ve gerekli önlemler hızla alınmıştır.

2007-2008 Eğitim yılları arasında pilot uygulama ile başlayan DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi, o yıl içerisinde il genelinde pilot uygulamaya katılan toplam 117 okuldaki çalışmanın ardından 2008 yılında yurtta ve tüm ilde uygulamaya geçmiştir. (İnternet bağlantısı ve BT sınıfı olan Resmi İÖO’ da.)

Takip eden yıllarda yoğun olarak yapılan öğretmen bilgilendirme ve paylaşım toplantıları, BT sınıfları için oluşturulan tamir ve bilgisayar formatör öğretmen ekibi ile tatillerde ve hafta içlerinde okullara hizmet verilmiştir. Ayrıca çeşitli kurumlardan sağlanan bilgisayarlar ile atıl durumdaki makineler toplanarak ihtiyacı olan okullara bilgisayar desteği ve sınıfı sağlanmıştır.

DynEd İlçe Temsilcileri ile yıllık plan dâhilinde eğitim ve paylaşım toplantıları yapılmış ve akabinde ilimizde yeniden eğitimler başta il müfettişlerimize olmak üzere, okul müdür ve yardımcılarına, İngilizce öğretmenlerine süre gelen eğitimlere bu yıla kadar devam edilmiştir. İlimiz için hazırladığımız DynEd Ödül Kılavuzuna göre başarı gösteren; Öğrenciler, İngilizce öğretmenleri ve okul müdürleri, müdürlüğümüzce verilen çeşitli ödüller ile başarıları takdir edilmiştir.

2008-2009 Yılında İlimizde 519 Resmi İlköğretim okulunda uygulamaya başlanmış olan DynEd Dil Eğitimi Sistemi, 2008-2009 yılı içerisinde 13 İlçede 17 ayrı Bölgede toplam 4975 açılmış sınıfta, aktif çalışan sınıf sayısı 1849 olarak tespit edilmiş ve İl genelinde çalışma yüzdesi %39,68 olarak ortaya çıkmıştır.

2009-2010 yılı içerisinde 13 İlçede 17 ayrı Bölgede toplam 5325 açılmış sınıfta, aktif çalışan sınıf sayısı 3741 olarak tespit edilmiş ve İl genelinde çalışma yüzdesi %70 olarak ortaya çıkmıştır. 2010-2011 yılı içerisinde 13 İlçede 17 ayrı Bölgede toplam 5325 açılmış sınıfta, aktif çalışan sınıf sayısı 3819 olarak tespit edilmiş ve İl genelinde çalışma yüzdesi %71 olarak ortaya çıkmıştır. 2011-2012 yılı içerisinde 13 İlçede 17 ayrı Bölgede toplam 5325 açılmış sınıfta, aktif çalışan sınıf sayısı 2477 olarak tespit edilmiş ve İl genelinde çalışma yüzdesi 26 ARALIK 2012 tarihi itibari ile yüzde %46,25 olarak ortaya çıkmıştır.

Ve yine ayni tarih itibari ile 511 okulumuzun sadece 263 tanesinde bir fiil çalışmaya katılım göstererek yüzde % 51 okul çalışma oranı sonucu ortaya çıkmıştır.

Mersin DynEd Bölgeleri Grafikleri

AKDENİZ 1. BÖLGE

AKDENİZ 2. BÖLGE

MEZİTLİ

TOROSLAR

YENİŞEHİR

ANAMUR

AYDINCIK

BOZYAZI

ÇAMLIYAYLA

ERDEMLİ 1. BÖLGE

ERDEMLİ 2. BÖLGE

GÜLNAR

MUT

SİLİFKE

TARSUS 1. BÖLGE

TARSUS 2. BÖLGE

TARSUS 3. BÖLGE

İL MERKEZİ İÇİN YILLARA GÖRE DYNED ÇALIŞMALARINA OKUL VE SINIF KATILIM ORANLARI

İLÇELER İÇİN YILLARA GÖRE DYNED ÇALIŞMALARINA OKUL VE SINIF KATILIM ORANLARI

2009 ARALIK-2012 ARALIK AYI İL GENEL DEĞERLENDİRMESİ

511 Resmi okulumuzun içerisinde internet bağlantısı, BT sınıfı olanların (Birleştirilmiş sınıflar sistem dışında bırakılmıştır) sadece 263 tanesi bir fiil çalışmaya katılım göstererek yüzde % 51 okul çalışma oranı sonucu ortaya çıkmıştır.

2012 Temmuz-2012 Aralık ayları arasında meydana gelen düşüşte etken sebepler 2012 yılı Eylül ayı itibari ila, 2021-2012 Eğitim yılı için DynEd il koordinatörü görevlendirmesi haftanın sadece Perşembe ve Cuma gününe çekilmesi. Okulların sorunlarına sadece bu iki günde ve İl koordinatörünün kişisel olarak hafta içi Pazartesi 13.00, Salı günü 14.30, Çarşamba günü 13.00 dan sonra yaptığı çalışmalar ile sistemin kontrol ve takibinin sağlanmaya çalışılması. İngilizce Öğretmenlerine yapılacak olan bilgilendirme ve Eğitim toplantıları görevlendirme günlerine denk gelecek şekilde ayarlanmaya çalışıldığı için İlçelerde yapılacak toplantılar Kasım ayı içerisinde ancak tamamlanabilmiştir. Görev yeri değişiklikleri ile bazı İlçelerimizde (Gülnar-Mut-Anamur-Aydıncık-Bozyazı-Erdemli-1) DynEd İlçe Temsilcisi seçimleri ötelenmiş ve seçilen temsilcilerin sadece bir kısmı eğitim almışlardır.

DynEd İngilizce Dil eğitim sistemi ile ilgili çıkan yazılar zamanında takip edilmediği için okulların sistemde yeniden yapılanmaları her geçen yıla göre bu yıl daha çok zaman almıştır. BT sınıflarının bir kısmı yeni yapılanma ile sınıfa çevrilmiştir. Sınıfa çevrilen okullarda da öğrencilerin sisteme eklenmesi gerekir iken büyük bir kısmında bu işlem yapılmamıştır. Dolayısıyla bu okullarda evinde bilgisayarı ve interneti olan öğrenciler çalışmalardan mahrum bırakılmışlardır. Bilgisayar Formatör öğretmenlerinin de okullarda yarı zamanlı görevlendirilmeleri, halen hazırda BT sınıfı olan okulların sorunlarının çözümü için İlçelerde oluşturulmuş olan tamir ekibinin artık çalışmıyor olmasından dolayı BT sınıfları atıl hale gelmeye başlamıştır. Okulda çalışan ve evinde bilgisayar ve interneti olan öğrencilerin çalışmalarının takibinin çok ağır seyir ettiği gözlemlenmiştir.

Şu anda eski kurum kodu ve şifrelerin halen geçerli olduğu ve düzenlemelerin yapılırken buna göre hareket edilmesi bildirilmesine rağmen bu konuda merkez okulların girişlerinde aksaklıklar görülmüştür. Okulların yerinde ziyareti, Bt sınıflarının yerinde düzene sokulması, okul öğretmenlerine yapılan rehberlik çalışmaları DynEd İl Koordinatörünün çalışma şartlarından dolayı askeri düzeyde gerçekleşmektedir. Bu yıl ortaya çıkan şartlar nedeni ile bir ödüllendirme çalışmasının yapılamıyor olması da okullar ve en önemlisi öğrenciler arasında çalışmaların isteksizleşmesine sebep olmuştur.

Fakat diğer taraftan ortaya çıkan olumlu yöndeki gelişme ise, 2011 Eylül – 2012 Mayıs ayları içerisinde, Mezitli İlçesi Muhittin Develi İÖ. Okulumuz yapmış olduğu bir çalışmada, okul öğrencilerinin DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemini de yoğun olarak kullanarak, öğrencilerinin yabancı dil öğrendiğini ve bunu da içeren bir proje ile Ulusal Ajans’a başvurarak Avrupa Dil Ödülü için aday olmuşlar ve sahaya kalmışlardır. Akabinde yapılan elemeler ile Mezitli İlçesi Muhittin Develi İÖ. Okulumuz başarı göstererek ödül almıştır. http://avrupadilodulu.webnode.com.tr/english/

http://avrupadilodulu.webnode.com.tr/english/

Bu da DynEd İngilizce Dil Eğitim sistemi içerisinde Okul İdarecisinin sistemi takibi ve şartların oluşmasına verdiği desteğin önemini göstermede olumlu bir örnektir. Ve pek tabi ki öğretmen desteği ile çalışan ve kontrol edilen öğrencilerin ulusal anlamda da başarılı olabileceği böyle bir ödül ile de sabitlenmiştir.

dyned33@hotmail.com MZK ©™ Yazar Hakkında Dr. Mehmet Zahit KUTLU ©™ M.E.B Mersin DynEd İl Koordinatörü İngilizce Öğretmeni Eğitmen Eğiticisi 0 506 929 57 15 dyned33@hotmail.com MZK ©™