Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Yaratıcı Düşünme.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
E-Öğrenme Nedir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
UZAKTAN EĞİTİM.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UZAKTAN EĞİTİM.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Uzaktan Eğitim Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman farklı coğrafi yerlerde bulunduğu öğretim modelidir.

Uzaktan eğitim, öğrenenle öğretenin yüz yüze geldiği örgün eğitimden farklıdır. Geçmişi 19. yüzyıla kadar uzanan uzaktan eğitimin, ilköğretimden yetişkin eğitimine kadar farklı yelpazede uygulamaları gerçekleştirilmiştir.

Uzaktan eğitim basılı, işitsel veya görsel materyaller aracılığıyla yürütülebilmektedir. Günümüze uzaktan eğitim çalışmaları daha çok bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasıyla yürütülmektedir. Uzaktan eğitim, öğrenenlerin istedikleri zaman ve istedikleri mekânda öğrenebilmelerine olanak sağlayan esnek bir uygulamadır.

Uzaktan eğitim, coğrafi uzaklık sebebiyle öğrenimine devam edemeyen öğrenciler için olduğu kadar çalışan, engelli, sağlık sorunu bulunan öğrenciler için uygun bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Uzaktan eğitim ayrıca ekonomikliğiyle de dikkati çekmektedir. Uzaktan eğitimle öğrenme işi hem bireyselleştirilmekte hem de kitlelere yaygınlaştırılmaktadır.

Uzaktan eğitim eşzamanlı (senkron) ya da eşzamansız (asenkron) olarak yürütülebilmektedir. Eşzamanlı uzaktan eğitimde öğrenen ve öğreten iletişim kurmakta, öğretme ve öğrenme işi aynı anda gerçekleşmektedir. Eşzamansız uzaktan eğitimde ise öğrenen istediği zaman öğrenme işini gerçekleştirebilmektedir.

Uzaktan eğitimde iletişim tek ya da çift yönlü olabilmektedir. Tek yönlü iletişimde öğretenden öğrenene doğru tek yönlü bilgi akışı söz konusudur. Çift yönlü iletişimde ise öğreten ve öğrenen arasında karşılıklı bilgi akışı bulunaktadır. Çift yönlü iletişimde öğrenene dönüt sağlama gibi hizmetler sunulabilmektedir.

Kaynaklar Bozkaya, M. (1999). Yazılı ve Sözlü Sembol Sistemleriyle Yapılan Öğretimin Örgün ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Başarısına Etkisi. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Koçer, H. E. (2001). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. Yorulmaz, A. (2011). Öğretmen Adayları için KPSS Eğitim Bilimleri. Zambak Yayınları, İstanbul.