BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Advertisements

Nesneye Dayalı Programlama
TELEVİZYONUN İNCELENMESİ
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Nesneye Dayalı Programlama
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
SUNAR….
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
Yazar: Hüseyin Başar TURHAN Konu: Başkent Üniversitesi Kayıt İşlemleri Metin: Dosya Adı:tanıtım.doc Metin: Dosya Adı:tanıtım.doc Ses: Dosya Adı: Ses: Dosya.
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
Veri Tabanı Programcılığı
PPT1 DÜNYASI Hazırlayanlar : Hazırlayanlar : Müzeyyen KUTLU Müzeyyen KUTLU Ferdi ERDEM Ferdi ERDEM F. Önder TOPAL F. Önder TOPAL Suat ÖZTÜRK Suat ÖZTÜRK.
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Bora Güngören Portakal Teknoloji EMO Ankara Şubesi
1- RADYO TV PROGRAMCILIĞI PROGRAMI 2-BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ PROGRAMI Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet BIYIK GÖRSEL-İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Sunum transkripti:

BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI GRUP BETER BÖCEK Esra Bektaş Tuba Durmaz Ahmet Cemil Okay Fatma Yüksel Yusuf Türkoğlu Yılmaz Güler Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan TÜZÜN 2006-2007 Öğretim Yılı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06800 Beytepe-ANKARA

Başlıklar Genel Tanıtım Ortamımız Sürecimiz… İyi Giden Olaylar İyi Gitmeyen Olaylar Bir Dahaki Sefere Neleri Farklı Yapardık? Beter Böcek Dünyası

Genel Tanıtım Hedef kitlemiz; Amacımız; Visual Basic programlama dilini kullanabilen Programlamanın kavram ve ilkeleri, uygulama ve yöntemleri hakkında genel bilgiye sahip olan kişilerdir. Amacımız; 3 boyutlu ve 2 boyutlu ortamlarda programlama sürecinde oluşan hataları ve çeşitlerini verilen ipuçlarıyla kullanıcının öğrenip bulmasını sağlamak. Beter Böcek Dünyası

Senaryomuz Dünyada kimse tarafından bilinmeyen gizli bir programlama merkezindesin. Bu merkez, insanlığın barış ve mutluluğunu sağlamak amacıyla faaliyetler yürütmektedir. Bu amaca yönelik bazı sinyaller yayan bir mekanizma geliştirmiştir. Bu sinyaller insan beynine etki ederek kötü düşüncelerin yok olmasını sağlamaktadır. Fakat sinyallerin çalışması sırasında programlama hataları oluşmuştur. Bu hataları tespit edip, ne tür bir hata olduğunu bulmak senin görevin. Bu görevini tamamlayarak Dünya Barışı’nı sağlamak senin elinde. Bu görevle ilgili ipuçları oyunun içinde gizlidir. Beter Böcek Dünyası

Ortamımız Ortamımıza erişebileceğimiz dünya btrbocek dünyasıdır. Dünyaya girer girmez kullanıcı 2D ortamda yönlendirilmeye başlanmaktadır. Oyunumuz genel olarak 2 bölümden oluşmaktadır ve her iki bölümün ardından kullanıcıya şifreler verilmektedir. Temelde 4 ana yapımız bulunmakta: Merkez Bina Çalışma Zamanı Hataları Analiz Merkezi Derleyici Hataları Analiz Merkezi Mantıksal Hatalar Analiz Merkezi Beter Böcek Dünyası

Ortamımız Beter Böcek Dünyası

Ortamımız Beter Böcek Dünyası

Ortamımız Beter Böcek Dünyası

Sürecimiz… Oyunun senaryosunu hazırladık. Focusumuzu oluşturduk. Arayüz tasarım belgelerini oluşturmaya başladık. Arayüz tasarım belgeleri doğrultusunda 3D ortamımızı tasarlamaya başladık. Zamanla dünyamız arayüz tasarım belgelerindeki görüntülerle birebir örtüşmemeye başladı. Kullanışlılık testini hazırladık. Kullanışlılık testi sonuçlarına göre hatalarımızı ve eksikliklerimizi giderdik. Arayüz tasarım belgelerimizi yeniledik. Beter Böcek Dünyası

İyi Giden Olaylar Konumuzu senaryo üzerine oturtabildik. Zamanında bitti ve zamanı iyi kullandık. Grup üyeleri arasındaki ilişkiler iyiydi. Sistemli çalıştık. Sık sık toplantılar düzenledik. Beter Böcek Dünyası

İyi Gitmeyen Olaylar 3D ortamda program bazen anlamsız hatalar veriyordu ve bu da çalışmamızın yavaşlamasına sebep oluyordu. Arayüz tasarım belgelerimiz çok vaktimizi aldı. Başlangıçta senaryomuzu oluştururken güçlük çektik. 2D ortamda sayfaların kendini yenilememesi sıkıntıya yol açtı. Bunu aşmak için sayfaların kendini yenilemesi için kod ekledik ancak daha büyük sorunlar ortaya çıktı. Beter Böcek Dünyası

Bir Dahaki Sefere Neleri Farklı Yapardık? Ortama koymak üzere bulmakta güçlük çektiğimiz nesneleri kendimiz tasarlardık. Üç boyutlu ortamdaki etkileşimi artırabilirdik. Sesle daha çok destekleyebilirdik. Beter Böcek Dünyası

Sorularınız?... Beter Böcek Dünyası

Teşekkürler… Beter Böcek Dünyası