İZMİRİN KALKINMASININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 10 Nisan 2012 tarihli Çalıştay’ın sunumu İŞ İNSANLARININ GÖRÜŞLERİ 09.11.2012 Seza YORULMAZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
“Tüketim Alışkanlıklarımız”
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
BM Engelli Hakları Sözleşmesinin Uygulanması ve Uygulanmanın İzlenmesinde Kamu-Sivil Toplum Arasında Sorumluluk Paylaşımı ve İşbirliği Feray Salman İnsan.

Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
SWOT ANALİZİ.
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
Bölgesel Gelişme Politika ve Uygulamaları
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar,
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
1 Finans Konulu Tematik Çalışma Grubu Raporu Koordinatörler Toplantısı 5-6 Kasım 2007 T. Woudeneh & J. Labre.
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
/erolkaya_ist. Sunum Planı  Türkiye’de Belediyeciliğin Gelişimi  Küresel Eğilimler  Modern Kent Yönetimi 2.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Bilgi ve Yenilik İktisadı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ Türkiye’nin dört bir yanındaki üniversite gençlerinin gönüllülük yapmış olduğu bir sivil toplum kuruluşudur. Gençler TOG sayesinde.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN AMACI
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
EĞİTİMİN İŞLEVLERİ Bireysel İşlevleri Toplumsal İşlevleri.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü MAYIS 2010 “3G” İYİLEŞTİRME TAKIMI Fotogrametri ve Geo. Daire Bşk. ÇALIŞMA RAPORU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Fotogrametri.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Asıl alt başlık stilini düzenlemek için tıklatın U K A T 20 YAŞINDA İZMİRLİ TAŞIMACILARIN ÜRÜNÜ UKAT 20 YAŞINDA.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Ekonomik Bir Değer Olarak “TEKİRDAĞ BAĞCILIĞI VE ÜZÜM”
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN.
Kök-Nedenler Arası Olası Etkileşimler
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Karşılaştırmalı Eğitim
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

İZMİRİN KALKINMASININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 10 Nisan 2012 tarihli Çalıştay’ın sunumu İŞ İNSANLARININ GÖRÜŞLERİ Seza YORULMAZ

METOD 15 Katılımcı 3 Farklı Renkte Kağıt Birinci Öncelikli Sorun - Yeşil Renk İkinci Öncelikli Sorun - Sarı Renk Üçüncü öncelikli Sorun - Bej Renk Seza YORULMAZ

Birinci Öncelikli Sorun Bireysel –Çıkarcı tutumlar Göç (kentten göç-kente göç- beyin göçü) Eğitim yetersizliği ve eğitimlerin kente yansımaması Üretim Azlığı Denizi Ulaşımda etkin kullanamama Seza YORULMAZ

İkinci Öncelikli Sorun Göç ve bunun sonucunda işsizlik Sivil Toplum Örgütlerinin Birlikte Hareket Edememesi İş Hayatının sönüklüğü Eğitimde İşbirliği yapılamaması Denizin Ulaşımda Etkin kullanılamaması Seza YORULMAZ

Üçüncü Öncelikli Sorun Yerel Yönetimlerin Yetersizlikleri ve Hükümet desteğinin eksikliği Nitelikli Eğitimin kente aktarılamaması – Beyin Göçü Kültür çatışmaları Seza YORULMAZ

ÖNCELİKLİ SORUNLARA KÖK NEDENLER Seza YORULMAZ

Birinci Öncelikli Sorun Bireysel –Çıkarcı tutumlar Göç (kentten göç-kente göç- beyin göçü) Eğitim yetersizliği ve eğitimlerin kente yansımaması Üretim Azlığı Denizi Ulaşımda etkin kullanamama Seza YORULMAZ

İkinci Öncelikli Sorun Göç ve bunun sonucunda işsizlik Sivil Toplum Örgütlerinin Birlikte Hareket Edememesi İş Hayatının sönüklüğü Eğitimde İşbirliği yapılamaması Denizin Ulaşımda Etkin kullanılamaması Seza YORULMAZ

Üçüncü Öncelikli Sorun Yerel Yönetimlerin Yetersizlikleri ve Hükümet desteğinin eksikliği Nitelikli Eğitimin kente aktarılamaması – Beyin Göçü Kültür çatışmaları Seza YORULMAZ

ÖNCELİKLİ SORUN ALANLARINA ÜRETİLEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Bireysel tutumlar nedeni ile ulusal ve uluslar arası platformda yer alamamak İzmirli ikilem yaşıyor. İzmir dışarıdan göç almakta ve gelenler uyum sağlayamamaktadır. İzmir ‘in kültürel mirasının yeterince kullanılmaması Seza YORULMAZ

Katılımcılardan Sözlü Değerlendirmeler Seza YORULMAZ

Teşekkür Ederim Seza YORULMAZ