KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
Advertisements

Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
HASTANE ETİK KURULLARI
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI ZİRAİ ÜRETİM İŞLETMESİ PERSONEL VE MAKİNE EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ SAFER 2009 AÇILIŞ TOPLANTISI.
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI. HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Danışmanlık Sisteminin Güçlendirilmesi Tıp Eğitimi Çalıştayı Grup Çalışması
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK SAĞLIĞI ENSTİTÜSÜ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
BE BEP NEDİR ?.
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

Ölçme Değerlendirme Sorunlar Sınavlar adil değil Soru hataları var Hedefler Şu an nasıl sınavlar yapıyoruz? Gelecekte nasıl daha iyi sınavlar yapabiliriz?

YAPILANLAR Ölçme Değerlendirme Kurulu oluşturuldu Prof.Dr. Bahar Muezzinoğlu Doç.Dr Gür Akansel Doç. Dr. Kadir Babaoğlu Yrd.Doç.Dr. Levent Altıntaş Yrd.Doç. Dr.Gözde Dağlıöz amacı: dekanlık ve eğitim komisyonu ile eşgüdümlü olarak eğitim sürecinde uygulanan ÖD yöntemlerini takip etmek,  eğitimin kalitesi arttırmak amacıyla çeşitli ÖD yöntemlerini geliştirmek için  politikalar üretmek, öğretim üyelerinin ÖD konusunda  bilgilenmesini  sağlamak,  Çalışmalarıyla   ilgili olarak öğretim üyeleri ve öğrencilere  geri bildirimde bulunmaktır.  

YAPILANLAR Anabilim dallarının Ölçme Değerlendirme sorumluları belirlendi Çoktan Seçmeli Sorular nasıl hazırlanır ? Bilgilendirme toplantısı Yeni soru istem formu (D1.2.3) Soru bankası çalışmaları başlatıldı Toplumsal Duyarlılık ve Öğrenci Araştırmaları Programı’nın değerlendirilmesi

YAPILANLAR 4 Aralık 2009 1. Ölçme Değerlendirme Kursu (Dr.K.Alimoğlu) Dönem 3 PDÖ uygulaması için CORE uygulandı (Klinik Odaklı Nedenselleştirme Sınavı) Eğitici ve öğrenci geri bildirimi olumlu 10 Mayıs 2010 tarihinde 2. Ölçme Değerlendirme Kursu 90 öğretim üyesi kurs aldı Dönem 1 tüm ders kurulları için soru analizi Anabilim dallarından kurul ve staj ölçme değerlendirme uygulamalarına dair yazılı bilgi alındı Dönem 1,2,3; Dönem 4 ve Dönem 5 e yönelik ölçme değerlendirme toplantısı bölümlerin sunumları, karşılıklı değerlendirme

YAPILANLAR Toplantılardan kısa notlar: Öğrenci sayısı ve fizik koşulların özellikle ilk yıllarda olumsuz etkisi olduğu Pratik sınavların ağırlığının artması (eğitim materyallerinin maket vb kullanımının yaygınlaşması) Güncel değerlendirme yöntemlerinin yaygınlaştırılması Çoklu sınav yöntemlerinin uygulanması Stajlardaki sınav uygulamalarının staj başında öğrencilere yazılı ve sözlü olarak iletilmesi sözlü sınavların yapılandırılıp öğrencilerin farklı eğiticiler tarafından değerlendirilmesi

YAPILAMAYANLAR VE GÜNCEL SORUNLAR Soru bankası Soru kalitesi istenen düzeyde değil Sorular ağırlıklı olarak ezbere dayalı Sınav uygulamaları salon başkanları ve gözetmenler Sınav güvenliği

HEDEFLENENLER Dönem 1 Klinik beceri uygulamaları OSCE (objektif yapılandırılmış klinik sınav) Dönem 3 KHP programında OSCE Tüm ders kurulu sınavlarının detaylı soru analizi Ders kurulu sonuçlarının sınav sonuç tablosu ile birlikte başarı dağılımını da öğrencilere elektronik ortamda iletilmesi (karne) Soru bankasını geliştirme

HEDEFLENENLER Ders kurullarında pratik sınavların ve farklı sınav uygulamalarının değerlendirmedeki ağırlığını arttırmak Stajlarda farklı sınav yöntemlerini ve biçimlendirici değerlendirme yöntemlerini uygulamasına destek vermek Tüm öğretim üyelerinin ölçme değerlendirme kursuna katılımını sağlamak Daha ileri düzeyde kurslar düzenlemek

ESAS HEDEF Tıp eğitiminde öğrenim çıktıları doğrultusunda öğrenim hedefleri, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirmenin bütün olarak tasarlanmasını sağlamak

ÖLÇME DEĞERLENDİRME KOMİSYONU ADINA TEŞEKKÜR EDERİM