HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Psikolojinin Konuları
İNSAN HAKLARI
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Hasta Hakları.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ÇOCUK HAKLARI.
Davranış Bilimleri Hafta I.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
İÇTİMAİ(TOPLUMSAL) GÖREVLER
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)
-İLETİŞİM- SUNUSU.
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
İslam’da Bilginin Kaynakları
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
FATMA ÇAVUŞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
10 ARALIK İNSAN HAKLARI HAFTASI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
Psikolojinin Konusu ve Amacı
İNSAN HAKLARI, GENEL OLARAK KİŞİNİN İNSANCA YAŞAMASI İÇİN GEREKLİ OLAN, VAZGEÇİLMEZ VE DOKUNULMAZ TEMEL HAKLARINI İFADE EDER.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
GİRİŞ.
İNSAN HAKLARI.
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
İNSAN HAKLARI Hazırlayan=Tuğçe Türedi
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bana “Özel”, Başkalarına “Gizli”
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
FONKSİYONCULAR.
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MEDENİ HUKUK.
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
TARIH DERSI PROJE ÖDEVI ÖĞRETMEN: DÖNDÜ GÜNAY ÖĞRENCI:DILEK KUCUM TÜRKLERDE KADIN.
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas işlevi, anlaşmazlıkları usulüne göre çözümlemektir. Hukuk kurallarının uygulanması, devlet gücü ile gerçekleşir. Toplum yaşamını belirlemeleri açısından, hukuk kurallarıyla din, ahlak ve görgü kuralları arasında sürekli bir ilişki, hatta benzerlik vardır.

ÖRNEĞİN; Hukuk kurallarına göre suçtur. Din kurallarına göre günahtır. Ahlak kurallarına göre ayıptır. İnsan hakları da genel hukuk kuralları kapsamı içerisindedir

İNSAN HAKLARI: devlet karşısında her insanın sahip olması gereken özelliklerin tümüdür. Kişinin yasal, maddi, manevi ve kişilik hakları şunlardır; Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar. Akıl ve vicdana sahiptirler, birbirlerine karşı kardeşlik anlayışıyla davranmalıdırlar. Herkes ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasal veya başka bir görüş, ulusal ve sosyal köken, mülkiyet gibi başka bir ayrım gözetmeksizin bütün hak ve özgürlüklerden yararlanabilir. Yaşamak, özgürlük ve kişi güvenliği herkesin hakkıdır. Herkesin, her nerede olursa olsun, hukuksal kişiliğinin tanınması hakkı vardır. Yasalar önünde herkes eşittir. Kimsenin, özel yaşamına, ailesine, konutuna ya da haberleşmesine keyfi olarak karışılamaz, şerefine ve adına saldırılamaz.

2. KİŞİSEL İLİŞKİLER İnsan Psikolojisi: Psikoloji, insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bir bilim dalıdır. Davranışlar, belirli çevresel koşullar içinde oluşan olaylar olduğuna göre psikoloji, çevre, organizma ve davranışlar arasındaki etkileşimi inceler. Etkileşimin ana öğelerinden biri çevredir. Organizmanın alıcı sinir uçlarına etki edebilen her türlü enerji değişikliğine “Uyarıcı” denir. Kırmızı bir trafik ışığının görülmesi, çürük bir dişten gelen sızı gibi…

Aynı uyarıcı karşısında farklı bireyler, farklı davranışlar göstermektedir. Eğer uyarıcılar karşısında farklı bireylerin davranışları hep aynı olsaydı, psikoloji bilimine gerek kalmazdı. Çünkü uyarıcı bilindiği takdirde davranışın tahmini (ne olacağının bilinmesi) çok basit bir işlem olurdu. Özellikle konuşmak, düşünmek ve problem çözmek gibi davranışlar söz konusu olduğunda organizma ile ilgili etmenler, davranışların oluşumuna daha çok katkıda bulunmaktadır

İNSAN ÖZELLİKLERİ İnsan biyolojik, toplumsal, kültürel ve psikolojik özelliklere sahiptir. Bu özellikler insanları diğer canlılardan farklılaştırır. 2.2.1. Beş Duyu: Görme , işitme , koklama , tat alma , dokunma. 2.2.2. Düşünme: Olay ve nesneler yerine onların simgelerini (sembol) kullanarak yapılan zihinsel bir işlev ve sorunlara çözüm arama yoludur. 2.2.3. Öğrenme: Öğrenme, yaşantısal deneyimler yoluyla davranışlarda değişiklik oluşturma sürecidir. 2.2.4. Zeka: Zekâ, zihinsel becerilerin tümüdür.

DUYGU : İnsanlar, iç ve dış dünyadan etkilenir DUYGU : İnsanlar, iç ve dış dünyadan etkilenir. Bu etkiler onlarda hoşlanma ve acı duyma gibi iki şekilde ortaya çıkar. Hoşlandığımız şeyi sever, ona yaklaşırız. Hoşlanmadıklarımızdan da kaçarız, işte bu duruma Duygu denir. Bir başka ifadeyle duygu, duyumların organik ve ruhsal yaşantıyı etkilemesi anlamındadır. 2.2.6. Dikkat : Derste öğretmeni anlayarak dinleyen ve aklından başka bir şey geçirmeyen öğrenci dikkat halindedir. Ders anlatan öğretmeni, kendini zorladığı halde dinleyemeyen, aklına gelen başka şeyleri kafasından atamayan öğrenci dikkatsizdir. Dikkat; bütün ruhsal faaliyetin ve uyarıcının bir duyumda ve bir davranışta toplanması, bir yönelmedir. Dikkat, zihin çalışmasının ve duyguların bir uyarıcı üzerinde toplanması halidir.