MALATYA DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü T.C. MALATYA VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Projenin Adı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ben de Başarabilirim Projesi (AKADEMİK BAŞARIYI ARTIRMA) HAZIRLAYANLAR Gökhan MELİKOĞLU Ordu Tek.Lise.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORDU MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
BESLENME DOSTU OKUL OLMAK İÇİN
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KÜTAHYA DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ(KÜDEP)
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Malatya Değerler Eğitimi Projesi
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
9.SINIFLAR AİDİYET DUYGUSU GELİŞTİRME PROJESİ
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

MALATYA DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ

İl Milli Eğitim Müdürlüğü T.C. MALATYA VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Projenin Adı : Malatya Değerler Eğitimi Projesi Projenin Sahibi : Malatya Valiliği Proje Ortağı : Malatya Belediyesi Projenin Yürütücüsü : İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Projenin Uygulama Dönemi : 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı ARALIK-2012

İL PROJE ÜST KURULU Vasip ŞAHİN : Malatya Valisi Ahmet ÇAKIR : Belediye Başkanı Dr. Abdullah A. ÖZTOPRAK : Vali Yardımcısı Mehmet BULUT : İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet BOYRAZ : İl Milli Eğitim Müdür Yard.

İL PROJE YÜRÜTME KURULU Dr. Abdullah A. ÖZTOPRAK : Vali Yardımcısı Ertan MUMCU : Belediye Başkan Yardımcı Mehmet BULUT : İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut ÇALI :İl Eğitim Denetmenleri Başkanı Mehmet BOYRAZ : İl Milli Eğitim Müdür Yard. Veysel GÜLER :Halk Eğitim Merkezi Müdürü Aysel YÜZER :Mustafa Necati Anaokulu Müd. Tufan KORKMAZ :RAM Müdürü Bilge Çiğdem DEMİR :Vakıfbank Ortaokulu Rehber Öğrt. Fulya BÜLBÜL :Mehmet Topsakal O.O. Rehber Öğrt. Fatih KAYA :Topsöğüt Ortaokulu Rehber Öğrt. Sezai DEMİR :Akçadağ ÇPL Rehber Öğrt.

PROJE BİLİM VE DANIŞMA KURULU Doç. Dr. Mustafa KUTLU İnönü Üni. RPD Anabilim Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Taşkın YILDIRIM İnönü Üni. RPD Anabilim Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Emine DURMUŞ İnönü Üni.RPD Anabilim Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Baki DUY İnönü Üni RPD Anabilim Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yüksel ÇIRAK İnönü Üni RPD Anabilim Öğretim Üyesi Prof. Dr. İrfan ERDOĞAN İstanbul Üni. Eğitim Bilimleri Bölümü Başkanı (Eski T.T.K Başkanı) Yrd. Doç. Dr. Armağan YILDIZ İstanbul Üni. RPD Anabilim Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zafer GÖKÇAKAN Muğla Üni. RPD Anabilim Başkanı Yrd. Doç. Dr. Öner ÇELİKKALELİ Muğla Üni. RPD Anabilim Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halil EKŞİ Marmara Üni. RPD Anabilim Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Oya RAMAZAN Marmara Üni. Okul Önc. Öğrt. Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayla OKTAY Maltepe Üni. İlköğretim Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Bülent Gündüz Mersin Üni. RPD Anabilim Öğretim Üyesi Mustafa ACET İlahiyat Uzm. – Anadolu O.T.M. L. Müd. Baş. Yrd Ferman SALMIŞ Anadolu Kız Meslek ve Meslek Lisesi Edebiyat Öğrt.

PROJE İL ÇALIŞMA KOMİSYONU Bilge Çiğdem DEMİR :Vakıfbank Ortaokulu Rehber Öğretmeni Fulya BÜLBÜL :Mehmet Topsakal Ortaokulu Rehber Öğretmeni Fatih KAYA :Topsöğüt Ortaokulu Rehber Öğretmeni Sezai DEMİR :Akçadağ Çok Programlı Lisesi Rehber Öğretmeni

PROJENİN GEREKÇESİ Değişen ekonomik ve sosyo-kültürel etkenler, görsel medya ve sanayileşme beraberinde toplum normlarını da değiştirmektedir. Toplum normlarının değişmesi yaşamı kolaylaştıran dürüstlük, yardımlaşma, sevgi, saygı, özsaygı, hoşgörü, empati, disiplin, sorumluluk, aile olabilme, öz bakım, hijyen vb. kavramların da zayıflamasına neden olmuştur. Bu nedenle okullarımızda ve toplumda; Suçlu ve suça itilen çocuk sayısında, okul disiplin kurullarına uyum ve davranış problemiyle gelen öğrenci sayısında artış eğilimi gözlemlenmiştir.

Aile yapısındaki bozulmalar beraberinde boşanma sayısını arttırmış, bunun sonucunda da çocuklarda davranış ve uyum problemleri oluşmaktadır. Tüm bu olumsuz değişimler ve gelişmeler ‘Değer’ kavramının farkındalığını ve kazanımını arttırma ihtiyacını da beraberinde getirmiştir. Milli Eğitimin amaçlarından biri de öğrencileri ve velilerini toplumsal konularda eğitmektir. Bahsedilen değerlere yönelik farkındalığı arttırmak kaçınılmaz olmuştur.

PROJENİN AMACI Malatya il genelindeki anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin, sağlıklı kişiliğin temel taşlarını oluşturan; toplumsal değerler konusunda kazanımlarını ve farkındalık düzeylerini arttırmak. Gerçek hayatta rehberlik edecek ahlaki ve sosyal değerlerle donatılmış öğrenciler yetiştirmek. Öğrencilerin iç motivasyonlarını geliştirmek. Yüksek iletişim becerilerine sahip bireyler yetiştirmek. Öğrencilerin kendini tanımasını, yeteneklerini keşfetmesini, bu yeteneklerini hayatında doğru ve faydalı bir şekilde kullanmasını sağlamak.

PROJENİN KAPSAMI 2012-2013 ve 2013-2014 eğitim öğretim yılında Malatya il genelindeki anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda öğrencilere ve velilere yönelik “Değerler Eğitimi” uygulanacaktır.

PROJENİN NİCEL ÇIKTILARI İl Emniyet Müdürlüğünden alınacak olan sayısal verilere göre suç işleyen çocuk sayısında kayda değer düşüş, Okul Davranış Değerlendirme Kurullarına gelen olumsuz vak’a sayılarında azalma beklenilmektedir.

PROJENİN NİTEL ÇIKTILARI Büyük küçük ilişkilerinde gözlenebilir olumlu davranışlar. Okulda sevgi ikliminin yaygınlaşması. Kardeşlik duygularının ilişkilerde öne çıkması. Okul sosyal kulüplerinin daha aktif hale gelmesi. Öğrencinin ve okulun başarı grafiğinin artması. Mutlu ve uyumlu bireylerin yetişmesi.

PROJEDE PLANLANAN DEĞERLER 2012-2013 eğitim öğretim yılında; Empati, Saygı-özsaygı, Sorumluluk, Yardımlaşma , 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında; Sevgi, Doğruluk- Dürüstlük, Farklılıkları Kabullenme-Hoşgörü, Güven-özgüven

DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMA TAKVİMİ YIL AYLAR ANAOKULLARI İLKOKUL ORTAOKUL 2012- 2013 KASIM ARALIK EMPATİ OCAK ŞUBAT SAYGI ÖZSAYGI MART NİSAN SORUMLULUK MAYIS HAZİRAN YARDIMLAŞMA

DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMA TAKVİMİ YIL AYLAR ANAOKULLARI İLKOKUL ORTAOKUL 2013 - 2014 EKİM KASIM SEVGİ ARALIK OCAK DOĞRULUK DÜRÜSTLÜK ŞUBAT MART HOŞGÖRÜ -FARKLIKLARI KABULLENME NİSAN MAYIS ÖZGÜVEN - GÜVEN

İL PROJE YÜRÜTME KURULU Görevleri: Projenin tanıtımı ve yürütülmesi için okul müdürlerine ve rehber öğretmenlere seminerler düzenlemek. Projenin okullarda uygulanma safhasına rehberlik etmek ve denetlemek. Projenin uygulanma ve hazırlık safhasında her türlü koordinasyonu planlamak. Proje kapsamında işbirliği yapılacak kurum ve kuruluşlarla koordineyi sağlamak. Etkinlik kitapçıklarının dağıtımında koordine görevi sağlamak. Proje ile ilgili resmi ve diğer yazışmaları koordine etmek. Projenin tanıtımı için görsel ve yazılı basınla işbirliği yapmak. Proje çalışma ekibine destek vermek.

PROJE BİLİM VE DANIŞMA KURULU Görevleri: Projede sınıf içi etkinliklerin, kullanılacak olan afişlerin, kitapların, vb. her türlü eğitim materyalinin eğitim içeriğine ve amacına uygunluğunu denetlemek. Proje kapsamında gerektiğinde seminer ve konferanslar vermek. Projenin işleyiş sürecinde , akademik ve uzmanlık alanında görüşler bildirmek. Proje değerlendirme araçlarının ve yönteminin uygunluğuna rehberlik etmek.

PROJE İL ÇALIŞMA KOMİSYONU Görevleri: Proje kapsamında uygulanacak etkinlikleri derlemek. Proje kapsamında her kademede uygulanacak etkinlikleri yazmak ve kitapçık haline getirmek. Proje kapsamındaki afişleri tasarlamak. Proje kapsamında panolarda yayınlanacak güzel söz ve vecizeleri derlemek. Proje dâhilinde ‘Aile Mektupları’ nı hazırlamak. Proje kapsamında gezi, münazara, yarışma gibi faaliyetleri planlamak. Proje kapsamında kullanılacak değerlendirme araçlarını hazırlamak. Projenin okullarda uygulanma safhasına rehberlik etmek. Proje sürecinde değerlendirme sonuçlarını analiz etmek ve raporlaştırmak.

PROJENİN İŞLEM BASAMAKLARI Okul Çalışma Ekibinin Oluşturulması: Projenin okullarda yürütülebilmesi için, okul müdürünün başkanlığında okul çalışma ekibi kurulacak ve bu ekip MADEP(Malatya Değerler Eğitimi Projesi)’in okul bazında uygulanmasından sorumlu olacaktır. Okul çalışma ekibinde Öğrenci Meclisi aktif olarak görev alır.

ÇALIŞMA EKİPLERİNİN OLUŞUMU Bağımsız Anaokullarında Okul Müdürü (Başkan) Okul Müdür Yardımcısı Okul Rehber Öğretmeni Üç Okul Öncesi Öğretmeni Okul Aile Birliği Başkanı Her sınıftan bir veli İlkokullarda Üç Sınıf öğretmeni Okul Öğrenci Meclisi Başkanı Ortaokullarda Üç farklı branştan öğretmen Okul Öğrenci Meclisi Başkanından oluşur.

ÇALIŞMA EKİBİNİN GÖREVLERİ Okul Müdürünün Görevleri: Okul çalışma ekibinin başkanlığını yapar. Projenin yürütülmesinde ve denetiminde birinci derecede sorumludur. Faaliyet değerlendirme raporunu düzenleyip il çalışma komisyonuna gönderir. b) Okul Müdür Yardımcılarının Görevleri: Uygulanacak dökümanların öğretmenlere dağıtımını sağlar. Komisyon toplantısının yapılmasını organize eder. c) Rehber Öğretmenin Görevleri: Uygulanacak genel etkinliklerde öğretmenlere rehberlik eder. d) Okul Öncesi, Sınıf ve Branş Öğretmenleri: Etkinliklerin sınıflarda uygulanmasından sorumludurlar. İşlenecek değerle ilgili değişken faaliyetlerin planlanmasında ve uygulanmasında görev alırlar. Okul panosunu hazırlarlar. Değişken faaliyetleri resimleyip okul müdürüne teslim ederler.

OKULLARDA UYGULAMA Okulda okul çalışma ekibi tarafından MADEP panosu oluşturulur. Her sınıfta sınıf öğretmeni ve öğrenciler tarafından sınıf panosu oluşturulur. Panoya o ayki değeri en iyi yaşatan öğrencinin resmi asılır. Okulda yapılan değişken ve sabit faaliyetlerle ilgili görseller okulların kendi internet sayfalarında yayınlanır. ‘Aile mektupları’ öğrenciler aracılığıyla velilere ulaştırılır. Okul çalışma ekibinin değişken faaliyetlerle ilgili hazırladığı plan doğrultusunda etkinlikler uygulamaya konulur. Anaokulu ve ilkokullarda uygulanan etkinlikler için sınıf öğretmeni tarafından bir dosya oluşturulur. Ortaokullarda ise o ayki değeri uygulayan öğretmenler uygulanan etkinlikleri sınıf rehber öğretmenine teslim eder.

PROJE KAPSAMINDA OKULLARDA YAPILACAK FAALİYETLER Sabit Faaliyetler Proje Eğitim Kitapçığında belirtilen sınıf içi etkinliklerin sınıflarda uygulanması. Panoların düzenlenmesi. Aile Mektuplarının öğrenciler aracılığıyla velilere dağıtılması. Değişken Faaliyetler Konu ile ilgili kurum ve kuruluşlara gezi düzenlenmesi Konu ile ilgili Münazaralar ve Yarışmalar yapılması Örnek şahsiyetlerin davet edilmesi. Öğrenci velilerine Seminerler düzenlenmesi. Öğrencilere proje kapsamında uygulanacak konularla ilgili kitapların tavsiye edilmesi. Görsel Faaliyetlerin sunumu(tiyatro, sinema, çizgi film vb.) Proje kapsamında ilkokul ve ortaokullarda proje ekibi tarafından, üst sınıftaki öğrencilerin , alt sınıftaki öğrencilere işlenen değer konusu ile ilgili mektup yazması.

MADEP’TE DEĞERLENDİRME Değerlerin Kazanımına Yönelik Değerlendirme: Her değer konusu ile ilgili öğrencilerin yaş ve gelişim seviyesine uygun olarak değerler eğitiminin kazanımlarının tespiti için ön-test ve son-testler uygulanır. Bu testler random usulüyle tespit edilecek okullarda uygulanacaktır. Bu ölçme aracı MADEP çalışma ekibi ve bilim danışma kurulu tarafından belirlenir. Ön-test ve son-test puanları SPSS veri analiz programı ile hesaplanır. Hesaplanan veri analizleri raporlaştırılarak öğrencilerin iki ayda işlenen değer konusunu ne kadar kazanıp kazanmadıkları belirlenir. Sonuçlar Milli Eğitim Müdürlüğü web sayfasında yayınlanacaktır.

MADEP’TE ÖDÜLLENDİRME MADEP Uygulama Sürecini Değerlendirme: Okul çalışma ekibi tarafından, işlenen değerin sonunda ek-4 formu doldurularak malatyadegerleregitimi@gmail.com adresine mail yoluyla gönderilecek ve İl Çalışma Ekibi okullardan gelen ek-4 formunu değerlendirerek uygulama sürecindeki en yüksek puanı alan 3 anaokulu, 3 ilkokul ve 3 ortaokulu o ay işlenen değer konusunu en iyi uygulayan okullar olarak belirleyecektir. Bu okullara İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tespit edilecek ödüller verilecektir.  

MADEP’TE ÖDÜLLENDİRME Eğitim öğretim yılı sonunda yapılan değerlendirmede en yüksek puanı alan 3 anaokulu, 3 ilkokul, 3 ortaokul yılın en değerli okulu seçilerek flama veya plaket ile ödüllendirilecektir. Puanlarda eşitlik olması durumunda il yürütme komisyonu tarafından kura çekilişi yapılarak birinciler belirlenecektir. İlçeler MADEP’ in özüne sadık kalarak kendi bünyelerinde uygulayacaklardır. Yıl sonunda belirledikleri ‘En Değerli Okulları’ İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bildireceklerdir. İl ve ilçelerde ödüllendirme; ödüle layık görülen okullarda Milli Eğitim Müdürlüğü’nün katılımı ile veya okulun kendi bünyesinde yapılacaktır.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER