TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
Mohammed IV Futbol Akademisi. Proje Yeri: FasFas Proje Ofisi: Groupe 3 Architectes, SaléGroupe 3 ArchitectesSalé İşveren: Association Mohammed VI de.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ORTAÇAĞDA AVRUPA TARİHİ
Tarafından yayınlanmaktadır.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
ERKEN HİRİSTİYAN . İ.Ö 330’da Konstantin eski Roma’nın tüm İmparatorluk bürokrasisini Karadeniz’in ağzındaki yeni Roma’ya taşıması Roma dünyasındaki kapsamlı.
Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi Sosyal Bilimler Bölümü
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
Hristiyanlık Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
İtalya (İtalyanca: Italia)İtalyanca Resmî adı: İtalya Cumhuriyeti (Repubblica Italiana) Avrupanın güneyinde büyük bölümü İtalya Yarımadası üzerindedir.İtalya.
Zaman içinde bilim.
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
BİZANS MİMARLIĞI.
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
AVRUPA’DA REFORM HAREKETLERİ
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
OSMANLI MİMARLIĞI.
SANAT TARİHİ.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MİMARİ TASRIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
İTALYA.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
ORTAÇAĞ’DAN RÖNESANSA
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 2. Ünite: ORTA ÇAĞ DÖNEMİ MÜZİĞİ
Şeytani 10 Papa
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
Şeytani 10 Papa
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Klasik Batı Müziği.
orta ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
V. Bayrakv v Arma v Ulusal Marş "Inno e Marcia”Inno e Marcia.
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
AMERİKA-YENİ DÜNYA Eski dünyaya göre uygarlık gelişimi farklıdır.
Sosyal Bilgiler Dersi 2. Ünite ADIM ADIM TÜRKİYE
ORTA ÇAĞ RESİM SANATI.
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
ERKEN HİRİSTİYAN.
Donato Bramante ( ).
Pietro Perugino ( ), Sistina Şapelinden Vaftiz, 1482
Santa Maria del Fiore Katedrali
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Resimle İlgili Meslekler
Efes. İlk çağlarda,Batı Anadoolu’nun en önemli şehirlerinden birisidir. Efesos, Ege Bölgesi kıyılarının hemen orta kısmında, Küçük Menderes (Kaystros)
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
RÖNESANS.
Roma Yazını: Başlangıç Dönemi 1. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Altıncı hafta El yazmalarından matbaaya
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
Sunum transkripti:

DERS:AVRUPA MİMARİSİ KONU:RÖNESANS MİMARLIĞI vatikan sarayI TEMPİETTO 200910403015 nİmet öncül

TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları 45.000 km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya krallıklarına kaptırdı ve İtalya krallığı kurulunca da şimdiki gibi kendi küçük kentçiğiyle sınırlandı.1929’da ise İtalya ile yapılan anlaşmayla Vatikan’ın bağımsızlığı tanındı ve papa bu din devletinin hem dinsel başkanı hem de siyasi başkanı oldu.

Vatikan, şu an çok küçük olmasına karşın dünya devletleri üzerindeki etkisi İtalya’dan bile büyüktür.Çünkü Vatikan devleti hristiyanlığın en büyük mezhebi olan Katolik kilisesinin merkezidir.Vatikan’daki en önemli yapılar San Pietro bazilikası ile içinde eski ve değerli el yazmalarından oluşan bir kütüphanenin bulunduğu Vatikan Sarayı’dır.

VATİKAN SARAYI-BELVEDERE AVLUSU Vatikan Sarayı; Vatikan’da San Pietro kilisesinin kuzeyindeki yapılara denir.XIII.yy’da kurulan ilk yapı,zamanla yapılan eklerle genişledi ve tamamlandı.1377’de papalık Avignon’dan Roma’ya taşınınca papalar burada oturmaya başladılar.

1503 yılında inşa edilen Vatikan Sarayı Belvedere avlusu duvar ritmi,zafer taklarında görülen ritmlere uygundur.Bu uygunluğu yassı bir rustika zemin üzerine işlenmiş elemanlar destekler. (rustik:duvarları yarı yontulmuş ya da taşın ilkel halini yansıtır biçimde yontulmuş taşlarla örülmüş yapı)

Rönesans mimarisinin klasik ve uyumlu ilkelerinin yaratıcısı olan İtalyan mimar ve ressam Donato Bramante saraya son şeklini vermiştir.Sarayın avlusu,odaları ve salonları Rafaello,Fra Angelico gibi ünlü ressamların resimleriyle süslenmiştir. Mimar Bramante, Tempietto’da olduğu gibi Vatikan avlularında da yüksek rönesans özelliği olan kısımların ahengi ilkesine uygun olarak hareket etmiştir.

TEMPİETTO Tempietto gerçek bir yüksek rönesans anıtıdır ve mimari olmaktan çok bir heykelcilik başarısıdır.Yapı,mimar Bramante tarafından Roma’ya ilk geldiği yıl olan 1502’de inşaa edildi.Bramante’nin tasarladığı San Pietro’nun avlusuna yaptığı Tempietto adlı eser,bir nevi kilisecik veya ufak tapınak olarak nitelendirilebilir.

Bununla birlikte Tempietto; Bramante’ni n,klasik mimarinin ilke ve kurallarını kendi özgün anlayışı içinde yansıttığı bir yapıdır.Antik düşünceye yakınlık gösterilerek yuvarlak planlı yapılan eser,4 basamaklı bir kaide üzerine inşa edilmiştir.

Aslında burası bir rolükerdir(yani bir kutsal emanet muhafazasıdır)ve bu rolükerin amacı;bulunduğu avluyu,küçük tapınağı barındıran bir cloitre haline koymaktır.(manastır)

Bramante bu çağda merkezi planlar üstünde çalışıyordu ve o çağ estetikçileri için en mükemmel tanrısal form olan daire,Yunan haçı ve poligon(üçgensel form) şeklinde planlar idi. Tempietto’nun da üstü kubbeli,çevresi ise dor üslubunda bir sütun dizisiyle çevrilidir.

Dairesel tapınak formunun en erken örneklerinden biri olanBramante’nin Tempietto’sunda kubbeden zemine kadar olan tüm yükseklik,genişliğe eşittir.Bu ufak tapınağın ciddiyeti,yüksek rönesans üslubunun başlangıcını belirtmesidir.Daha dekoratif olan korent nizamı,burada yerini Roma dorik nizamına bırakmış ve kemerlerin yerini de düz arşitrav almıştır.

Cephede metoplar ve nişlerdeki deniz kabuklarından başka süs yoktur.

Tempietto da Yunan tapınağı gibi saf bir hacim olmuştur.