MASLOW- ROGERS, COMBS VE KOHLBERG

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME BESİME NİZAMOĞLU.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Beyin Temelli Öğrenme.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENMENİN BEYİNDE OLUŞUMU
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
(Beyin Temelli) Öğrenme
(Nörofizyolojik) Öğrenme
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Beyin Temelli Öğrenme (Nörofizyolojik Öğrenme) Hebb, beyindeki devrelerin çalısma sekli bilinmeksizin öğrenmenin doğasının anlasılamayacağını.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
(Nörofizyolojik) Öğrenme
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
AİLEDE İLETİŞİM.
ÖĞRENME.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MASLOW- ROGERS, COMBS VE KOHLBERG İNSANCIL ( HÜMANİST , DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI MASLOW- ROGERS, COMBS VE KOHLBERG 13.04.2017

İnsancıl (Hümanist) Kuramın Temel İlkeleri: İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak öğrencilerin ihtiyaçlarına ve amaçlarına uygun olarak algılandığında anlamlı öğrenme gerçekleşir. 13.04.2017

İnsancıl (Hümanist) Kuramın Temel İlkeleri: Öğrenme, tehdidin ve hata yapma korkusunun olmadığı özgür ve demokratik bir ortamda gerçekleşir. 13.04.2017

İnsancıl (Hümanist) Kuramın Temel İlkeleri: Öğrenme, öğrencinin kendisi tarafından başlatıldığında ve öğrencinin hem bilişsel hem duyuşsal , hem psikomotor yönlerini içerdiğinde anlamlı ve kapsamlı olur. En yararlı öğrenme, öğrenmeyi öğrenmedir. 13.04.2017

İnsancıl (Hümanist) Kuramın Temel İlkeleri: Öğrenci değerli ve önemlidir Öğrencinin kendini algılayış biçimi önemlidir İnsanın en önemli güdüsü kendini gerçekleştirmedir İnsan hem aktif, hemde reaktif bir varlıktır 13.04.2017

13.04.2017

BENLİK BİLİNCİ ( Rogers ) Benlik kavramı (kendilik kavramı) ve özben Benlik : Kişinin kendi özünü algılama biçimidir. Bu bilinç daha çok çevreyle etkileşimler sonucunda gelişir Özben: Bireyin gerçek benliğidir. Yeme, içme, diğer fizyolojik ihtiyaçlar ve içsel yaşantılar gibi… 13.04.2017

GERÇEK BENLİK ve İDEAL BENLİK var ROGERS İnsanda ; GERÇEK BENLİK ve İDEAL BENLİK var 13.04.2017

GERÇEK BENLİK ( BENLİK TASARIMI veya BENLİK BİLİNCİ ) Bireyin yaşantılarına bağlı olarak geliştirmiş olduğu , kendisine ilişkin algısıdır. Ör: Ben iyi bir matematikçiyim zira lisede matematikten hep yüksek notlar alıyordum 13.04.2017

İDEAL BENLİK ( BENLİK TASARIMI ) Bireyin ulaşmak istediği konuma ilişkin algısıdır. Ör: Ben geleceğin matematikçisi olabilirim. 13.04.2017

- Ben neyim? - Ben ne yapabilirim? İdeal Benlik Gerçek Benlik; - Ben neyim? - Ben ne yapabilirim? İdeal Benlik - İlerde neler yapabilirim? - Hayattan ne istiyorum? 13.04.2017

13.04.2017

ROGERS ÖZSAYGI = GERÇEK BENLİK – İDEAL BENLİK Fark ne kadar fazlaysa öz saygı o kadar düşük, Fark ne kadar azsa , öz saygı o kadar yüksektir 13.04.2017

AYNA TEORİSİ : Başkaları beni nasıl görüyorsa ben oyum 13.04.2017

Maslow ‘un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisi Bireyin hiyerarşik bir şekilde giderilmesi gereken ihtiyaçları vardır 13.04.2017

( Kendini gerçekleştirme ) 13.04.2017

13.04.2017

13.04.2017

13.04.2017

13.04.2017

(Nörofizyolojik) Öğrenme Beyin Temelli (Nörofizyolojik) Öğrenme Donald Olding Hebb Caine end Caine 13.04.2017

Beyin Temelli Öğrenme Nedir ? Beyin temelli öğrenme; anlamlı öğrenme için beynin kurallarının kabul edilmesini ve öğretimin zihindeki bu kurallarla örgütlenmesini içerir. BTÖ , öğretime gelişimsel ve sosyo - kültürel açıdan bakan, insan beyninin yapısı ve fonksiyonları üzerine temellendirilmiş bütüncül bir yaklaşımdır. 13.04.2017

Beyin temelli öğrenme kuramına göre bireyler tam öğrenme düzeyinde, anlamlı öğrenir ve kendi bilgilerini yapılandırırlar. Dolayısıyla ezberleme yoktur 13.04.2017

“Öğrenme; zihindeki biyokimyasal bir değişmedir. Öğrenme süreci sonucunda, beyin hücreleri arasındaki nöronlarda yeni akson iplikçiklerinin oluştuğu iddia edilmektedir. Buna göre de “her öğrenme yaşantısı yeni sinaptik bağların oluşmasıdır” denilebilir. 13.04.2017

13.04.2017

13.04.2017

Beyin Temelli Öğrenmenin Elemanları Beyin temelli öğrenmede amaç; bilgiyi ezberlemek yerine bilgiyi anlamlı olarak öğrenmektir. Bu durum üç etkileşimli elemanın varlığı ile gerçekleşir. Bu elemanlar şunlardır: 1 ) Rahatlatılmış uyanıklık (Hazırlık Aşaması) 2 ) Derinlemesine daldırma (Oluşum Aşaması) 3 ) Aktif süreçleme (Üretim Aşaması) 13.04.2017

Rahat ve açık olan beyin daha kolay öğrenmektedir. Rahatlatılmış Uyanıklık: İnsan, bir şeye ilgi duyduğunda açılır, bir tehdit altında olunca da kapanır. Rahat ve açık olan beyin daha kolay öğrenmektedir. 13.04.2017

2. Derinlemesine daldırma: Bireylerin karşı karşıya kaldığı içeriğe yoğunlaşmasıdır. Yani öğrenmeye çalıştığımız bilgileri sadece okuyarak değil, o bilgilerin içinde saatlerce düşünüp, kendinize zaman sınırlaması koymadan kendi potanızda eriterek öğrenmeye çalışmaktır. 13.04.2017

3. Aktif süreçleme: Beynin doğal kapasitesinde yoğunlaşma, onu artırma ve ondan faydalanma sürecidir. Bu aşama da beyin bilginin üzerinde yoğunlaşıp, öncesi ve sonrasıyla karşılaştırma sürecine girmiştir. Bu süreç öğrencinin bilgilerini kullanabildiği süreçtir. 13.04.2017

Beyin Temelli Öğrenmenin İlkeleri 13.04.2017

1 ) Beyin paralel bir işlemcidir. İnsan beyni birçok işi aynı anda yürütür. 13.04.2017

13.04.2017

2 ) Öğrenme fizyolojik bir olaydır 2 ) Öğrenme fizyolojik bir olaydır. Eğitimde de, sıkıntı, stres, baskı, korku vb. durumlar öğrenmeyi olumsuz etkilerken; mutluluk, hoşnutluk vb. duygular da öğrenme üzerinde olumlu etkiye sahiptir. 13.04.2017

3 ) Anlam arayışı doğuştandır. Beyin kendisine ulaşan verilere anlam yüklemeye çalışır. Bu yüzden derslerin heyecan verici ve anlamlı olması, öğrencilere geniş seçme olanağı sağlaması gerekir. 13.04.2017

4 ) Anlam arayışı örüntüleme (patterning) ile oluşur. Örüntüleme; bilgilerin anlamlı şekilde sınıflandırılmasıdır. Etkili ve anlamlı öğrenme için örüntüler oluşturmak şarttır. Örüntüleme (sınıflama); hayal kurma, problem çözme veya eleştirel düşünce şeklinde yapabilirler. 5 ) Örüntülemede duygular önemlidir. Öğrenmemizi; ümit, beklentiler, özsaygı düzeyi, sosyal etkinliklere dayalı duygu ve düşüncelerimiz etkileyip düzenlemektedir. 13.04.2017

6 ) Beyin, parçaları ve bütünleri aynı anda algılar. Beyin loblarından birisi beyne gelen bilgiyi parçalara ayırırken, diğeri de bir bütün veya bütün serisi olarak algılayıp değerlendirmektedir. 7 ) Öğrenme hem çevresel (peripheral) hem de odaklaşmış dikkati gerektirir. Beynin doğrudan farkında olduğu, dikkat çeken çevresel uyarıcılar olduğu gibi, bakıp ta göremediği ilgi çekici olmayan uyaranlar da olabilir. Bu durum öğrenme ortamında beynin dikkat çekici uyaranlara cevap verdiğini göstermektedir. 13.04.2017

8) Öğrenme bilinçli ve bilinçsiz süreçleri içerir 8) Öğrenme bilinçli ve bilinçsiz süreçleri içerir. İnsanlar birçok bilinçdışı süreci farkında olmadan algılamakta ve öğrenmektedir. 9) En az iki farklı türde belleğimiz vardır. Bu bellekler; uzamsal bellek sistemi ve ezberleyerek öğrenmede kullanılan sistemler kümesidir. İnsanların bazı durumları tekrara gerek kalmadan hatırlaması uzamsal bellekle alakalı bir durumdur (dün akşam ne yediğinizi hatırlamak gibi). Ancak birbiri ile alakalı olmayan bilgileri depolamak için tekrara gerek vardır. 13.04.2017

10) Öğrenme gelişimseldir. Beyin büyük ölçüde deneyimlerle gelişir 11) Öğrenme teşvikle ( zorlama ile) zenginleşir, tehdit ile engellenir. Bir korku karşısında beynin performansı düşer. Uygun bir şekilde zorlandığında ise, öğrenme isteği üst düzeye çıkar. 12) Her beyin tektir, kendine özgü düzenlenmiştir. Her insan aynı sisteme sahipse de bireysel farklılıklar inkâr edilemez. 13.04.2017

Beyin temelli öğretim yöntemleri 1 ) Bütünleştirilmiş program : Eğitim programının bütünleştirilmesi, bilgi zenginliğini arttırmanın ve bilgiyi anlamlı hale getirmenin önemli bir yoludur. Eğitim programını bütünleştirmeye başlamanın olası en basit yolu iki dersin içeriğini bir araya getirmektir. 2 ) Tematik (bir tema etrafında oluşan) öğretim : Bu yönteme tematik harita yöntemi de denilebilir. Bu yöntem, merkezdeki bir tema ya da temalar dizisinin, öğrencilerin tüm bilgileri ile ilişkilendirilmesine dayanır. 3 ) İşbirliğine dayalı öğrenme : Bu yöntem öğrencilerin iletişim kurma ve beraber çalışma kapasitelerini arttırmaya dayalıdır. Burada önemli ve ideal olan her grup üyesinin diğerine yardımcı olması ve sorumluluğun paylaşılmasıdır. 13.04.2017

Geleneksel öğretim ile beyin temelli öğretim karşılaştırması Kriter Geleneksel öğretim Beyin temelli öğretim Bilginin kaynağı Öğretmendir. Öğrenci bilgiyi deftere,kitaba yazarak alır. Sosyal etkileşim, grupla keşfetme, rol oynama, bütünleştirilmiş ders konusu Sınıf örgütlenmesi Öğretmen yönelimli veya bireysel çalışma Tematik, bütünleştirici, işbirliğine dayalı, bireysel projeler Sınıf yönetimi Öğretmen kontrollü Öğretmen gözetiminde, sorumluluk öğrencilere devredilmiştir. 13.04.2017 ( Ülgen, 2002 )

13.04.2017

13.04.2017

ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN AMİN ! 13.04.2017