A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
Öfke Yönetimi.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
REHBERLİK.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
REHBERLİK DERSİ III.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
PEER SUPPORT TEAM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ÇATIŞMA NEDİR?.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
Hekim-Hasta İletişimi
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Hazırlayan : Ziya ÖZDEMİR1 Yaylıca İlkokulu/Ortaokulu Okul-Aile Birliği Toplantısına Hoş Geldiniz.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
 Öğrencinin; 1. Adı:Ahmet Fatih 2. Soyadı:Seven 3. Sınıfı:9/C 4. Numarası:1339  Öğretmenin; 1. Adı:Ramazan 2. Soyadı:  Okul:Ali Güral Lisesi.
Kişisel Rehberlik.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
Uzman Sosyal Çalışmacı
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN RIFAT YUSUF BAHADIR.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
REHBERLİK DERSİ III.
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman
Sunum transkripti:

A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman

Biz İ nsanlar…  Birbirimizi nasıl anlıyoruz?

Çatışma  Herhangi bir konuda yaşadı ğ ımız anlaşmazlık…

Çatışmanın Malzemeleri  İ ki adet fikir  İ ki adet gereksinim  İ ki adet duygu  En az iki insan

Ne Zaman Anlaşamayız?  Önceliklerimiz farklılaşırsa  Önemsenme derecesi farklıysa  Beklentiler çoksa  İ stekler dile getirilmezse

Ne Zaman Kötü Hissederiz?  Küçümseme  Sindirmeye çalışma  Yok sayma  “Benim sözüm geçecek!”  Önce beni anla!

Çatışmanın Genel Özellikleri  Çatışma yo ğ unlaştıkça bireyin duydu ğ u endişe artar.  Bireysel ilgi ve çıkarlarla paralel olarak kazanma iste ğ i artar. Çatışmanın üst evrelerinde prestijini korumak daha çok önem kazanır.

Çatışmanın Genel Özellikleri  Çatışma yo ğ unlaştıkça “iyi insanlar da” başkalarına zararlı hale gelebilir.  Çatışmanın alt evrelerinde etkili olan stratejiler üst evrelerde işe yaramayabilir, hatta istenmeyen sonuçlar ortaya çıkartabilir.

Tahteravalli

Çatışmanın Yararları  Daha iyi ilişkilerin oluşturulması  Psikolojik olgunluk  Bireyin kendine saygısının gelişmesi  Bireysel gelişim  Etkilili ğ inin ve verimlili ğ in gelişmesi  Problemlerin farkına varmak ve problemleri tanımak  Daha iyi çözümler oluşturmak  Monotonlu ğ u azaltmak

Çözülemeyen Çatışmaların Sonuçları  Stres ve bıkkınlık  İ letişimde azalma ve bozukluk  Doyum ve performansın düşmesi  De ğ işime karşı direnmenin artması  Aileye ba ğ lılı ğ ın azalması  Güvensizlik ve şüphecili ğ in hakim oldu ğ u bir havanın oluşması

Çatışmanın Genel Özellikleri  Çatışma yo ğ unlaştıkça bireyin duydu ğ u endişe artar.  Bireysel ilgi ve çıkarlarla paralel olarak kazanma iste ğ i artar. Çatışmanın üst evrelerinde prestijini korumak daha çok önem kazanır.

 Çatışma yo ğ unlaştıkça “iyi insanlarda” başkalarına zararlı hale gelebilir.  Çatışmanın alt evrelerinde etkili olan stratejiler üst evrelerde işe yaramayabilir, hatta istenmeyen sonuçlar ortaya çıkartabilir.

“Kes sesini!” yerine “dinler misin?”

Sinirli İ nsanlara Yaklaşım  Sözünü kesmeden, sonuna kadar dinleyiniz.  “Haklısınız” yerine “Anlıyorum” deyiniz.  Restleşmeye kalkışmayın  Onun durum ya da olayı nasıl algıladı ğ ını anlamaya çalışın

Çatışma Çözümünde İ yi Dinleme  Karşıdakinin gözlerine bakarak konuşun,başka şeylere bakmayın  Başka şeylerle ilgilenmeyin  Elinizi aya ğ ınızı sallamayın

Çatışma Çözümünde İ yi Dinleme  Karşınızdaki kişinin söyledi ğ i önemli şeyleri tekrarlayın,özetleyin  Sözünü kesmeyin  Ona neler yapması gerekti ğ ini söylemeyin  Söyledikleriyle alay etmeyin,gülmeyin

Çatışma Çözümünde İ yi Dinleme  Kendinizi di ğ er kişinin yerine koyun ve ne anlatmaya çalıştı ğ ını,neler hissetti ğ ini anlamaya çalışın  Anlattıklarını anlamadı ğ ınız zaman anlamanıza yardımcı olacak sorular sorun  Ne hissetti ğ ini anladınız zaman ona söyleyin.”çok kızmışsın” gibi

 Dinledi ğ iniz için teşekkürler