Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
Sorun Kimyası Madde kimyası olur da sorunları kimyası olmaz mı?
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
“Koşullanmama Hakkı” ve Öğrenme Devrimi “Sıfırıncı Hak*” (*) Termodinamiğin sıfırıncı yasası: A ve B sistemleri termodinamik dengede ve C ve D de dengede.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
Stratejik Yönetim.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bilgi Çağında Kütüphane
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
Örgütsel bilgi kullanımı
DİN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
ETwinning: Gelişim yol haritası Mehmet Muharremoğlu Koordinatör eTwinning Ulusal Destek Servisi Bilgilendirme toplantısı Türkiye Kalite Ödülü Töreni.
1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®,
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Turizm Pazarlaması Çevresi
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
Onurlu, güçlü ve görünür. KA (Kişisel Asistanlık) nedir? ve kendi ülkenizde gerçek olmasını nasıl sağlarsınız?
Toplam Kalite Yönetimi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Bütünleştirilmiş program BSÖ için alternatif bir program Dr. Ramazan Sağ.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
“Koşullanmama Hakkı” ve Öğrenme Devrimi
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
3. HAFTA İLK KURAMCILAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim 16 Nisan 2015 24ncü Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Niğde Üniversitesi Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

“Herkes için Eğitim” ve 6 Soru.. “Herkes” kimdir? Herkes “niçin” eğitilecektir? (misyon) “Eğitim” dağılımı nasıl? (kim ne zamana kadar ve ne kadar eğitilecek?) (vizyon) Eğitim sürecinde korunacak ilkeler? (değerler) Kırılması gereken “açmaz dengeleri” neler ve nasıl kırılacaklar? (strateji) Ve bu çerçeve içinde herkes nasıl eğitilecek? Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

1. Herkes kimdir? 77 milyon mu? Daha mı az, daha mı çok? Ama buna imkan yok. O halde kategorize edilmeli. İki ayrı anahtara göre sınıflama: Verilecek eğitimi “geriye ödeme” düzeyine göre, “İhtiyaç profili”nin gerçekleştirilebilirliğine göre. Her iki halde de A-B-C sınıflaması 1A/2A Grubundakiler en önemli ve öncelikli. Bunlar: Tozlayıcı’lar (pollinator) ve otodidakt’lar Bunlar her yaş, meslek, unvan grubunda olabilirler. Henüz doğmamış bebekler katılmalı. Ölüm döşeğinde olanlar da katılmalı. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

2. Herkes “niçin” eğitilecektir? (misyon) “Eğitim”den en temel beklenti nedir? A-B-C gruplarının her birine göre ayrı cevaplanmalı. En temel beklenti: Kişinin, imkânlarını, kısıtlarını ve bu çerçevedeki ihtiyaçlarını belirleyip giderebilmesi. Buna göre misyon: Tüm doğruları sorgulayabilecek bir zihinsel duruluk ve esneklik kazanarak, alternatif doğrular arasından işine yarayabilecekleri seçip öğrenebilmek. Mevcut insan yetiştirme sistemimiz: “eğitim” >> “eğmek”>> “igdiş”.. Education >> (L) ëdücere >> “dik durdurmak”.. A-B-C’nin her bir alt grubu, bu misyona göre “eğitilmeli”. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

3. “Eğitim” dağılımı nasıl? (kim ne zamana kadar ve ne kadar eğitilecek?) (vizyon) İmkanların ihtiyaçlara dağıtılmasında anahtar bu sorudur. En büyük pay yine “tozlayıcılar” ve “otodidaktlar”a. “Ezber”e ve “öğretilme”ye bağımlı olanlara en küçük dilim. Öğrenme ihtiyacı olmadığına inanmış olanlara ise sıfır pay. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

4. Eğitim sürecinde korunacak ilkeler? (değerler) Soru sormak eğitim sürecinin temel yapıtaşı olmalı, Sorgulamaya kapalı HİÇ BİR ŞEY olmamalı, Benimsetme ve koşullandırma kural dışı olmalı, “Onurlu hata”, disiplin kavramının temeli olmalı, Siyasi, ideolojik, dini öğretilerden TAMAMEN bağımsız olmalı, En temel ahlak ölçüsü HİÇ BİR ŞEYE “zarar verme” olmalı. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

5. Kırılması gereken “açmaz dengeleri” neler ve nasıl kırılacaklar 5. Kırılması gereken “açmaz dengeleri” neler ve nasıl kırılacaklar? (strateji) Tanım: “Açmaz Dengeleri’nin Kırılması”: Eğer bir olay, birbirini etkileyen iki zıt parametreye bağlı ise, bu ikisi arasındaki dengeye “açmaz dengesi” deniliyor. Bir önlemin “stratejik” sayılabilmesi için bu açmaz dengesini kırabilmesi gerekir. “Herkes için Eğitim” bağlamındaki “açmaz dengeleri” nelerdir? Eğitim sınıfının, benimsetme, koşullandırma, ezber, sorgulamama, takrir gibi, bu yaklaşımda yeri olmayan yöntemlere –çoğunlukla- bağımlı olması, Örgün ve yaygın eğitim sistemlerimizin geleneksel olarak siyaset tarafından benimsetme amacıyla kullanılagelmesi karşısında, önerilen yaklaşımın ideolojik benimsetmeyi kural dışı sayması, Önerilen sistemin özü, “ortam hazırlama” ve “kendi kendine öğrenme” iken, eğitim kültürümüzün bilgi depolamaya dayalı oluşu. vd… Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

5. Kırılması gereken “açmaz dengeleri” neler ve nasıl kırılacaklar 5. Kırılması gereken “açmaz dengeleri” neler ve nasıl kırılacaklar? (strateji) –devam- Açmaz dengeleri nasıl kırılabilir? Örnek olarak verilen 3 açmaz dengesinin kırılması için ümit verici bir eğilim yoktur. Tek olabilir çözüm, önerilen bu yaklaşıma yakın (veya aynı) düşüncede olanların –ki mutlaka bir yerlerde vardırlar- teknolojinin de yardımıyla güçlü bir ağ oluşturabilmeleridir. Bu sarmaldan (kısır döngü) nasıl çıkılabileceği konusunda tek ümit bağlanabilecek araç, bu ağın rasyonel aklı temsil edebilen ürünlerini ortak akılla geliştirip ortaya koyması ve yandaş sayısını artırarak bir baskı grubu olabilmesidir. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

6. Ve bu çerçeve içinde herkes nasıl eğitilecek? En temel kalıtsal mirasımız ve çağın yeni paradigması olan “öğrenme”ye dayalı olmalı. Öğrenme akademik bir süreç değildir. Bebeklikten itibaren yapılan her türlü bedensel ve zihinsel eylem beyinde yeni bağlantılar geliştirir. Beyinde oluşan her yeni bağlantı, yeni bedensel ve zihinsel eylemleri tetikler. Bu süreç –bir spiral gibi- kendi kendini besler. Zengin Öğrenme Ortamları yoluyla öğrenilmeli. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

6. Ve bu çerçeve içinde herkes nasıl eğitilecek? (devam) Şu öğrenme ağları yoluyla öğrenilmeli: Kişinin kendi nöral ağı, (beyin-zihin-beden bağlantıları) Kişisel öğrenme ağı (okul, ev, yerel toplum ile öğrenme ağı) İnteraktif enformasyon ağı (anlık iletişim yoluyla öğrenme) Kişinin yaratıcı ağı (kendi kendine ve/ya partnerle yeni fikir oluşturma ağı) Dünyanın başka yerlerindeki bilgi-beceri sahipleriyle bağlantılar, Toplumsal hareketler yoluyla dahil olunan ağlar, Bilgi paylaşımı, kültür paylaşımı ve dijital araçlara dayalı eğitim ağları. Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

Bu 6 soru eğitimin maksimleri’dir.. maxim maxim maxim “Herkes için Eğitim” maxim maxim maxim Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015

www.beyaznokta.org.tr www.tinaztitiz.com Teşekkür ederiz www.beyaznokta.org.tr www.tinaztitiz.com Nisan 2015 © Copyright SMUH®, 2015