İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
Bugüne kadar Kalite Geliştirme Gurubu olarak yapmış olduğumuz çalışmalarımızın genel özetini bir daha gözden geçirip sunmak istiyoruz Bugüne kadar Kalite Geliştirme Gurubu olarak yapmış olduğumuz çalışmalarımızın genel özetini bir daha gözden geçirip sunmak istiyoruz
KALİTE HEDEFİMİZ!
DAHA İLERİYE !... EN İYİYE!... EN İYİYE!...
Sloganımızdan hareketle… sürekli gelişerek ve ilerleyerek; Başkanlığımızı örnek ve gözde bir Başkanlık haline getirmek, Başkanlığımızı örnek ve gözde bir Başkanlık haline getirmek, Personel eğitimini sürekli kılmak, Personel eğitimini sürekli kılmak, Teknolojiyi yakından takip etmek, Teknolojiyi yakından takip etmek, Fiziki ortam iyileştirilmesi, Fiziki ortam iyileştirilmesi, Personel İletişimini kaliteli kılmak, Personel İletişimini kaliteli kılmak, Başkanlığımızı çağdaş seviyeye ulaştırmak, Başkanlığımızı çağdaş seviyeye ulaştırmak, İş ahlakına sahip olmak, İş ahlakına sahip olmak,
Bunları yapabilmek için olması gereken sorumluluk demiştik.
HER BAŞARILI KALİTE YÖNETİMİ, ÜST YÖNETİMİN KATKISI VE ÇALIŞANLARIN EMEĞİ İLE OLUŞMUŞTUR ve
Devreye kalite politikası Girerdemiştik.
Kalite politikasının oluşturulması başkalarına bırakılamayacak kadar önemlidir. Bu yetki daha alt düzeylere devredilemez. Herkesin, görevini nasıl ve en iyi yerine getireceği yolunda kavram birliği yaratmalıdır. Kuruluşun kalite politikasının olmadığı yerde, herkes aklına eseni yapar. Kalite politikası, politikaya ne denli uyulduğunun denetlenmesini de içermelidir. Kalite Politikası
Kalite politikası saydam olmalıdır. Herkes ne olduğunu bilmeli,anlamalı ve inanmalıdır. Açık ve seçik olmalıdır. Herkes,gereklerini yerine getirmeli ve çabalara katkıda bulunmalıdır. Kaliteyi daha iyiye götürmek açısından katılımcılığı açık, özendirici olmalı fakat kaytarma ve kaçamak kapılarını kapatmalıdır. Her Kuruluşun Kalite politikası ve bu politikanın gerektirdiği uygulamalar, yazılı belgelere dönüştürülmelidir. Bu belgelerin derlenmesi, tasnifi, dağıtımı ve saklanmasının bir düzen içinde olmasını sağlamak da sistem çalışmalarının bir bölümüdür demiştik.
KALİTEYİ GERÇEKLEŞTİRMEK YOLUNDA İSTEK YARATMAK BAŞARININ EN ÖNEMLİ ADIMIDIR ! Demekle beraber
Toplam Kalite Yönetiminde “insan kalitesi” hedefini gerçekleştirmek için “insan kaynakları yönetimi” “performans yönetimi”, “motivasyon yönetimi“ ve “toplam katılım yönetimi” önem taşımaktadır ve
BİR ORGANİZASYONDA DOĞRU İNSANLARIN DOĞRU İŞLERDE İSTİHDAM EDİLMESİ, gerekir demiştik.
TAKDİR VE ÖDÜLLENDİRME İLE ÇALIŞANLARIN MOTİVE EDİLMESİ,
PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE ÖLÇME KONUSUNA ÖNEM VERİLMESİ,
TOPLAM KALİTE YÖNTEMİ, TÜM BU SAYDIĞIMIZ YÖNETİM TEKNİKLERİNİN UYGULANMASININ GEREKLİ OLDUĞUNU SAVUNAN BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR.” demiştik.
ÖZETLE ; TOPLAM KALİTENİN GELİŞMESİ KİŞİNİN SORUMLUĞU İLE BAĞDAŞMAKTADIR. TOPLAM KALİTENİN GELİŞMESİ KİŞİNİN SORUMLUĞU İLE BAĞDAŞMAKTADIR. saygılarımızla… saygılarımızla…
Hülya ALDEMİR Sevinç TURSUN Şenol TUNCEL Mehmet İPEK Emel NAR Teşekkürler