İbrahim (as)’in babasına istiğfar dilemesinin şekli ve zamanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed’in Sözleri
Advertisements

YALAN SÖYLEMEK.
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Hz. Muhammed’in Sözleri
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!

TEVAZU Tevazu yani alçakgönüllülük, kibirlenmenin zıddıdır.
AİLE.
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT VE SADAKA
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
DİLEK VE DUALARIMIZDA DİNİ İFADELER
AİLE bilgidagi.com.
Nusaybin Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLAHİ GÖREVLER.
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
“İnsanın değeri ve yüceliği, yontulmamış elmas gibi içinde saklıdır.”
Sadakanın Miktarı, Zamanı ve Şartları Fıtır Sadakası (Fitre)
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
Sevgili Peygamberimiz
Mehmet AYDOĞAN Nusaybin Emire Gözü Anadolu Lisesi
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
Sadakanın Miktarı-Zamanı ve Şartları Fıtır Sadakası (Fitre)
LUT (AS) VE ŞUAYB (AS)’IN KIZLARI İLE ÖRNEK İLİŞKİLERİ
Sorumluluk Bilinci.
3. Kardeşler Arasındaki İlişkiler
2. Çocukların Anne Babaya Karşı Sorumlulukları
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. Nezaket.
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
MERHAMET VE ADALET.
4. Küçükleri Sevmek, Büyükleri Saymak
SAYGI VE SEVGİYE DEĞER BİR VARLIK İNSAN
Büyüklere Saygı, Küçüklere Sevgi Göstermek
Hacer ÖZKAN DKAB2.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ Her insan doğduğu andan itibaren bir takım hak ve hürriyetlere sahiptir.
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
Bugün neler öğreneceğiz?
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
Hz. Muhammed’in Sözleri
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
SORUMLULUK ;). SORUMLULUK,HERKESIN YAPMAK ZORUNDA OLDUĞU HER BIR IŞE DENIR Sorumluluğa 5 tane örnek verirsek, //Çevremizi temiz tutmak. //Ödevlerimizi.
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

İbrahim (as)’in babasına istiğfar dilemesinin şekli ve zamanı 1. İnanç bağı her şeyin önündedir. Bu bağın dışındaki bağlar bir noktaya kadar geçerli olup, ahirette geçerli olmayacaklardır.

2. Davet usulünde sadece tebliğin değişik metotlarını kullanmak yeterli olmayıp, dua boyutu da unutulmamalıdır. 3. Bir kimse iman eder ama ailesinden biri iman etmezse onlarla olan ilişkiler koparılmaz. İnanç bağı olmasa dahi akrabalık gibi birtakım ilişkiler devam eder ve insan bu bağları gözetmek zorundadır.

4. Kişileri değerlendirirken toptancı yaklaşımlardan kaçınmalıyız 4. Kişileri değerlendirirken toptancı yaklaşımlardan kaçınmalıyız. Bir kimsenin iyiliklerinin ağır basması onun yanlışlarını görmememizi gerektirmediği gibi yanlışlarının da çok olması onun iyiliklerini görmememizi gerektirmez.

5. Bir babanın hatası ne olursa olsun, evlatlarının ona şefkatle ve saygıyla yaklaşmaları ve mücadele edeceklerse de güzel bir şekilde etmeleri gerekmektedir.

6. Hata yapan kimselere hatalarını söylerken önce onlara içerisinde bulundukları durumun tutarsızlıklarını göstermeliyiz.

7. İnsanların yanlışlarını gösterirken: “Sen şöyle yanlış yapıyorsun” demek bir metot olduğu gibi onun yanlışlarını söylemeden doğru davranışı göstermek de bir metottur.

8. Verilen söz ve ahitler Allah’ın emrine muhalif olmamalıdır 8. Verilen söz ve ahitler Allah’ın emrine muhalif olmamalıdır. Dine aykırı sözlerin bağlayıcılığı ve uygulanabilirliği yoktur.

9. İnsan, sahip olduğu inanç ve düşüncelerini gerektiği kadar vahiy ve akıl süzgecinden geçirmelidir.