BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI GRUP BETER BÖCEK Esra Bektaş Tuba Durmaz Ahmet Cemil Okay Fatma Yüksel Yusuf Türkoğlu Yılmaz Güler Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan TÜZÜN 2006-2007 Öğretim Yılı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06800 Beytepe-ANKARA
Başlıklar Genel Tanıtım Ortamımız Sürecimiz… İyi Giden Olaylar İyi Gitmeyen Olaylar Bir Dahaki Sefere Neleri Farklı Yapardık? Beter Böcek Dünyası
Genel Tanıtım Hedef kitlemiz; Amacımız; Visual Basic programlama dilini kullanabilen Programlamanın kavram ve ilkeleri, uygulama ve yöntemleri hakkında genel bilgiye sahip olan kişilerdir. Amacımız; 3 boyutlu ve 2 boyutlu ortamlarda programlama sürecinde oluşan hataları ve çeşitlerini verilen ipuçlarıyla kullanıcının öğrenip bulmasını sağlamak. Beter Böcek Dünyası
Senaryomuz Dünyada kimse tarafından bilinmeyen gizli bir programlama merkezindesin. Bu merkez, insanlığın barış ve mutluluğunu sağlamak amacıyla faaliyetler yürütmektedir. Bu amaca yönelik bazı sinyaller yayan bir mekanizma geliştirmiştir. Bu sinyaller insan beynine etki ederek kötü düşüncelerin yok olmasını sağlamaktadır. Fakat sinyallerin çalışması sırasında programlama hataları oluşmuştur. Bu hataları tespit edip, ne tür bir hata olduğunu bulmak senin görevin. Bu görevini tamamlayarak Dünya Barışı’nı sağlamak senin elinde. Bu görevle ilgili ipuçları oyunun içinde gizlidir. Beter Böcek Dünyası
Ortamımız Ortamımıza erişebileceğimiz dünya btrbocek dünyasıdır. Dünyaya girer girmez kullanıcı 2D ortamda yönlendirilmeye başlanmaktadır. Oyunumuz genel olarak 2 bölümden oluşmaktadır ve her iki bölümün ardından kullanıcıya şifreler verilmektedir. Temelde 4 ana yapımız bulunmakta: Merkez Bina Çalışma Zamanı Hataları Analiz Merkezi Derleyici Hataları Analiz Merkezi Mantıksal Hatalar Analiz Merkezi Beter Böcek Dünyası
Ortamımız Beter Böcek Dünyası
Ortamımız Beter Böcek Dünyası
Ortamımız Beter Böcek Dünyası
Sürecimiz… Oyunun senaryosunu hazırladık. Focusumuzu oluşturduk. Arayüz tasarım belgelerini oluşturmaya başladık. Arayüz tasarım belgeleri doğrultusunda 3D ortamımızı tasarlamaya başladık. Zamanla dünyamız arayüz tasarım belgelerindeki görüntülerle birebir örtüşmemeye başladı. Kullanışlılık testini hazırladık. Kullanışlılık testi sonuçlarına göre hatalarımızı ve eksikliklerimizi giderdik. Arayüz tasarım belgelerimizi yeniledik. Beter Böcek Dünyası
İyi Giden Olaylar Konumuzu senaryo üzerine oturtabildik. Zamanında bitti ve zamanı iyi kullandık. Grup üyeleri arasındaki ilişkiler iyiydi. Sistemli çalıştık. Sık sık toplantılar düzenledik. Beter Böcek Dünyası
İyi Gitmeyen Olaylar 3D ortamda program bazen anlamsız hatalar veriyordu ve bu da çalışmamızın yavaşlamasına sebep oluyordu. Arayüz tasarım belgelerimiz çok vaktimizi aldı. Başlangıçta senaryomuzu oluştururken güçlük çektik. 2D ortamda sayfaların kendini yenilememesi sıkıntıya yol açtı. Bunu aşmak için sayfaların kendini yenilemesi için kod ekledik ancak daha büyük sorunlar ortaya çıktı. Beter Böcek Dünyası
Bir Dahaki Sefere Neleri Farklı Yapardık? Ortama koymak üzere bulmakta güçlük çektiğimiz nesneleri kendimiz tasarlardık. Üç boyutlu ortamdaki etkileşimi artırabilirdik. Sesle daha çok destekleyebilirdik. Beter Böcek Dünyası
Sorularınız?... Beter Böcek Dünyası
Teşekkürler… Beter Böcek Dünyası