NURETTİN TOPÇU Eğitim ve Kültür Değişmeleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
TÜRKÇE / Özel İsimlerin Yazımı 1
Türkçülük akımının nazariyatçısı / sosyolog / fikir adamı/ eğitimci
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
“BİR KAHRAMAN DOĞUYOR” BATIYA ERKEN AÇILAN KENT SELANİK
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
TELİF HAKLARI VE BİLİŞİM HUKUKU
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
101-TÜRK DİLİ DERSİ GÜZ DÖNEMİ 1. HAFTA
BOLZANO, Bernhard ( ).
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
DENEME Yiğit İlkkutlu.
Performans Ödevi Ders : Dil ve Anlatım Konu : Makale (Makale Nedir?Makale Çeşitleri Nelerdir ? Makalenin Özellikleri) Öğrenci Bilgileri İsim: Burak.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Ahmet Şuayip’ in Biyografisi
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
Felsefe Nedir?.
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
DÖRTYOL GEVHER NESİBE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ NİSAN, 2015
ATATÜRK’Ü TANIYALIM Ayten IŞILDAĞ.
7. SINIF 7. ÜNİTE ÜLKELERARASI KÖPRÜLER KAVRAMLARI ÖĞRENELİM.
Kemal sunal’ ın hayatı 1944 yılında İstanbul’da doğdu. Vefa Lisesi’nden mezun oldu. Sanat hayatı, “Zoraki Tabip” adlı tiyatro oyunuyla başladı.
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ BİREY DERSANELERİ.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
NECİP FAZIL KISAKÜREK.
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
TC İNKİLAP TARİH.
ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİ
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
KÜLTÜR VE KÜLTÜRÜN ÖĞELERİ
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
DERS İŞLENİŞ ÖRNEĞİ 5 E MODELİ
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Page 1 NURETTİN TOPÇU Göllüce İlk ve Ortaokulu Haziran 2016 Sene Sonu Mesleki Çalışmalar.
Ahmet Kutsi Tecer.
MODA TASARIMCILIĞI.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
ZİYA GÖKALP ( ).
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
ATATÜRK’ÜN ÖĞRENİM HAYATI
TÜRKİYE’NİN MAARİF DAVASI
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Mustafa, 1881 yılında Selanik'te dünyaya geldi.
 NECİP FAZIL KISAKÜREK KİMDİR?  Ahmet Necip Fazıl Kısakürek, 26 Mayıs 1904 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. Eğitim hayatını Fransız Frerler Mektebi'nde,
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
Sunum transkripti:

NURETTİN TOPÇU Eğitim ve Kültür Değişmeleri

İÇERİK Nurettin Topçu kimdir? Batıcılık ve Nurettin Topçu Türkçülük ve Nurettin Topçu İslamcılık ve Nurettin Topçu Anadolu Milliyetçiliği ve Nurettin Topçu Nurettin Topçu’nun Hareket Felsefesi

NURETTİN TOPÇU 1909 yılında İstanbul’da doğdu. Babası Topçuzade Ahmet Efendi Annesi Fatma Hanım Bezmialem Valide Sultan Mektebi’nde Anaokulu Büyük Reid Paşa Numune Mektebi’nde ilkokulu Vefa İdadisi (birincilikle bitirir) İstanbul Erkek lisesi 1909-1975

NURETTİN TOPÇU 1928 yılında devlet bursuyla Fransa’ya gider. Bordeaux Lisesi’nde psikoloji Strasbourg Üniversitesi (felsefe, ahlâk ve sanat tarihi) Sorbonne’da akademisi (Felsefe doktorasını tamamlayan ilk Türk öğrenci)

“Zaferin değerini kazananlar bilmez, onu mağluplara sorun"

Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isimlerindendir. Türk-İslam düşünce tarihine kazandırmış olduğu özgün tezlerden birisi “isyan ahlâkı” düşüncesidir.

İlk bakışta paradoks gibi görünen “isyan” ve “ahlâk” kavramlarını düşünce sistemi içerisinde farklı boyutta birleştirmiştir. Ahlâkta iradeyi “isyan” kavramı ile ifade etmiştir. Bu iki kavram her dinin temelinde zorunlu olarak bulunmaktadırlar. “İsyan” kavramı, onun din ve ahlâk felsefesinin temelidir.

“isyan” kavramının muhatabı olarak Allah’ı almamıştır. Çünkü düşünür bu kavramla, ne Allah’a karşı bir başkaldırıyı, ne de nizam yıkıcı bir hareket ve ihtilâli veya anarşiyi kastetmiştir. 

“İsyan” kelimesiyle iradenin mükemmelliğe giden yolda her türlü engele karşı çıkmasını, iradenin sonsuza ulaşmak için her çeşit menfaat ve tutkuya, nefsin sefaletleriyle ihtiraslarına, sonlu olan iyilik ve mutluluğa dahi başkaldıran sorumluluk idealini ifade etmektedir. 

“Medeniyet” kelimesiyle insanlığın farklı tarihi devirlerde bir zümre ve cemiyetin benimsediği vasıtalarla çalışarak ortaya koyduğu ve yaşattığı teknik eserlerin ve yaşayış şekilerinin bütününü kast eder.

“Kültür” kelimesiyle Bir cemiyetin kendi tarihi içinde meydana getirdiği değer hükümlerinin bütünün ifade eder. Kültür ruhidir; her cemiyetin kendi malıdır. Bu değerler ilim sanat ve dine ait değerlerdir.

Hareketi evrensel nizama iten insani endişedir.

Ömrünü eğitime adamış olan Nurettin Topçu, başarılı bir öğretmen olmanın yanında eğitimle ilgili fikirlerini topladığı “Türkiye’nin Maarif Davası” adlı çok önemli bir kitap da yazmıştır. Ona göre millet, maarif demektir.

TEŞEKKÜRLER