OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Eğitim Öğretimde Planlama
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
REHBERLİK DERS II.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
Aile eğitimi.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ÇOCUKLARIMIZ VE SINAV. SINAV KAYGISI Daha önce öğrenilen bilgi Başarısızlık korkusu Sınav anı SINAV KAYGISI.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
HIGH SCOPE.
Ödev yapma alIşkanlIğI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REHBERLİK DERS II.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI

OKUL EĞİTİM AİLE ÇOCUK

Aİle katIlImI nedİr?

Aile katılımı, okul yönetimi ve öğretmenlerin aileleri ; çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda bilgilendirmesi, çocuğun gelişim ve eğitiminde aktif rol oynamaları için anne babaları eğitmesi ve yönlendirmesi, ailelere duygusal destekte bulunması anne baba ve öğretmen arasında çocuk hakkında karşılıklı bilgi alışverişinin sağlaması ve işbirliği yapılmasıdır.

Aile katılımı, anne babanın okuldaki çalışmaların farkında olması, bu çalışmalara dâhil olması, eğitimde anne baba katılımı ile çocukların başarısı arasındaki ilişkiyi anlaması çocuğun gelişimi ve eğitimi hakkında sürekli olarak eğitimcilerle iletişim kurmasıdır.

Aile katılımı, aileler okulların düzenledikleri etkinliklere (veli toplantısı, anne baba eğitim toplantıları, konferanslar gibi) aktif olarak katıldıklarında çocuklarına başkaları tarafından gözlenebilir şekilde yardım ettiklerinde(sınıfta bir kitap okuma, bir proje çalışmasında çocuklara yardımcı olma veya kendi hobi veya ilgilerini çocuklarla paylaşma gibi) oluşmaktadır.

AİLE KATILIMININ YARARLARI?

Çocuk için yararları aile katılımının, küçük çocukların gelişimleri okula hazır bulunuşlukları bilişsel, dil ve akademik başarıları Sosyal becerileri üzerinde önemli yararları bulunmaktadır.

Aile için yararları Anne babanın okula ve öğretmene olan güvenleri artabilir çocuklarının eğitim ihtiyaçlarını görebilirler çocuklarının eğitimini desteklemek için yeni beceri ve bilgiler kazanabilirler çocuklarının eğitimlerinde kendi rollerinin önemini anlayabilirler kendi yetenek, ilgi ve becerilerinin farkına varabilir ve bu becerileri geliştirebilirler

okul kurallarını ve okul politikalarını daha iyi öğrenebilir aile katılım programları ile bir araya gelen anne babalar arasında iletişim ve destek artabilir Çocuk ve anne baba arasında etkileşim ve iletişimi artabilir Anne babalık rollerinde pozitif değişimler olabilir. Ailenin sınıfta ve evde çocuğunun eğitimini desteklemesi, çocuğunu daha yakından tanımasını, ilgi ve gereksinimlerini daha doğru ve gerçekçi değerlendirmesini sağlayabilir.

Öğretmen için yararları Öğretmenler çocuğun eğitimine ailenin katıldığı durumlarda aileden çocuk hakkında daha ayrıntılı bilgi alabilirler. Anne babaları da daha yakından tanıyabilir, sınıf ve okul için gerekli durumlarda anne babalardan daha kolaylıkla yararlanabilirler. Anne babanın sınıf içi etkinliklere katılımı anne baba tarafından öğretmenin daha iyi anlaşılmasını sağlayabilir. Karar verme sürecine dahil olan anne babalar okulu daha çok sahiplenir ve okulun misyonunu desteklerler.

AİLE KATILIMINDAKİ ENGELLER

Ailelerden kaynaklanan engeller Öğretmen ve aileler arasındaki kültürel farklılıklar Toplumve aile yapısındaki değişimler Okulu otorite olarak algılama ve anne babanın olumsuz okul yaşantısına sahip olması Katılım için anne babanın uygun olanaklara sahip olmaması Anne babanın eğitimi ve ailenin sosyo-ekonomik düzeyi Aileye ilişkin sosyal ve duygusal sebepler İletişim engelleri

Öğretmenden kaynaklanan engeller Aile katılımı konusunda öğretmenin isteksiz olması Öğretmenin rol karmaşası yaşaması Öğretmenin anne babayı rakip ve tehdit olarak algılaması Öğretmenin bazı anne babalara ilişkin olumsuz duyguları ve algılsı Öğretmenin aile katılımı konusunda eğitim eksikliği Öğretmenin anne babalarla yaşanabilecek çatışmalardan çekinmesi

Okul yönetiminden kaynaklanan engeller Okul yönetiminin tutumundan ve bürokrasiden kaynaklanan engeller Yasal düzenlemelerin olmaması Kaynak yetersizliği ve fon eksikliği

AİLE KATILIMINDA KULLANILAN TEKNİKLER

1-Sosyal organizasyonlar 2-Telefon görüşmeleri ve teknolojinin kullanımı 3-Yazılı iletişim şekilleri Kitapçıklar(1) Haber Mektupları (1) Kısa Notlar (1) Günlükler (1) Gelişim Raporları (1) Broşürler (1)

4-Görüşmeler ve Toplantılar Okula geliş gidiş zamanlarındaki kısa görüşmeler Bireysel görüşmeler Veli toplantıları Değerlendirme formu(1) Konferanslar İhtiyaç belirleme(1) Davetiye (1) Konf. afiş (1 ) 5-Ev ziyaretleri 6-Anne babanın evde eğitime katılımı 7-Anne babanın sınıf içi etkinliklere katılımı form(1)

8-Diğer bilgilendirme stratejileri Fotograflar-(1)/ ses ve görüntü kayıtları Bilgilendirme afişleri (1) Bilgilendirme panolar (1) Dökümantasyon panelleri (1) Dilek/istek kutusu (1) Makale kutusu(1) Kütüphane(1)

Okul başlamadan önce yapılması gerekenler İlk görüşmeler Tanışma toplantıları düzenleme Okul kitapçıkları hazırlama Ev ziyaretleri yapma

Okul başladıktan sonra yapılması gerekenler Yazışmalar( haber mektupları, notlar, günlükler gibi) Görüşmeler ( bireysel görüşmeler, kısa görüşmeler gibi) Sosyal organizasyonlar Toplantılar (veli toplantıları, konferanslar gibi) Telefon görüşmeleri yapma Panolar hazırlama (bülten tahtası, dökümantasyon paneli gibi) Fotoğraflar, ses ve görüntü kayıtları gönderme Öneri ve makale kutusu hazırlama Evde yaptırılmak üzere eğitim amaçlı görsel ve yazılı materyaller hazırlama

AİLE KATILIM ÇALIŞMALARININ PLANLANMASI

Öğretmen aile katılımında engel oluşturabilecek durumları ve her bir ailenin ihtiyaçlarını belirlemelidir( aileleri tanımalıdır) Öğretmen aile katılımına ilişkin yıllık bir eylem planı hazırlamalıdır Öğretmen aile katılım etkinliklerini uygulanmak için okul politikaları ile uyumlu bir uygulama takvimi oluşturmalıdır Öğretmen zaman zaman aile katılım programını değerlendirilmelidir

KATILIMINIZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM.